Ik heb een SQL-Server 2000 instance lopen, met daaronder de gebruikelijke databases. Nu stonden voor alle DB's de datafile en de logfile in dezelfde directory. Om performance te winnen, wil ik de logfiles allemaal op een andere schijf leggen. Met de databases Northwind en Pubs was dat zo gepiept (detach, file verplaatsen, attach), maar met de systeemdatabases gaat dat niet zo handig (master, model, msdb en tempdb). Deze kunnen niet gedetached worden. Ook met backup en restore wil het niet echt lukken (melding van "Restore cannot be used to move system database files"). Heeft iemand een idee hoe ik het wel voor elkaar zou kunnen krijgen?
Verwijderd
En een extra lolgfile aanmaken op de nieuwe plaats, en de oude niet groter laten worden dan 5 mb, zodat hij bijna altijd de nieuwe zal gebruiken.
Is dat nog een optie?
Is dat nog een optie?
Okee, eventjes voor de volledigheid. Ik had de vraag ook op Technet van Micro$oft gemikt. Daar kwam al snel een heel erg bruikbaar antwoord:
------------------------------
The first link is most relevant to your question but the others are also good to know:
Moving SQL Server Databases to a New Location with Detach/Attach
Moving DB's between Servers
How To Transfer Logins and Passwords Between SQL Servers
Mapping Logins & SIDs after a Restore
Utility to map logins to users
User Logon and/or Permission Errors After Restoring Dump
How to Resolve Permission Issues When a Database Is Moved Between SQL Servers
Misschien dat iemand ooit nog iets aan deze links heeft.
The first link is most relevant to your question but the others are also good to know:
Moving SQL Server Databases to a New Location with Detach/Attach
Moving DB's between Servers
How To Transfer Logins and Passwords Between SQL Servers
Mapping Logins & SIDs after a Restore
Utility to map logins to users
User Logon and/or Permission Errors After Restoring Dump
How to Resolve Permission Issues When a Database Is Moved Between SQL Servers
Misschien dat iemand ooit nog iets aan deze links heeft.