[novell] kan echt niet meer inloggen.

Pagina: 1
Acties:

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-07 15:37

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
kan niet meer inloggen in onze ghostserver.

wat is er gebeurt? wel

was ingelogd en bezig met een image op een computer terug te zetten. Maar omdat dat teveel bandbreedte slurpt had ik hem effe van het algemene netwerk afgehaald en de server en clientmachine op een switchje gezet. Heb ook effe het ipnummer verandert van de ghostserver 192.168.*.* zodat ze elkaar op het netwerk vonden.
nu even weggeroepen voor een klus kom terug en iemand vond het raar dat hij de ghostserver niet meer op het netwerk zag heeft hem dan maar terug opgestart zonder het ipnummer terug op automatisch toewijzen te zetten. damn

nu is de situatie nog gecompliceerder want:
deze machine kan niet lokaal inloggen omdat ik het gegister heb ingesteld dat hij altijd met de gebruiker Standaard moet inloggen. Anders krijg je 2 x een inlogscherm novell en xp

hoe kan ik nu deze situatie veranderen.

zou ik in dos het ipnummer terug automatisch kunnen toewijzen op een of andere manier. of kan ik toch lokaal inloggen en aan het novell inlogscherm voorbijgaan

nieuwe installatie is geen optie.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• baggah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 22:47
Heb je bij het Novell inlog scherm al op advanced geklikt? Daar zie je een box-je die je kan aanvinken om lokaal in te loggen

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
nee dat kan dus niet meer omdat hij automatisch als de user standaard inlogt. Heb dat veranderd in het rregister

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Verwijderd

Die bak opstarten en via een andere bak die je ff in hetzelfde subnetje hangt remote het register terug veranderen. Dan weer rebooten en je Novell Advanched opties zijn er weer en kan je ook weer opgeven met welk lokaal account je wilt aan loggen.

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
hoe kan je dan remote voorbij het inlogscherm van novell komen ?
je moet toch steeds inloggen in die machine?

of hoe kan je remote je register veranderen?

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:41

Jaymz

Keep on moving !

dread schreef op 16 April 2003 @ 15:04:
of hoe kan je remote je register veranderen?
regedt32, select computer ('t is dan wel handig dat ze in hetzelfde domein zitten) et voila :)

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
ah de man i was looking for

ok ben dat nu aan het opzoeken met google
had er nog niet van gehoord.
maar dat is dus een benadering vanuit dos veronderstel ik dan. ze zitten wel niet in hetzelfde domein probleem?

ok bij xp gebruik je blijkbaar gewoon regedit:

heb gedaan
file -> connect network registry-> naam van machine ingevuld en warempel hij verschijnt.

maar alleen hkey_local_machine en hkey_users verschijnt
geen probleem maar als ik ze aanklik verschijnt er error while opening key

heb hetzelfde truukje eens geprobeerd bij andere machines die ook het zelfde ip en subneet hebben maar hier geeft hij dezelfde fout dus het ligt niet aan de probleemmachine

[ Voor 57% gewijzigd door dread op 16-04-2003 16:24 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

je probeert het nu met regedit.exe je moet toch echt regedt32.exe gebruiken om remote aan de registry van een andere bak te kunnen prutsen/

Braaikamer - Smoke&BBQ

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
ok probeer effe maar naar goede got gewoonte zoek ik ook door op google en daar kreeg ik dit te horen:

Q. Where is regedt32.exe in Windows XP?

A. Microsoft removed regedt32.exe from XP. Regedit.exe's functionality has been merged with regedt32.exe's, so regedit.exe now supports all the extra data types (e.g., multistring, security). If you start regedt32.exe, the system runs regedit.exe.

ok heb regedt32 geprobeerd maar kreeg hierbij hetzelfde resultaat

weten jullie een manier om in dos de novell client te verwijderen.

of weten jullie aan wat die fout ligt: error while opening key

dacht dat het lag aan de permissions.
dus ingelogt als admin maar nog steeds dezelfde fout

[ Voor 31% gewijzigd door dread op 16-04-2003 16:41 ]

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Novellclient "verwijderen":

Hernoem nwgina.dll in nwgina.old, hernoem daarna msgina.dll naar nwgina.dll. (Dit werkt onder NT, volgens mij verschilt XP hier nog niet echt veel in)

Andere optie is om uit te vogelen waar de "client" wordt aangegeven in je register. Nu staat er dus nwgina.dll, daar moet je dus msgina.dll van maken ;)

In NT is het iig: HKLM/Software/Microsoft/Windows NT/CurrentVersion/Winlogon:GinaDLL

Daarna kun je de machine booten en via de MicrosoftClient inloggen en de Client via je control panel verwijderen

[ Voor 26% gewijzigd door Jaymz op 16-04-2003 16:59 ]

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
ik bedoelde eigelijk zonder van het register gebruik te moeten maken want ik kom het register niet in zie de naam wel staan maar hij geeft altijd een foutmelding maar dat doet hij ook met andere machines.

novell verwijderen vanuit dos zonder register kan dat?

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Iemand een idee hoe je een novell client kan verwijderen uit dos?

vergeet niet dat hij op winxp draait en dus ntfs partities heeft.

het begint hier echt een probleem te worden.

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Wat ik ooit heb gedaan om een netwareclient weg te krijgen is de bootschijf die het betrof in een andere machine (die wel bij hetzelfde domein / workgroup hoort) hangen (waarbij je die machine opstart zoals je dat gewent bent). Dan benader je de betreffende 'bijgehangen schijf" en noem je nwgina.dll -> nwgina.old en hernoem je msgina.dll -> nwgina.dll.

Je zorgt er dus somehow voor dat je OS gebruik maakt van msgina.dll in plaats van nwgina.dll, als je dat met ntfsdos of whatever voor elkaar kunt krijgen ben je er ook :)

Als je de schijf weer terughangt en boot krijg je de inlogdialoog van MS voor je kiezen en kun je dus aanloggen (hoewel ik me afvraag of je dan niet als "Standaard" word aangelogd...)
Overigens zijn er wel oplossingen voor het "dubbel aanloggen" probleem wat je schetste bij Novell verkrijgbaar, maar daar heb je nu niet zoveel aan :)

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
ok heb ik dus gedaan

maar jammer genoeg logt hij nog steeds in met het login script.
het enige verschil is dat hij nu met Standaard als username kwam maar jammer genoeg kan hij daaarmee nog steeds niet inloggen. hij kan de tree or server niet vinden wat logisch is omdat hij een ipnummer heeft gekregen en geen ipnummer toebedeelt krijgt van de dhcp server.

MAAR WOEHOE it worked
inloggen ging dus nooit maar in een moment van frustratie drukte ik op cancel en ja hoor hij ging lokaal inloggen . waarschijnlijk omdat ik die dll veranderd had.

thx for the tip man

[ Voor 1% gewijzigd door dread op 17-04-2003 15:31 . Reden: typo ]

Pagina: 1