Ik probeer hier een hele simpele php applicatie te bouwen, het wil alleen niet lukken. Doel is om gewoon wat weg te schrijven in een sql database.
code van het invul form
en de code van het invoeren in de database
Het probleem is dus dat ie de naam en woonplaats niet wegschrijft in de database, maar hij maakt wel elke keer dat ik probeer weg te schrijven een id aan in de database.
Als ik een print query doe dan krijg ik dit te zien:
INSERT INTO naw (naam,woonplaats) values(",")
verder zegt ie wel dat mijn informatie is opgeslagen. Ben hier nu al anderhalve dag mee aan et kloten maar ik kom niet echt verder.
code van het invul form
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <HTML> <HEAD> <TITLE> Voer je zooi in </TITLE> </HEAD> <BODY> <P> voer je gegevens in</p> <FORM METHOD="POST" ACTION="invoer.php"> Naam: <INPUT TYPE=varchar NAME="naam" SIZE=40><br> Woonplaats: <INPUT TYPE=varchar NAME="woonplaats" SIZE=40><br> <INPUT TYPE=SUBMIT> </FORM> </BODY> </HTML> |
en de code van het invoeren in de database
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <html>
<head>
<title>invoer</title>
</head>
<body>
<?
mysql_connect ('localhost','root','') or die ("Failure to communicate with database");
mysql_select_db ("stage");
$query="INSERT INTO naw (naam,woonplaats) values('$naam', '$woonplaats')";
$result = mysql_query($query) or die ("unable to record your information.");
Print ("Your information has been recorded.");
?>
</body>
</html> |
Het probleem is dus dat ie de naam en woonplaats niet wegschrijft in de database, maar hij maakt wel elke keer dat ik probeer weg te schrijven een id aan in de database.
Als ik een print query doe dan krijg ik dit te zien:
INSERT INTO naw (naam,woonplaats) values(",")
verder zegt ie wel dat mijn informatie is opgeslagen. Ben hier nu al anderhalve dag mee aan et kloten maar ik kom niet echt verder.