kabels mpegkaart -> video/TV

Pagina: 1
Acties:

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:47
Hallo allemaal,

Ik wil op de HCC dagen nu echt een Pioneer DVD speler kopen, en voor weergave op TV heb ik daar een MPEG decodeer kaartje voor nodig.
Maar wat voor kabels heb ik nou nodig om dat MPEG kaartje (wordt waarschijnlijk Hollywood+ )met mijn videorecorder te verbinden om zo op TV te kunnen kijken. (Ja, ik weet van de macrovisioncodering) En geluid te hebben natuurlijk.

Ik weet graag van te voren waar ik op moet letten als ik iets ga kopen, en helemaal op een beurs vind ik dat wel belangrijk.
Ik heb een keer een plaatje gezien van een Hollywood+ en de kabels die daarbij zaten, maar dat plaatje kan ik niet meer vinden.

M'n TV staat ik de andere kamer, er zit al een gat in de muur, ik denk dat ik max 10 meter kabel nodig heb.
Is de kabel voor geluid een aparte kabel?
Wie helpt mij.

Verwijderd

Als je zelf kunt solderen dan is alles ok.
Dan ga je kabel kopen (bijv. bij Conrad ->
www.conrad.com ,die lui werken via postorder)
en stekkertjes solderen.
Kun je niet solderen, dan is het ff moeilijker. Dan zal je namelijk het gat in de muur zo groot moeten maken dan de stekkers van je kabel er doorheen gaan. Ik zou gaan voor het solderen. (ik heb trouwens ook nog kabel, dus die kun je voor weinig van me overnemen ... moet je wel zelf solderen)
Oh ja.. audio heeft aparte aders nodig.
Dus als je ook audio wil, dan zul je
aparte kabel moeten kopen, of een duurdere
meeraderige kabel.
PS. videokabel moet 75 Ohms kabel zijn.
Wil je mijn kabel overnemen (en/of extra info.. mail dan maya.3.is.me@hetnet.nl)

• miles
Wat voor kabel heb ik dan nodig?
Heeft dat een bepaalde naam? (zowel voor beeld als geluid)

Verwijderd

Let even op de versie van die H+. als je een oude versie hebt dan loopt je film continu vast omdat die chip te warm wordt. Ik zelf werd destijds gek van de irritatie en heb een standalone gekocht.

• miles
Waar kan ik een oude versie aan herkennen?