Toon posts:

[draadloos netwerk] ik kom niet ver met BenQ router :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zonet de BenQ AWL700 router binnengekregen. Natuurlijk gelijk gekeken hoe ver en hoe snel het netwerk gaat, maar dat valt vies tegen :(

Ik kom over het algemeen niet verder dan 8 meter hemelsbreed binnenshuis. Dat moet toch verder kunnen? Oké, het is een oud huis met dikke betonnen muren, maar dan moet ik de 40 meter toch nog wel kunnen halen?

Het is dus een BenQ AWL700 router, in de manual staat beschreven dat je de statistieken van de 17 kanalen kunt opvragen. Maar ik kan dat dus niet :( Heb de laatste firmware erop gezet maar de statistieken pagina... ho maar.
Weet iemand hoe je de antenne het beste kunt richten?

In mijn laptop zit een "No Wires Needed 11Mbps" netwerkkaart, gebruikmakend van de 64bits WEP.

Iemand een idee?

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
als je wep uitzet scheelt heel veel.
ik heb een linksys router waar ik te weinig afstand mee kon overbruggen. mail gestuurd naar linksys. toen zeiden ze dat ik dit moest doen:
Static LAN IP address
Disable WEP
Open Authentication
RTS Threshold = 2304
Fragmentation Threshold = 2304
Beacon Interval = 10
TX rate = 1 or 2 MBps
Long Preamble
Antenna = Both / Diversity Spread = On
ik weet niet in hoeverre dat bij jou van toepassing is, maar bij mij scheelde het best veel. ik kon 50% verder komen.
verder is de positie van het accesspoint natuurlijk ook heel belangrijk.
dit zeiden ze er bij linksys over:
WINDOW IN BRICK WALL 2dB
METAL FRAME, GLASS WALL INTO BUILDING 6dB
OFFICE WALL 6dB
METAL DOOR IN OFFICE WALL 6dB
CINDER WALL 4dB
METAL DOOR IN BRICK WALL 12.4dB
BRICK WALL NEXT TO METAL DOOR 3dB

I would suggest placing the wireless access point to as high as you can if
you use one. If your network spans floors, try to place the wireless access
point on the upper floor. If you want to connect while you're outside,
place the wireless access point near a window. Keep it away from large
metal objects like filing cabinets and away from operating microwave ovens
or 2.4GHz cordless phones.

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
tijsco schreef op 16 april 2003 @ 12:47:
als je wep uitzet scheelt heel veel.
ik heb een linksys router waar ik te weinig afstand mee kon overbruggen. mail gestuurd naar linksys. toen zeiden ze dat ik dit moest doen:

[...]

ik weet niet in hoeverre dat bij jou van toepassing is, maar bij mij scheelde het best veel. ik kon 50% verder komen.
verder is de positie van het accesspoint natuurlijk ook heel belangrijk.
dit zeiden ze er bij linksys over:

[...]
welke firmware gebruik jij ?

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb dus de bovenstaande tips geprobeerd maar dat maakt (helaas) weinig uit.

Hoe kan het toch dat de router er zoveel moeite mee heeft? (of de netwerkkaart, dat kan natuurlijk ook). Hoe kan ik het beste de antenne richten als ik op meerdere verdiepingen wil kunnen internetten?

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 20:57

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 12:23:
Ik heb zonet de BenQ AWL700 router binnengekregen. Natuurlijk gelijk gekeken hoe ver en hoe snel het netwerk gaat, maar dat valt vies tegen :(

Ik kom over het algemeen niet verder dan 8 meter hemelsbreed binnenshuis. Dat moet toch verder kunnen? Oké, het is een oud huis met dikke betonnen muren, maar dan moet ik de 40 meter toch nog wel kunnen halen?

Het is dus een BenQ AWL700 router, in de manual staat beschreven dat je de statistieken van de 17 kanalen kunt opvragen. Maar ik kan dat dus niet :( Heb de laatste firmware erop gezet maar de statistieken pagina... ho maar.
Weet iemand hoe je de antenne het beste kunt richten?

In mijn laptop zit een "No Wires Needed 11Mbps" netwerkkaart, gebruikmakend van de 64bits WEP.

Iemand een idee?
Hoe ver kom je nu met je awl 700 ? Ik heb hetzelfde probleem. Kom ook niet zo ver !! :( :( :( :( :( :(

macOS 26.2

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe pc kaart gekocht en nu is het bereik een stuk beter. In een normaal huis (hier hele dikke muren) haal je binnen zo'n 70 meter. Bij mij was het dus de pc-kaart.

Wel heb ik een extra accesspoint gekocht (Actiontec) en die is wel sterker dan de Benq mede door de 2 antennes. Nu heb ik overal in huis echt minimaal 70% sterk signaal.

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 20:57

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 21:35:
Ik heb een nieuwe pc kaart gekocht en nu is het bereik een stuk beter. In een normaal huis (hier hele dikke muren) haal je binnen zo'n 70 meter. Bij mij was het dus de pc-kaart.

Wel heb ik een extra accesspoint gekocht (Actiontec) en die is wel sterker dan de Benq mede door de 2 antennes. Nu heb ik overal in huis echt minimaal 70% sterk signaal.
En dat nieuwe acces point die heb je gekoppled aan de benq awl 700 ?

macOS 26.2

Verwijderd

Topicstarter
error33 schreef op 19 juli 2003 @ 08:17:
[...]

En dat nieuwe acces point die heb je gekoppled aan de benq awl 700 ?
Jupz :)

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 15:26
2 draadloze accespoints = Geld teveel... ik weet nog wel een bank rekening nummer ;)

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:49

Pogostokje

* twiet *

Raar merk, dat ze officieel aanraden om WEP uit te zetten trouwens. Dat kleine beetje beveiliging wat je dan nog heb dat niet iedereen direkt je clear-text passwords voorbij ziet komen zet je dan uit. Elke gek die dat wil heeft dan zonder moeite je mail, ftp, enz... te pakken. Zet er in ieder geval IETS van WEP op ... zou ik zeggen. ;)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Pagina: 1