Toon posts:

[video] Welke .avi codec gebruiken om .mov te converteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!...

Ik wil een .mov bestand converteren naar .avi bestand, maar er staan iets van 30 verschillende codecs in de codecs lijst (AARGH)

Ik heb Ace Mega Codecs Pack geinstalleerd, dus daarom zijn het er zoveel.

Wie weet welke codec de beste kwaliteit geeft, en welke codec de minste ruimte op je schijf inneemt. Liefst niet een divx codec geven, want ik moet de .avi in powerpoint kunnen afspelen. Divx-en stotteren enorm in powerpoint.

Ik draai XP, en het programma dat ik gebruik om te converteren is RAD Video Tools ( Bink and Smacker )

Verwijderd

Xvid is heel goed.

Verwijderd

Topicstarter
Loopt die ook goed onder Powerpoint?

Verwijderd

Geen idee ... geen ervaring met Powerpoint ...

Maar het is het proberen waard, Xvid is momenteel één van de betere (consumenten)codecs.

Verwijderd

Xvid idd, maar erm dit vind k meer SA ofzo :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 april 2003 @ 08:52:
Loopt die ook goed onder Powerpoint?
Xvid loopt niet onder Powerpoint, jammer genoeg. Ik ben er zelf nu ook mee bezig, maar Powerpoint ondersteunt het afspelen van xvid filmpjes niet.
Eigenlijk wel raar, divx zit niet standaard in windows, en ondersteunt office wel qua afspelen, maar xvid pakt ie niet.

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-03 07:39

Swerfer

Hmm...

Windows Media Encoder... http://www.microsoft.com/windowsmedia

Weet alleen niet of ie ook .mov aan kan als source. Anders het codec-pack downloaden en Windows Media V8 codec gebruiken...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Pagina: 1