Ik blijf hier altijd problemen mee hebben.... Wie kan me helpen?
Ik heb een Java project gemaakt die verschillende jar files nodig heeft om te kunnen runnen.
Ik heb een directory structuur aangemaakt alsvolgt:
dist (bevat de jar die ik wil runnen)
lib (bevat third party jar files, libraries).
src (bevat source code e.d.)
build (bevat gecompileerde classes)
Ik gebruik ant om mijn code te compilen. Dat gaat ook allemaal prima. In mijn build.xml heb ik namelijk de volgende code toegevoegd om de libraries te includen tijdens het compilen:
Nu wil graag mijn jar runnen. Maar wat ik ook doe, hij blijft zeuren over libraries die ontbreken.
Ik gebruik Linux en j2sdk1.41. Ik gebruik het volgende (bash) script om de jar te runnen:
En toch krijg ik bij het opstarten:
Deze klasse bevindt zich in een van de libraries in de lib-directory.
Het gaat wel goed wanneer ik de libraries in mijn $JDK_HOME/jre/lib/ext
directory drop. Maar dat is ook niet gewenst, want als ik dat doe start mijn applicatie server niet (goed) meer op...
Hoe krijg ik dergelijke problemen voor eens en altijd getackeld?
Ik heb een Java project gemaakt die verschillende jar files nodig heeft om te kunnen runnen.
Ik heb een directory structuur aangemaakt alsvolgt:
dist (bevat de jar die ik wil runnen)
lib (bevat third party jar files, libraries).
src (bevat source code e.d.)
build (bevat gecompileerde classes)
Ik gebruik ant om mijn code te compilen. Dat gaat ook allemaal prima. In mijn build.xml heb ik namelijk de volgende code toegevoegd om de libraries te includen tijdens het compilen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| <path id="classpath">
<fileset dir="${lib.dir}" includes="**/*.jar"/>
</path>
<target name="compile" depends="prepare" description="Compiles java sources">
<javac srcdir="${srcDir}" destdir="${buildDir}" classpathref="classpath" source="1.4"/>
</target> |
Nu wil graag mijn jar runnen. Maar wat ik ook doe, hij blijft zeuren over libraries die ontbreken.
Ik gebruik Linux en j2sdk1.41. Ik gebruik het volgende (bash) script om de jar te runnen:
code:
1
2
3
| #!/bin/bash CLASSPATH=lib/if_util.jar:lib/jbossall-client.jar:lib/jboss-common-client.jar:lib/jboss-j2ee.jar:lib/log4j.jar:lib/mysql-connector-java-3.0.6-stable-bin.jar:lib/xercesImpl.jar:lib/xercesSamples.jar:lib/xml-apis.jar:lib/xmlParserAPIs.jar java -classpath $CLASSPATH -jar dist/lizard.jar |
En toch krijg ik bij het opstarten:
code:
1
| SAX2 driver class org.apache.xerces.parsers.SAXParser not found |
Deze klasse bevindt zich in een van de libraries in de lib-directory.
Het gaat wel goed wanneer ik de libraries in mijn $JDK_HOME/jre/lib/ext
directory drop. Maar dat is ook niet gewenst, want als ik dat doe start mijn applicatie server niet (goed) meer op...
Hoe krijg ik dergelijke problemen voor eens en altijd getackeld?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 12:36 ]