[GEZ] prog. bepaalde bestandsgrootte exporteren

Pagina: 1
Acties:

• Flaman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12-2022
Programma's om honderden JPEG's te resizen met een druk op de knop die ken ik wel. Maar wat ik wil weten is hoe ik een groot aantal plaatjes naar 600 KB per stuk kan converteren. Met irfanview kan het alleen naar .jp2 maar ik moet jpg hebben :P

Wie weet raad?

Verwijderd

Die optie bestaat niet bij irfanview omdat dat bij jpeg afhangt van de details op het plaatje. Je kan toch gewoon in irfanview beetje uitproberen door met die schuif te stellen?

• Flaman
Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 12:21:
Die optie bestaat niet bij irfanview omdat dat bij jpeg afhangt van de details op het plaatje. Je kan toch gewoon in irfanview beetje uitproberen door met die schuif te stellen?
Ik wil de foto's af laten drukken bij Kruidvat. Ik heb het juiste aantal pixels en ze allemaal met compressie 8 opgeslagen. Alleen er staat bij dat je maximaal 600 KB mag hebben (om en nabij) maar sommige fotos zijn over een MB. Ik wil dus per se dat ze allemaal 600 KB zijn, om de mooiste afdrukkwaliteit te bereiken.

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
waarom zou je dit willen?

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Flaman
AvOn schreef op 16 April 2003 @ 12:23:
waarom zou je dit willen?
zie boven je :P

• avon
zet ze dan op een cd-tje en breng ze naar kruidvat/dixons/hema

k up zelf regelmatig bestandjes ^^ 3 mb naar die sites, geen punt
(of ben je bang voor de zon :) )

[ Voor 48% gewijzigd door avon op 16-04-2003 12:27 ]

• Flaman
Nou ik heb geen zin om ca. 200 foto's 1 voor 1 te selecteren en te uploaden. Met kruidvat kan ik gewoon al die foto's in 1 keer selecteren en de rest gaat vanzelf. Dat had ik dus al gedaan maar na een uurtje of zo zei hij dus (ik heb chello, 15 kbs upload :P) dat ze allemaal te groot waren.

En die cd-rom etc. is geen optie. Moet van alles uitprinten en ik heb geen printer. Daarintegen vind ik zo'n functie gewoon handig (eventueel in de toekomst)

• Flaman
hmm even bij dixons kijken dan maar

Verwijderd

Maar goed, dan geld mijn verhaal nog steeds over die schuif ik irfanview. Begreep je wat ik bedoelde. Gewoon proberen, zijn ze nog te groot --> zet je de schuif iets verder naar links.

Maar zou dan niet naar kruidvat gaan. 600kb is te klein om tot een echt goed afdruk te komen. Zonde dus.

• Flaman
Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 12:55:
Maar goed, dan geld mijn verhaal nog steeds over die schuif ik irfanview. Begreep je wat ik bedoelde. Gewoon proberen, zijn ze nog te groot --> zet je de schuif iets verder naar links.

Maar zou dan niet naar kruidvat gaan. 600kb is te klein om tot een echt goed afdruk te komen. Zonde dus.
voor 10 x 15 niet hoor.

En dat schuifje piemelen is geen oplossing voor het probleem, heeft juist eerder nadelen.

• avon
En die cd-rom etc. is geen optie. Moet van alles uitprinten en ik heb geen printer. Daarintegen vind ik zo'n functie gewoon handig (eventueel in de toekomst)
printen ?!?! je kan je cdrom zo in het opdracht zakje doen, digiprint 10x15 aankruisen klaar....

[ Voor 4% gewijzigd door avon op 16-04-2003 13:26 ]

Verwijderd

Het zou wel leuk zijn zo'n programma, ik heb er nog geen gevonden, het lijkt me met name handig voor mensen die gebruik maken van gratis upload sites waar een limiet aan zit

maar voor foto's is 600k p/s echt te klein, dat wordt zonde van je geld. je moet ze gewoon op een cd branden en inleveren. Of bij de hema opsturen maar daar kan je er maar 10 per keer, maar wel oneindig vaak 10 foto's uploaden. Dus eigenlijk gene datalimiet, maar je moet er wel iedere keer weer bij zijn.
bij de kruidvat uploaden is zinloos en zonde van je foto's. Ik heb het verschil gezien en dat is echt aanzienlijk.

ik zeg nu net dat de kruidvat geen mooie foto's kan afdrukken he? het gaat puur om het uploadlimiet daar.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Heb pas online bij Pixum 140 foto's af laten drukken en dat is me prima bevallen.

Ze hebben een eigen uploadtooltje ontwikkeld waarmee je ze kunt uploaden en gelijk als filebrowser dient. (het verdient niet de prijs voor meest intuitieve tool maar ff spelen helpt)

Ik kan zo gauw even niet vinden wat de limiet is maar ik zat aan de 100MB zonder dattie ging stressen dat het teveel is.
Ze komen in een onlinefotoalbum waar je nog allerlei opties aan mee kunt geven.

Al met al was ik behoorlijk impressed van de mogelijkheden tov de geijkte fotoservices.
En ze zijn niet echt duur (zie ook: http://www.onlinefotoservices.nl/)

Pixum NL

[edit:]
tis dus online bestellen waarna ze thuis bezorgt worden; duurt een dag of 3-4..

[ Voor 7% gewijzigd door Hangloozz op 16-04-2003 14:59 ]

www.jurgroessen.nl

• Flaman
Hangloozz schreef op 16 April 2003 @ 14:53:
Heb pas online bij Pixum 140 foto's af laten drukken en dat is me prima bevallen.

Ze hebben een eigen uploadtooltje ontwikkeld waarmee je ze kunt uploaden en gelijk als filebrowser dient. (het verdient niet de prijs voor meest intuitieve tool maar ff spelen helpt)

Ik kan zo gauw even niet vinden wat de limiet is maar ik zat aan de 100MB zonder dattie ging stressen dat het teveel is.
Ze komen in een onlinefotoalbum waar je nog allerlei opties aan mee kunt geven.

Al met al was ik behoorlijk impressed van de mogelijkheden tov de geijkte fotoservices.
En ze zijn niet echt duur (zie ook: http://www.onlinefotoservices.nl/)

Pixum NL

[edit:]
tis dus online bestellen waarna ze thuis bezorgt worden; duurt een dag of 3-4..
jij hebt een :* verdiend

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Flaman schreef op 16 April 2003 @ 19:08:
[...]

jij hebt een :* verdiend
oeoeoeohhh :>

:D

www.jurgroessen.nl