Toon posts:

[w2k] iomega zip100 installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit hier met een probleemje

kan zelf niks vinden op de iomega site of google

maar het volgende is het geval

hier hebben we een zip100 aan w2k sp3 bak hangen. wordt herkend, maar aan het einde van de driver installatie geeft de wizard aan dat het niet gelukt is en geeft als reden: geen toegang (ja, ik ben ingelogd als admin, en heb het zelfs geprobeerd als local admin dan wel domain admin)

schone installatie maakt ook niet uit, zelfde verhaal.

-instellingen staan goed (zoals op de iomega site worden aangegeven)
-op een andere machine werkt deze zip wel en wordt de driver keurig geinstalleerd (identieke machines met identiek RIS-image en zelfde driver)
-driver controlle staat op negeren

wat is hier aan de hand?

Verwijderd

Welke ZIP100? SCSI (intern/extern)? IDE? Parallel? USB???

Verwijderd

Topicstarter
parallel, was ik vergeten te melden

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

Verwijderd

Da's een pittige trap zeg... :+ Gaarne niet binnen 24 uur trappen :p

De parallelle poort zip-drive behoort onder windows2k prof gewoon standaard herkend te worden. Daar hoef je dus GEEN drivers voor te installeren >:)

Verwijderd

Topicstarter
standaard, zeker net zoals plug n play 8)7

het werkt gewoon niet op die machine. terwijl die zelfde zip, met precies de zelfde instelling op een andere machine wel werkt. en die machine zijn het zelfde, want ze zijn geinstalleerd met het zelfde ris image en hebben de zelfde hardware.

en ja, ik heb mijn kisten aan en schop hard >:)

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

/edit: owjee, 5 minuten tevroeg geschopt :o 8)7

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 13:02 ]

• MisterH75
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:47
heb je wel ondersteuning voor oude plug en play devices aangezet bij de eigenschappen van de parralle poort dit was bij mij namelijk het probleem met een pc

Verwijderd

Topicstarter
MisterH75 schreef op 18 april 2003 @ 20:43:
heb je wel ondersteuning voor oude plug en play devices aangezet bij de eigenschappen van de parralle poort dit was bij mij namelijk het probleem met een pc
ook,

heb alle instellingen gecontrolleerd die opd e iomega site staan en die makkelijk via google boven komen

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Voor de gein al eens een ander apparaat aan die parallele poort gehangen?
Misschien is die poort gewoon brak.

Als je met dezelfde image op een andere pc met dezelfde hardware en zipdrive geen probs hebt is dat het enige wat ik zo 123 kan bedenken.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
heb je je poort op SPP, EPP of ECP staan? Misschien dat dat nog iets uit zou kunnen maken. (ik zeg ook maar wat)

Houdoe

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:20
ZAMoRANo schreef op 20 april 2003 @ 22:59:
Voor de gein al eens een ander apparaat aan die parallele poort gehangen?
Misschien is die poort gewoon brak.
Juist. Volg de regels van het foutzoeken: sluit dingen uit. Het kan hier globaal aan twee componenten liggen: de Zipdrive en je PC. Hang ff een parallel apparaat (printer of zo) aan je PC om te kijken of je parallelle poort het wel doet, en hang je Zipdrive aan een andere PC om te kijken of je Zipdrive het nog wel doet.
Werkt dat allebei normaal maar doet de drive het nog steeds niet op jouw PC, dan kunnen er twee dingen aan de hand zijn: je printerpoort staat verkeerd ingesteld (lees handleiding Zip hoe het moet), of er is gewoon een incompatibiliteit tussen je PC en je ZIP. Gebeurt zelden maar komt voor.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Verwijderd

CanonG1 schreef op 21 April 2003 @ 08:31:
[...]

Juist. Volg de regels van het foutzoeken: sluit dingen uit. Het kan hier globaal aan twee componenten liggen: de Zipdrive en je PC. Hang ff een parallel apparaat (printer of zo) aan je PC om te kijken of je parallelle poort het wel doet, en hang je Zipdrive aan een andere PC om te kijken of je Zipdrive het nog wel doet.
Werkt dat allebei normaal maar doet de drive het nog steeds niet op jouw PC, dan kunnen er twee dingen aan de hand zijn: je printerpoort staat verkeerd ingesteld (lees handleiding Zip hoe het moet), of er is gewoon een incompatibiliteit tussen je PC en je ZIP. Gebeurt zelden maar komt voor.
Als aanvulling op bovenstaand... NIET eerst de drivers installeren... (windows2000 bezit een eigen driver voor paralelle poort ZIP-drives!)

Verwijderd

Topicstarter
ook al een andere driver gepobeerd, en die werkte ook gewoon. en de poort staat ook gewoon op ecp, dus dat moet ook goed zijn

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:20
Assumption is de mother of all fuck-ups (weet niet meer uit welke film)

Driver is dus niet nodig.

Maar [herhaling]:
* heb je je zipdrive al op een andere PC geprobeerd (ja/nee)
* heb je al een ander parallel apparaat op je PC geprobeerd (ja/nee)

Alleen als je beide bovenstaande vragen met ja hebt beantwoord weet je zeker dat beide componenten goed zijn, en dan pas kun je verder zoeken.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Verwijderd

Topicstarter
CanonG1 schreef op 23 april 2003 @ 11:22:
[...]

Assumption is de mother of all fuck-ups (weet niet meer uit welke film)

Driver is dus niet nodig.

Maar [herhaling]:
* heb je je zipdrive al op een andere PC geprobeerd (ja/nee)
* heb je al een ander parallel apparaat op je PC geprobeerd (ja/nee)

Alleen als je beide bovenstaande vragen met ja hebt beantwoord weet je zeker dat beide componenten goed zijn, en dan pas kun je verder zoeken.
zoals ik al duidelijk maakte, allebei de vragen kan ik beantwoorden met ja.

misschien is de oplossing wel, raam open, auto starten, en een paar keer heen er weer rijden over de zip. maar daar gaat de gebruiker weer niet mee accoord

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

AMDFreak

Intel is zo..

hmm, je zegt dat ie herkent wordt door win2k?

hebbie ook de juiste drivers van de iomega site geplukt?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

Topicstarter
met de standaard drivers uit w2k en van de iomega site geplukt. op de site is er weinig keuze. dus de verkeerde kan ik ook niet hebben

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

• EHofman
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-01 20:59
Kun je in de bios de lpt poort ook op epp+ecp zetten, dit wil nog wel eens werken, probeer ook eens andere instellingen.

Drivers zijn voor een 250mb zip NIET nodig, voor een 100MB kan het voorkomen dat je een drivertje moet installeren, maar dat heb je al geprobeerd.

Kijk de lpt instellingen in de bios maar eens na.. suc6

Verwijderd

Topicstarter
printer poort staat ook goed, en ik ook al andere instellingen geprobeerd, ook al gaf de iomega site iets anders aan. die zegt dat het ecp+epp moet zijn, dar staat hij nu ook op. maar niet werken
Pagina: 1