Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] USB vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 286 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NoTo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06-2024
Ik wil bluetooth op m'n laptop hebben, dit kan via een USB adapter

Afbeeldingslocatie: http://www.makro.nl/folder/Images/JPG/3973112.jpg

Maarja zo'n uitstekend ding is niet echt handig bij een laptop. Ik wil em dus intern aan m'n mobo solderen. Nou is mijn vraag, als ik dat doe, kan ik dan ook nog de USB poort gebruiken waar die adapter aan zit gesoldeerd?

Zo ja dan zou dit wel eens een leuk projectje kunnen worden :) (alleen nog ff m'n ouders overhalen dat ze dit goedkeuren. >:) Ik heb namelijk moeten beloven dat ik m'n laptop niet zou modden :P :P )

dude... wait... what...

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
NoTo schreef op 16 april 2003 @ 13:37:
Ik wil bluetooth op m'n laptop hebben, dit kan via een USB adapter

[afbeelding]

Maarja zo'n uitstekend ding is niet echt handig bij een laptop. Ik wil em dus intern aan m'n mobo solderen. Nou is mijn vraag, als ik dat doe, kan ik dan ook nog de USB poort gebruiken waar die adapter aan zit gesoldeerd?

Zo ja dan zou dit wel eens een leuk projectje kunnen worden :) (alleen nog ff m'n ouders overhalen dat ze dit goedkeuren. >:) Ik heb namelijk moeten beloven dat ik m'n laptop niet zou modden :P :P )
Ik denk dat het modden van je laptop gewoon niet verstandig is. En hoe groot is dit dingetje nou, cm of 3?

• NoTo
ja zoiets, maar het printje is maar heel klein, dat kun je vast wel ergens wegwerken :) En dan een 4 aderig kabeltje naar de USB poort. :P Volgens mij kan dit niet echt moeilijk zijn. Enigste waar ik mee zit is of die usb poort zelf dan nog te gebruiken is. Zo ja dan hoef ik m'n ouders niet te vertellen dat ie gemod is :P dan kan ik gewoon zeggen dat ie wireless lan onboard heeft :P

dude... wait... what...

Verwijderd

NoTo schreef op 16 April 2003 @ 13:37:
blablabla......... Ik wil em dus intern aan m'n mobo solderen. Nou is mijn vraag, als ik dat doe, kan ik dan ook nog de USB poort gebruiken waar die adapter aan zit gesoldeerd?

bla bla :P :P )
Dat gaat volgens mij alleen als je er ook een USB HUB tussen zou solderen.

Verwijderd

Ja dat kan (met USB snelheid minus conversieverlies)...

Splitten van je USB is niet aan te raden ivm voeding.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 13:50 ]

Verwijderd

plak dat ding aan de achterkant van je scherm en verleng het kabeltje ofzo...
ik bedoel dus niet inwendig :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 13:56 ]

• NoTo
Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 13:54:
plak dat ding aan de achterkant van je scherm en verleng het kabeltje ofzo...
ik bedoel dus niet inwendig :)
Dat is ook nog geen slecht idee :)
maarja, mooi is anders :P

[ Voor 6% gewijzigd door NoTo op 16-04-2003 14:08 ]

dude... wait... what...

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Kun je geen Bluetooth PCMCIA kaartje gebruiken als het uiterlijk zo belangrijk is?

Verwijderd

ik ben het helemaal met AcouSE eens!! 8) ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 15:06 ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

PCMCIA kaartje Blue tooth heeft ook een uitstekend geval.. heeft volgensmij te maken met het berijk e.d. ik denk niet dat het verstandig is om dat ding intern te maken i.v.m reikwijtte...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
ik zou hem lekker zo laten.. en dat het uisteekt.. naja... het zij zo.

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

je kan ook iets maken van een usb-bochtje, dus een connectortje die je in je poort plugt met een 90 graden hoek waarin je dat usb ding in kan doen..

dan zit ie dus strak tegen de laptop aan en kost het weinig ruimte..

Verwijderd

Als ik vragen mag: wat maakt het uit dat ie uitsteekt? Als je hem gebruitk, staat ie stil en zul je er weinig last van hebben. Als je hem moet verplaatsen haal je hem er toch eventjes uit, is toch usb en dus hot pluggable.....

Of zie ik iets belangrijks over het hoofd?

Verwijderd

je bent 23 en je moet je ouders toestemming vragen ???

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:21
Intern? Zal dit geen storingen ofzo opleveren?

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Ik heb toevallig zo'n ding van Sitecom voor mijn Nokia 7650, en je krijgt er ook zo'n mooi verlengkabeltje bij van een centimeter of 30. :)

En anders koop je toch idd gewoon zo'n PCMCIA kaartje?

