Toon posts:

[w2k] Gids Installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een klant (een autodealer) van mij werkt met het programma Gids.
met dit programma worden auto's voor de verkoop gefactureerd, beheerd, werkorders gemaakt kortom bijna de complete bedrijfsvoering werkt door met dit pakket.

Voor dit pakket is er bijna geen info op het internet te vinden en mijn probleem is nu als volgt:

wij willen hier alle systemen over zetten van NT4 naar 2000 alleen krijgen wij dit pakket niet daaronder geinstalleerd. Enkel onder NT4 werkt het. nu hebben wij contact met de Gids helpdesk opgezocht, maar zij bieden alleen steun aan het gebruik van het pakket. Verder zeggen zij wel dat het pakket onder 2000 werkt en dat er individuele bedrijven zijn die dat draaiende hebben, maar dat er nog geen officiele handleiding is om gids onder 2000 aan de praat te krijgen.

Nu vroeg ik mij af of er hier mensen zijn die gebruik maken van dit pakket en mij een zetje in de goede richting kunnen geven om gids onder 2000 aan de praat te kunnen krijgen.

Verwijderd

een aantal vragen..

-Is het een DOS pakket?
-Is het alleen filesharing op server of worden er ook nog bestanden lokaal geplaatst?
-Heeft het programma register entries?
-Maakt programma gebruik van een engine?

Als je deze vragen een beetje kunt beantwoorden kom je al een heel eind dacht ik zo...

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, idd een beetje dom van mij om dit niet te vermelden.
het pakket werkt onder nt4 (Windows dus) en communiceerd met een rs6000 (UNIX)
er moeten een aantal omgevings variable worden ingesteld en een aantal
wijzigingen via een commandline.

Wanneer het pakket word opgestart haalt het de gegevens op van de server en verstuurd ze later ook weer naar de server. er word lokaal een partij geinstalleerd, maar alle data komt in princiepe op de server te staan (je kan dus ook op andere werkplekken inloggen en alle gegevens weer terug halen)