Toon posts:

Win2000Server browsing problem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een gek (waanzinnig) probleem. Ik heb een Fast-ADSL verbinding (MX-Stream) hangen aan een Win200 Server. Aan de server hangen netjes in een domain een aantal Win2000 workstations.
Aangelogd op de server zelf gaat internet browsen en email lekker vlot en zonder problemen. Aangelogd aan een workstation gaat email (outlook express) soms goed maar meestal niet; als het goed gaat maakt hij het ook netjes af (b.v. 20 binnenkomende en 5 uitgaande mailtjes met attachments enzo).
Browsen vanaf een workstation geeft bij www.xs4all.nl (onze provider) steevast alleen de achtergrond; hij gaat vervolgens lang nadenken maar geen van de andere elementen van de pagina komen te voorschijn. Ditzelfde fenomeen treedt op bij andere pagina's waarbij soms wel een aantal elementen maar meestal alleen de achtergrond tevoorschijn komt. Maar .... pagina's zoals bv www.cnn.com komen gewoon snel en compleet te voorschijn.

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

Hoe is je DNS op de werkstations geregeld?

Sundown Circus

• Bartjo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 14:46
Via welk mechanisme helpt je W2K server de clients het Internet op?

* gebruik je DHCP?
* heb je interne DNS?
* ICS?
* WinRoute o.i.d.?
* W2K RRAS?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 12:52

mutsje

Certified Prutser

mijn situatie dsl cistron > router > server (winy2k ad/dns) > client

client krijgt dns instellingen van de server. Server heeft forward dns lookup ingesteld staan. Als secondary dns staat mijn router. Dit houd in dat als de server niet up is ik toch kan internetten. Het resolven gaat supersnel omdat de pagina's waar ik vaak kom fijn gecached staan op de server

• dielessen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-12-2024
Je hebt forwarders ingesteld bij properties naar je router of dns van je provider?
en wat draait je adsl router : routed subnet of nat/mask.

Beetje weinig info

[ Voor 16% gewijzigd door dielessen op 16-04-2003 14:12 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1