Ik probeer een thread een object te laten aanmaken in een andere thread.
Het lijkt goed te gaan totdat ik de parent van het object verander.
Dan krijg ik de melding dat een object is gemaakt in de ene thread niet een parent kan krijgen in een andere thread.
De applicatie is een MDI. Als ik dan een nieuw form aanmaak die als MdiChild moet fungeren, dan gaat het fout zodra ik de MdiParent property zet naar het hoofd Form.
Dit komt dus doordat de child wordt aangemaakt in een andere thread dan dat het hoofd Form draait.
Iemand een idee hoe ik, of het object alsnog een parent kan geven in een andere thread, of dat ik het object in een andere thread laat aanmaken.
Het lijkt goed te gaan totdat ik de parent van het object verander.
Dan krijg ik de melding dat een object is gemaakt in de ene thread niet een parent kan krijgen in een andere thread.
De applicatie is een MDI. Als ik dan een nieuw form aanmaak die als MdiChild moet fungeren, dan gaat het fout zodra ik de MdiParent property zet naar het hoofd Form.
Dit komt dus doordat de child wordt aangemaakt in een andere thread dan dat het hoofd Form draait.
Iemand een idee hoe ik, of het object alsnog een parent kan geven in een andere thread, of dat ik het object in een andere thread laat aanmaken.
edit:
even de melding afgevangen:
System.ArgumentException: Controls created on one thread cannot be parented
to a control on a different thread.
even de melding afgevangen:
System.ArgumentException: Controls created on one thread cannot be parented
to a control on a different thread.
[ Voor 11% gewijzigd door nhimf op 16-04-2003 15:01 ]
Ik stink niet, ik ruik gewoon anders