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

• 41728
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10-2006
Ik heb dat BlueTooth apparaatje, is 4 cm lang en 1.5cm breed. Je moet er wel mee uitkijken dat je em niet buigt, de usb aansluiting, de mijne hebbik ook al moeten solderen.
Werkt als een zonnetje.

Er zit standdaard een usb verlengkabeltje bij van 15-20cm.

Gekocht bij de Dixons.

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-11 15:59

Atmoz

Techno!!

Als je hem binnenin maakt/mod dan wordt het bereik ook minder...

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

een laptop heeft echt geen ruimte over ofzo hoor.. ze proberen die dingen altijd zo klein mogenlijk te maken.. dat is das door ALLE ruimte te benutten! ik heb er genoeg voor me werk open gehaald maar nergens heb ik ooit een plek voor zoiets gezien.. dus je kan het vergeten dat je hem erin krijg!

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• fleppuhstein
  • Laatst online: 21-10 21:48
Ik repareer dagelijks laptops, en wat looki zegt klopt, intern is geen ruimte voor dat ding. Absoluut niet. Ik zou hem namelijk ook niet constant aan laten staan, Bluetooth slokt enorm veel energie.

• NoTo
AcouSE schreef op 16 April 2003 @ 15:04:
Kun je geen Bluetooth PCMCIA kaartje gebruiken als het uiterlijk zo belangrijk is?
als m'n laptop een PCMCIA slot zou hebben zou dat idd kunnen :P
Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 17:18:
je bent 23 en je moet je ouders toestemming vragen ???
Laptop is officieel niet van mij :P die staat op naam van de zaak van m'n moeder. En toen ik em kreeg heb ik moeten zweren dat ik em niet open zou maken, modden of wat dan ook... hardware slopen is namelijk een specialiteit van me :P
fleppuhstein schreef op 16 April 2003 @ 19:51:
Ik repareer dagelijks laptops, en wat looki zegt klopt, intern is geen ruimte voor dat ding. Absoluut niet. Ik zou hem namelijk ook niet constant aan laten staan, Bluetooth slokt enorm veel energie.
ik heb em al eens open gehad, er is inderdaad niet veel ruimte, maar we hebben het hier over een printje (zonder behuizing dus) dat max 2 bij 4 cm is... met een beetje moeite kom je dat wel kwijt hoor :P
Energie gebruik van BT zou ik eens moeten opzoeken daar weet ik niks van

[ Voor 77% gewijzigd door NoTo op 16-04-2003 22:26 ]

dude... wait... what...

• Henk B
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

Henk B

te obl

Verwijderd schreef op 16 april 2003 @ 13:50:

Splitten van je USB is niet aan te raden ivm voeding.
NEE, dat kan niet, zie ook Da_Chemist. Er moet echt een hub tussen.

Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-11 13:32
nu heb je ook passieve usb hubs.... ik heb zo'n ding in mn ibm toetsenbord ingebouwd zitten.
die dingen zijn superklein, en zijn eigelijk gewoon een soort splitters. die zou je dan moeten gebruiken (tenminste, het printje ervan...)
als je nog hoop hebt dat je het er ooit in krijgt allemaal, zonder kortsluiting te maken, en de boel op te blazen. ik heb weleens een laptop opengemaakt, die na het loshalen van een printje teveel in de bios- default shiet. dat hield o.a. in: externe monitor. voordat je daar achter ben.......
advies: koop zelf een laptop, als je 23 bent is dat vast geen probleem.

Verwijderd

NEE, dat kan niet, zie ook Da_Chemist. Er moet echt een hub tussen.
Joh, en ik maar denken dat ik schreef dat het niet aan te raden was :)
Even verduidelijken dan maar voordat iemand zijn laptop opblaast.

>Ik wil bluetooth op m'n laptop hebben, dit kan via een USB adapter?

>kan ik dan ook nog de USB poort gebruiken waar die adapter aan zit gesoldeerd?
Splitten van je USB is niet aan te raden ivm voeding. (hub was al gezegd idd)

Je kan wel splitten, maar dan moet je er wel een schakelaar tussen zetten zodat maar 1 tegelijk gebruikt word (zodra je dus een externe USB device wil inpluggen dat je dan de interne Bluetooth adapter uitschakelt). Lekker omslachtig, langer snoertje eraan en met klitteband vastzetten op een minder ongemakkelijke plaats is beter imo.

http://www.experts-exchan...ems/Win98/Q_10217195.html
http://www.intel.com/design/usb/
http://www.usb.org/home

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 15:38 ]

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 18:29

Kr3Kr

Melpomene

- 1 Gelul voor mij

[ Voor 194% gewijzigd door Kr3Kr op 17-04-2003 21:55 ]

Gregor van Egdom Krekr