MSN & webbased chat blokkeren op clients

Pagina: 1
Acties:

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:48
Ik heb gezocht op google en op GoT, de zoekresultaten die ik heb gehad gingen er vanuit dat ik toegang heb op de servers. Dat heb ik niet. Ik moet dus letterlijk vanaf de client gaan blokkeren.

Clientinfo: Win98-SE (NL) op Novell 3.32 (NL) (vermoedelijke versie)

Ik doe een poging zo compleet mogelijk te zijn in welke richting ik een oplossing zoek, na deze 2 vragen:

1) Het blokkeren van MSN Messenger (eventuele andere messengers zal me wel lukken zodra ik de oplossing voor msn weet.)

2) Het blokkeren van webbased chat zoals chatpoint.nl, tmf-chat en dergelijken.

De client computers loggen in via novell (soms ook niet, als iemand met de settings heeft zitten knoeien, dan krijgen we gewoon het windows-wachtwoord schermpje).

Het internet en alles daaraan gerelateerd loopt via een proxy.

Via de hoststabel zal ik wel het een en ander kunnen blokkeren (dit is wellicht al een antwoord op vraag 2, maar ik kan niet ALLE sites gaan blokkeren, het moet makkelijker kunnen of niet?)

Omdat alles via een proxy loopt, dan zou je de poorten kunnen blokkeren dmv. een firewall (netstat laat alleen dus het proxy-adres zien). Nou kun je deze firewall weer afsluiten, dus dat zal ook niet gaan. Een wachtwoord helpt niet, ctrl+alt+del kan programma's afsluiten, je kan het verbergen, maar er zijn ook weer programma's die ook verborgen programma's kunnen afsluiten.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit gaat gewoonweg niet. Win98 valt niet op een redelijk manier dicht te gooien. Je kunt het de gebruikers wel moeilijk maken door bijvoorbeeld een firewall te runnen, het hosts bestand aan te passen en in het register te knoeien (bijvoorbeeld bij elke keer opstarten de proxy van msn veranderen naar een niet bestaande proxy). Maar wie een beetje slim is kan deze dingen in 2 minuten uitzetten.

Wat jij wilt moet echt al op de server gebeuren.

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:48
Dan zal de beste optie een TSR port blockertje worden denk ik... Die je niet ziet in progman. De meesten weten toch niet hoe ze een programma kunnen krijgen die ook verborgen zooi laat zien. Ik ga dat eerst maar proberen denk ik... :)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding