[Access 2000] Onvoldoende geheugen?

Pagina: 1
Acties:

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Voor een klant heb ik een Access-applicatie ontworpen, waarin de volgende gegevens zijn verwerkt:
- 3 Tabellen, waarvan een een koppeltabel is
- Een aantal formulieren (ong. 10)
- Een aantal queries (ong. 8)

De database bestaat op dit moment uit ong. 500 relaties.

Door middel van de formulieren kunnen de gegevens in de database worden beheerd (Add, change, delete). Ook kan door middel van de applicatie een mailmerge naar word en outlook worden aangeroepen. Alle formulieren zijn m.b.v. de Access-wizard opgezet en hebben een door Access voorgeprogrammeerde achtergrondstijl. (industrial geloof ik).

De applicatie werkt op zich zonder fouten alleen verschijnt bij een aantal computers de melding "Onvoldoende geheugen" . Op dat moment hangt de hele applicatie.

E.e.a. is getest op een aantal computers met in totaal 128 mb geheugen. Bij een comp. met 1 GB geheugen loopt het programma wel foutloos, maar is het geheugengebruik erg veel. Wanneer ik echter een totaaloverzicht van alle relaties wil printen dmv een formulier, dan is deze printjob in totaal 193 MB groot. :? Dit is wel incl. de achtergrondstyle van het formulier.

Achter de formulieren is VBA-code geplaatst. Wanneer ik in deze code een query uitvoer dan gebruik ik de volgende code.

code:
1
recordset.open "query", currentproject.connection, adLockOptimistic, adKeyForward

Na afloop wordt de recordset ook weer gesloten

code:
1
2
recordset.close
set recordset = nothing

Wie weet wat aan het geheugenprobleem gedaan kan worden?

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18
500 relaties op 3 tabellen? Wat voor een desing heb je dan?

Of bedoel je gewoon 500 records er in, dat lijkt me wat aannemelijker

• TweakersOnly
  • Nu online
Supervisor schreef op 16 april 2003 @ 13:39:
500 relaties op 3 tabellen? Wat voor een desing heb je dan?

Of bedoel je gewoon 500 records er in, dat lijkt me wat aannemelijker
Dat laatste dus. :)

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 23:13

4VAlien

Intarweb!

misschien probeert ie eerst de hele job naar file te printen, of in ieder geval niet per regel naar de printer te sturen? ik mag aannemen dat je database zelf hooguit 10 MB ofzo is.

• TweakersOnly
  • Nu online
4VAlien schreef op 16 April 2003 @ 13:44:
misschien probeert ie eerst de hele job naar file te printen, of in ieder geval niet per regel naar de printer te sturen? ik mag aannemen dat je database zelf hooguit 10 MB ofzo is.
De database is 2,5 mb groot en hoeft denk ik niet gecomprimeerd te worden. Lijkt me een beetje zinloos.

• Lister
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02-2022
Kan je wat meer informatie geven.
Wanneer geeft hij die foutmelding precies, alleen bij de rapporten of ook op de formulieren?
En dan bij het openen of als het rapport geprint wordt?
En uit hoeveel pagina's bestaat je rapport dan?

• TweakersOnly
  • Nu online
Lister schreef op 16 April 2003 @ 19:26:
Kan je wat meer informatie geven.
Wanneer geeft hij die foutmelding precies, alleen bij de rapporten of ook op de formulieren?
En dan bij het openen of als het rapport geprint wordt?
En uit hoeveel pagina's bestaat je rapport dan?
De foutmeldingen komen zowel bij de formulieren als ook bij het uitprinten van formulieren. Ik heb geen rapporten in mijn applicatie.

Elk formulier is gekoppeld aan een query. Deze query heb ik moeten maken om de gegevens in het formulier op alfabetische volgorde te kunnen tonen. Bij het afdrukken van een formulier worden max. 600 records naar de printer gestuurd.

BTW. Ben er net achtergekomen dat de backstyle mischien een rol speelt bij het probleem. Toen ik net de melding kreeg tijdens het printen van een formulier, verdween direct de backstyle tijdens het printen. De geevens werden daarentegen wel volledig geprint. Ff proberen om op alle formulieren een standaard achtergrondkleur te plaatsen.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Maak (eventueel ongezien) een rapport met de gegevens van het formulier en druk het rapport af. Het afdrukken van formulieren 'omdat daar nou eenmaal de juiste gegevens op staan' is natuurlijk eigenlijk not done. Je hebt een rapportage-tool in Access zitten en die zit er niet voor niets. Met de wizard rapport maken en je eigen recordset ben je er binnen een paar minuten uit. Druk het ding af via code of via een preview, en i kdenk dat je van je probleem af bent.

My personal website

Pagina: 1