Het gaat om een Celeron 500, op een ASUS P2B-VM moederbord (met 128mb PC133 geheugen en een HD van 2,5GB)
Nadat we ontzettend veel problemen hadden onder Windows '98, hebben we besloten om over te stappen naar Windows 2000 Professional.
Toen ik bezig wat met alles weer te her-installeren, kwam ik er al snel achter dat de harddisk te klein was, het ging om een schijf van 2,5GB. Gelukkig had ik nog een schijf van 40GB thuis liggen. Nu ik deze erin gezet heb (en met GHOST alles heb omgezet van die oude schijf naar de nieuwe) ziet Windows 2000 het maar als 'n schijf van 5.5GB
Normaal gesproken zou ik direct denken aan een BIOS update, maar de BIOS ziet de schijf (bij het opstarten/autodetectie) wel als een 40GB schijf.. komt dat nu omdat ik met GHOST alles heb omgezet?? normaal zou hij dan toch alleen 'n melding moeten geven dat er nieuwe hardware gevonden is (die harddisk) en dan even reboot, en klaar is kees. Maar dat werkt dus helaas niet zo.
Komt het dan toch door de BIOS? dat hij 't wel goed aangeeft, maar niet goed mee kan werken ofzo??
Als ik "CHKDSK" uitvoer, dan krijg ik dit:
C:\>chkdsk
Het type bestandssysteem is FAT32.
Het volumenummer is 1871-15FD
Windows is bezig met het controleren van bestanden en mappen...
Bestands- en mapcontrole is voltooid.
Het bestandssysteem is gecontroleerd en er zijn geen problemen vastgesteld.
5.513.208 kB totale schijfruimte.
225.708 kB in 255 verborgen bestanden.
2.976 kB in 696 mappen.
3.505.136 kB in 12.586 bestanden.
1.779.384 kB beschikbaar.
4.096 bytes per cluster.
1.378.302 clusters in totaal op schijf.
444.846 clusters beschikbaar op schijf.
C:\>
ik weet niet of jullie hier iets (verkeerds) aan zien.. ?
Ik heb nog een vraagje, bij het aanmelden, is er ook een optie waarmee je kunt aanmelden met een inbel verbinding. Is dit ook weg te halen?? het kan wel door op dat knopje te drukken van "<<Opties" maar natuurlijk klikken de gebruikers er dan toch weer op, en gaan allemaal dingen uit proberen en dat is niet de bedoeling
Nadat we ontzettend veel problemen hadden onder Windows '98, hebben we besloten om over te stappen naar Windows 2000 Professional.
Toen ik bezig wat met alles weer te her-installeren, kwam ik er al snel achter dat de harddisk te klein was, het ging om een schijf van 2,5GB. Gelukkig had ik nog een schijf van 40GB thuis liggen. Nu ik deze erin gezet heb (en met GHOST alles heb omgezet van die oude schijf naar de nieuwe) ziet Windows 2000 het maar als 'n schijf van 5.5GB
Normaal gesproken zou ik direct denken aan een BIOS update, maar de BIOS ziet de schijf (bij het opstarten/autodetectie) wel als een 40GB schijf.. komt dat nu omdat ik met GHOST alles heb omgezet?? normaal zou hij dan toch alleen 'n melding moeten geven dat er nieuwe hardware gevonden is (die harddisk) en dan even reboot, en klaar is kees. Maar dat werkt dus helaas niet zo.
Komt het dan toch door de BIOS? dat hij 't wel goed aangeeft, maar niet goed mee kan werken ofzo??
Als ik "CHKDSK" uitvoer, dan krijg ik dit:
C:\>chkdsk
Het type bestandssysteem is FAT32.
Het volumenummer is 1871-15FD
Windows is bezig met het controleren van bestanden en mappen...
Bestands- en mapcontrole is voltooid.
Het bestandssysteem is gecontroleerd en er zijn geen problemen vastgesteld.
5.513.208 kB totale schijfruimte.
225.708 kB in 255 verborgen bestanden.
2.976 kB in 696 mappen.
3.505.136 kB in 12.586 bestanden.
1.779.384 kB beschikbaar.
4.096 bytes per cluster.
1.378.302 clusters in totaal op schijf.
444.846 clusters beschikbaar op schijf.
C:\>
ik weet niet of jullie hier iets (verkeerds) aan zien.. ?
Ik heb nog een vraagje, bij het aanmelden, is er ook een optie waarmee je kunt aanmelden met een inbel verbinding. Is dit ook weg te halen?? het kan wel door op dat knopje te drukken van "<<Opties" maar natuurlijk klikken de gebruikers er dan toch weer op, en gaan allemaal dingen uit proberen en dat is niet de bedoeling
[ Voor 24% gewijzigd door DaaNium op 16-04-2003 13:20 ]
..maar ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn..