Toon posts:

[Mobo]ECS beter met AMD dan bijv. Gigabyte en MSI??

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn stagebedrijf heeft verschillende offertes aangevraagd voor nieuwe pc's. Een van de aanbieders beweerde dat het ECS moederplankjes beter samenwerken en betrouwbaarder zijn dan bijv. gigabyte of MSI met AMD. De ervaring van de aanbieder was dat ze ecs nog nooit terug hebben moeten sturen of vervangen terwijl ze met gigabyte en MSI alleen maar dergelijke problemen tegen kwamen.. wat ik nu zo raar vind is dat ik nog geen enkel serieuze tevredenheid topic over ecs heb gevonden. ook mijn stagegoeroedictator aka Eärendil heeft hierover een uitgesproken mening: KUT :P, we vonden het beide nogal vreemd dat de desbetreffende aanbieder hier zo tevreden over te spreken was. Ook het prijsverschil vonden wij dan eigenlijk een discussie waard, aan gezien goeroe netjes moest blijven aan de telefoon en alleen met gekke bekken mij duidelijk kon maken wat hij ervan vond hebben wij het er niet over gehad met de aanbieder.

Dit zijn ff wat pics.. dit zijn overgrens niet de mobos waar het precies over ging. het ging namelijk over UN ECS mobo, UN MSI mobo en UN Gigabyte mobo.

ECS
Afbeeldingslocatie: http://www.ecs.com.tw/products/graphics/k7vta3_5x.jpg

MSI
Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/product_img/mbd_img/6570_delta.jpg

Gigabyte
Afbeeldingslocatie: http://www.digital-daily.com/documents/3295/gigabyte-7vaxp-w_box.jpg

Nu de vraag:.... Wat zijn jullie ervaringen met ECS [elite-group]?? en zijn ze zoals de aanbieder :P zegt echt beter??? Wij hebben hier dus niet volop vertrouwen in. :P

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-08 13:24
Kennis had een ECS mobo'tje en liep zeer vaak vast en was met sommige dingen niet compatible (het blijft het LOW-BUDGET segment onder de mobo's).

Misschien kun je nog nbaar waar reviews zoeken, en kijken in andere topics.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 13:17

bloasfist

Slot-A Crew

Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 12:09:
Mijn stagebedrijf heeft verschillende offertes aangevraagd voor nieuwe pc's. Een van de aanbieders beweerde dat het ECS moederplankjes beter samenwerken en betrouwbaarder zijn dan bijv. gigabyte of MSI met AMD. De ervaring van de aanbieder was dat ze ecs nog nooit terug hebben moeten sturen of vervangen terwijl ze met gigabyte en MSI alleen maar dergelijke problemen tegen kwamen.. wat ik nu zo raar vind is dat ik nog geen enkel serieuze tevredenheid topic over ecs heb gevonden. ook mijn stagegoeroedictator aka Eärendil heeft hierover een uitgesproken mening: KUT :P, we vonden het beide nogal vreemd dat de desbetreffende aanbieder hier zo tevreden over te spreken was. Ook het prijsverschil vonden wij dan eigenlijk een discussie waard, aan gezien goeroe netjes moest blijven aan de telefoon en alleen met gekke bekken mij duidelijk kon maken wat hij ervan vond hebben wij het er niet over gehad met de aanbieder.

Dit zijn ff wat pics.. dit zijn overgrens niet de mobos waar het precies over ging. het ging namelijk over UN ECS mobo, UN MSI mobo en UN Gigabyte mobo.

ECS
[afbeelding]

MSI
[afbeelding]

Gigabyte
[afbeelding]

Nu de vraag:.... Wat zijn jullie ervaringen met ECS [elite-group]?? en zijn ze zoals de aanbieder :P zegt echt beter??? Wij hebben hier dus niet volop vertrouwen in. :P
ECS is gewoon een low-budget bakker. Ik heb een k7s5a van ze, en ben er ZEER tevreden over. Ik kan me alleen niet voorstellen dat die dingen beter zouden zijn dan gigabyte of MSI moederborden. Zo ken ik andere mensen met een k7s5a die ongeveer wekelijks last hebben van automagisch resettende biossen(brak batterijtje waarschijnlijk). Dat soort dingen lijken me bij MSI/Gigabyte minder te gebeuren. Maar voor een beetje tweaker zijn ECS plankjes prima dingen. Goedkoop, en vaak toch snel. (met de k7s5a heeft ECS toentertijd eventjes het snelste socket a plankje gehad (ali magik en kt266a waren langzamer dan de sis735).

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08 14:12
de ecs boarden zijn absoluut niet beter dan msi of gigabyte.
mijn voorkeur gaat uit naar een gigabyte board (ga-v7axp), die goed uit de testen komt.

• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

RumaNoV

Folding

Heb hier ook een ECS k7s6a gehad en dat draaide (weliswaar na een tijdje) zeer vlot en stabiel. In het begin durfde de bios wel eens vastlopen B)

Maar dat ECS beter is dan MSI en Gigabyte, daar geloof ik zeer weinig van.

Verwijderd

die aanbieder heeft het misschien over SIS vs VIA-chipset ..daar heeft hij wel gelijk in...

Verwijderd

Topicstarter
de aanbieder heeft hetwaarschijnlijk niet over de sis vs via chipset want het mobo dat hij in gedachte had was +- 50 Euro.. we hebben het niet gehad over type of over chipset enzovoorts.. :P

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-01 10:50
ECS... niet doen, MSI iets beter maar zou ik ook niet doen.

Gigabyte is dan het beste wat er bij zit. Volgens mij ook het snelste wat er bij zit (en het mooiste/leukste om naar te kijken)

Als het gaat om overclocken (daar gaat het dan nu wel niet over, maar toch) dan geven ECS en MSI het ook snel op.

Ondersteuning van MSI zou misschien wel beter zijn maar betwijfel ik.
ECS is low-budget en ook vaker problemen dan normaal met moederborden.

Ga voor Gigabyte en er kan je weinig gebeuren denk ik.

Die aanbieder zal wel denken: Ik moet die ECS mobo's snel kwijt want ze verrotten in de kelder!

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmmm... ik heb over het algemeen toch een goede indruk gehad van die ECS-mobootjes (en vooral de K7S5A). Ik vind ze behoorlijk stabiel en vanwege de beperkte opties in het bios (zonder cheepoman-bios) kunnen klanten niet zoveel verneuken :) .
Ik werk in een computerwinkel, en er komen verdacht weinig computers terug met een ECS-mobo is mijn mening.

Ik zeg vaak ook tegen klanten wat de aanbieder tegen de goeroe van de TS zei :)

[ Voor 19% gewijzigd door anandus op 16-04-2003 14:51 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 april 2003 @ 12:25:
de aanbieder heeft hetwaarschijnlijk niet over de sis vs via chipset want het mobo dat hij in gedachte had was +- 50 Euro.. we hebben het niet gehad over type of over chipset enzovoorts.. :P
wat heeft de prijs te maken met sis vs via?....

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-08 16:44
MSI is brakken zooi, heel veel probs mee schijnt. Gigabyte is een stukje beter. ECS zijn snelle en stabiele borden daarbij ook goedkoop (k7s6a voor €55 :) ) alleen ze zijn niet goed over te clocken

De wijzen komen uit het Oosten!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:29
Heb hier alleen nog maar problemen gehad met MSI borden, 4 rode leds, moet je je CPU vervangen, maar je mobo is dus dood.
Laatst nog een K7TTurbo ingenomen, ook met bolle bruine plekjes op de elco's.
Laatst nog naar iemand toegeweest die ooit een K7TTurbo van me gekocht heeft, ding deed het ook niet meer goed, na prutsen deed ie het eindelijk weer.

Van alle MSI moederborden die ik tot nu toe geleverd heb, is er nog maar 1 niet mee teruggekomen
Van alle ECS borden die ik geleverd heb, en dat zijn er 3x zoveel, heb ik er nog maar 1 teruggehad: doorgefikt dankzij brakke voeding.

MSI moet ik nix meer van hebben, geef mij maar een bordje wat goedkoop is en gewoon werkt.

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Ik heb alleen ervaring met ECS bordjes, totaal geen problemen. ECS biedt erg veel voor weinig geld, maar als je graag meer wil betalen, moet je dat vooral niet laten.

Als die leverancier ook garantie en/ of support gaat leveren, weet hij waarschijnlijk wel waar hij het over heeft.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 10:21

Shunt

Boe

ik heb nu verschillende pc's gebouwd met ecs en ik moet zeggen het zijn goede bordjes voor dat geld
maar het probleem is probeer je te ocen no go
probeer je hem flink te tweaken met timings en zooi kan vaak niet
zet er wat niet al te standaart hardware in problemen

ik betaal dan liever 140 eruo voor een epox 8rda+ dan een vergelijkbaar ecs en dan 100 euro.

voor de non tweaker zeg ik pak ecs
voor een tweaker pak een merk als epox asus gigabyte.
voor een bedrijfje is ecs goe genoeg hoor :P.

dat ze beter zijn totale bulshit
zij zullen natuurlijk net de verkeerde hardware bij de verkeerde chipset gekozen hebben of what ever :P

mare voor een bedrijf raad ik aan om van zelf bouw sysjes af te stappen en over te gaan op dell die werken echt altijd en zijn heel cheap

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
dell heeft waarschijnlijk geen 2000+ voor 600 a 700 euro + monitor... :p computer land is tot nu toe de goed koopste. :p

offtopic:
Welke gek heeft bij computerland bedacht dat de 400 watt voedingen ipv 19 € naar 39 € in prijs zijn gestegen... !!! :'(

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Shunt schreef op 16 April 2003 @ 15:09:
ik heb nu verschillende pc's gebouwd met ecs en ik moet zeggen het zijn goede bordjes voor dat geld
maar het probleem is probeer je te ocen no go
probeer je hem flink te tweaken met timings en zooi kan vaak niet
zet er wat niet al te standaart hardware in problemen

ik betaal dan liever 140 eruo voor een epox 8rda+ dan een vergelijkbaar ecs en dan 100 euro.

voor de non tweaker zeg ik pak ecs
voor een tweaker pak een merk als epox asus gigabyte.
voor een bedrijfje is ecs goe genoeg hoor :P.
Mag ik je even wijzen op het Het ECS L7S7A2 topic:
Het ECS L7S7A2 topic

59 euro voor dit bordje trouwens en als je het topic leest en enkele links zie je dat het wel snor zit met het OC-en van dit bordje.

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

the_RJ

Banana Hammock!

tja, ECS is redelijk goedkoop, dus voor low budget mensen handig/ideaal, maar dat et dan ook nog beter is dan Gigabyte of MSI, srry dat betwijfel ik ten zeersten... Kheb nu net een nieuw mobo (toevallig het Gigabyte mobo dat bovenaan afgebeeld staat :)), dus kan nog niet echt uit ervaring spreken, maar tot nu toe, Gigabyte top! Net als Asus overigens, daar heb ik wel wat meer ervaring mee. Over MSI hoor ik toch wel verschillende meningen... De een heeft eem na een maand alweer doorverkocht de ander gebruikt em nog steeds. En Epox hoor ik ook goede dingen over, dus ik sluit me hier aan bij Shunt: volgens mij gaat het bij betere ondersteuning van AMD meer om de chipset dan het merk. Maar het ligt dus gewoon aan je budget wat je neemt, zelf heb ik gewoon een maandje gew8 om meer geld te hebben en zo een Gigabyte (KT400) te nemen ipv een ECS (KT333), gewoon vanwege betere betrouwbaarheid

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Verwijderd

Verschillende ECS borden gehad: zeer stabiel en errug goedkoop! Gigabyte ook nooit problemen mee gehad: iets sneller, maar eens stuk duurder. MSI : alleen maar slechte ervaringen.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Heb hier alleen nog maar problemen gehad met MSI borden, 4 rode leds, moet je je CPU vervangen, maar je mobo is dus dood.
Over 1 serie zegt niets maar dan ook echt niets over de kwaliteit van een merk.
ECS... niet doen, MSI iets beter maar zou ik ook niet doen.
Why not? Vanwege de K7T :? Dat is allang verleden tijd

offtopic: voor alle duidelijkheid, ASUS heeft ook bugs hoor, de P4PE met een cold-boot probleem en de 12 volt lijn die in elkaar zakt :/

Er draaien momenteel al een stuk of 5 systemen van mij met MSI borden, allemaal RETE-stabiel! :D

Aan iedereen die loopt te blaten slechte ervaringen, vertel dan ook wat voor ervaring. 9 van de 10 keer is het namelijk geblaat :(

Iets in de drang van "jah, dat heb ik ergens gelezen dus dan heb ik automagisch ook maar een slechte ervaring :o "

[ Voor 28% gewijzigd door Glashelder op 16-04-2003 16:32 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• _JGC_
dual-zip schreef op 16 April 2003 @ 16:30:
[...]

Heb daarna ook nog een MSI K7T266Pro2 gehad, zat ruimte op het DDR slotje waardoor ik niet op de grond mocht stampen als ie aanstond, anders ging ie hele gekke dingen doen... echt niet normaal die dingen...
Why not? Vanwege de K7T :? Dat is allang verleden tijd

offtopic: voor alle duidelijkheid, ASUS heeft ook bugs hoor, de P4PE met een cold-boot probleem en de 12 volt lijn die in elkaar zakt :/

Er draaien momenteel al een stuk of 5 systemen van mij met MSI borden, allemaal RETE-stabiel! :D

Aan iedereen die loopt te blaten slechte ervaringen, vertel dan ook wat voor ervaring. 9 van de 10 keer is het namelijk geblaat :(

Iets in de drang van "jah, dat heb ik ergens gelezen dus dan heb ik automagisch ook maar een slechte ervaring :o "
Hmm, tja... van de 6 borden die ik verkoop 5 kapot terugkrijgen vind ik slecht.
Ik heb overigens inmiddels al het 4e ECS bord in mn systeem zitten met dezelfde CPU. Niet dat ik nooit tevreden ben met ECS borden, maar de omloop van die dingen gaat zo hard: je koopt een ECS K7S5A en later wil je een 3e DIMM slot, dus neem je de K7S6A.
Even later verkoop je wat van je 256MB sticks en koop je later weer 512MB sticks terug.
Vervolgens PCI slot extra nodig, koop je de ECS K7S5APro, want die heeft onboard LAN, scheelt je een slot :P
Vervolgens komt de L7S7A2 die echt alles overtreft, dan wil je die weer... etc etc...
Ben benieuwd wat mn volgende bord binnen 2 maanden zal zijn.

Ik heb nog nooit klachten gehad over ECS borden met SiS chipsets. Verkoop ze zoals eerder gezegd veel en het valt me op dat van de 6 MSI borden die ik verkoop 5 terugkomen terwijl dat met ECS niet zo is. Dan geef ik liever 40 euro minder uit voor een goed ECS bord dan voor extra geld een MSI of Asus bord te kopen wat echt helemaal niets extra's te bieden heeft (ok, ECS heeft geen RAID, maar of dat nou zo nuttig is?)

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Doorsnee MSI + Asus bord heeft ook geen RAID :P

Maar het lijkt me sterk dat je 4 van de 5 borden terug krijgt. Eenmalig :?
Of krijg je gewoon 40 van de 50 borden echt terug :?
Heb daarna ook nog een MSI K7T266Pro2 gehad, zat ruimte op het DDR slotje waardoor ik niet op de grond mocht stampen als ie aanstond, anders ging ie hele gekke dingen doen... echt niet normaal die dingen...
Heeft niet aan het DIMM/SIMM'tje gelegen :?

Lijkt me zeer sterk hoor, allemaal standaard maten ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Glashelder op 16-04-2003 18:59 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

heb zelf een ecs k7s5a en ben zeer tevreden. hij loopt al maanden superstabiel. en heb tot nu toe 5 ecs based pc`s gebouwd en met geen van alle problemen.

terwijl ik met mijn andere pc beneden een tbird 1400 met een k7t pro 266 alleen maar gezeik heb gehad. om hem een beetje stabiel te laten draaien.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
dual-zip schreef op 16 April 2003 @ 16:30:

Ben toch een andere mening toegedaan :P Het is natuurlijk ook maar net hoe je 'kwaliteit' definieert (niet dat ik daar een discussie over wil beginnen :+ ) maar je zult het met me eens zijn dat 'kwaliteit' een uiterst rekbaar begrip is wat zich ook voor een groot deel tussen de oren afspeelt; de kwaliteitservaring/beleving. Als ik de ervaring heb dat enkele borden van merk X gewoon onder m'n handen doorfikken om maar wat te noemen dan heeft dit wel degelijk wat te maken met de kwaliteit van merk X (een merk is namelijk iets wat niet tastbaar is maar in je hoofd zit, vandaar de reclame, marketing, leuke kleurtjes, mooi ontworpen mobo verpakkingen, FUD e.d.) en komt hier nooit meer een bord van merk X in huis (althans, voor een heel lange tijd niet).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Inderdaad Abbadon, ik geef je gelijk, maar om MSI nou gelijk om 1 serie af te kraken vindt ik een beetje overdreven. Het gaat erom dat een 1 bepaalde serie helemaal niet representatief hoeft te zijn over de rest van de borden. IBM is daarvan een mooi voorbeeld :)

Edit: Mijn eerste MSI bord was een K7T Pro. OMG wat een ramp was dat 8)7 8)7

Ik gaf MSI nog een kans en dat pakte heel goed uit! :D :*)

[ Voor 22% gewijzigd door Glashelder op 16-04-2003 19:14 ]

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:15
MSI is helaas nogal hooggeplaatst in mijn lijstje van 'dood aan' - mobofabrikanten. Gelukkig verkopen wij ze niet meer in de winkel, gigabyte heeft hun plaats sinds een half jaar overgenomen en tot dus ver geen buitenproportionele problemen. (voor dat geld althans) Asus blijft toch nog steeds no1. (maar dat zie je ook aan de prijs)

ECS heb ik vrijwel geen ervaring mee, behalve dat ik ze nogal in wat low-budget bakjes zie binnenkomen die allerlei wazige problemen vertonen.....

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Maar dat hoeft niet nog aan het moederbord te liggen!

• _JGC_
IBM net zoals MSI: heb het nu een paar keer geprobeerd, en heb ze ALLEMAAL teruggekregen.... terwijl ik met seagate van de 15 die ik verkocht heb er maar 1 kapot terug had, en die had ik zelf opgeblazen door 12V en 5V uit te wisselen met een brakke kutsplitter :X
Overigens een hele tijd terug 3 seagates op moeten sturen, maar dat waren modellen van iemand waar nog nooit een disk is blijven leven, die gast kon er wel mee voetballen ofzo :P

Maxtor, ook amper problemen mee, heb de laatste tijd veel D740X'en en Diamondmax 8 plus'en verkocht, nog geen enkele kapot. Wel een dooie D540X, maar das dus 1 op de 20 disks ofzo.

Verder merk ik op school dat al die oude snerpende quantum lct disks allemaal stuk voor stuk uitvallen, die dingen zijn gewoon niet normaal, hadden laatst in een lokaal zoveel uitval dat het lokaal net zo goed dichtkon :P

Wat betreft Asus om terug te komen op moederborden: op school heeft elke computer een ASUS bord, en naar mijn weten is er behalve door slotplaatjes naarbinnen drukken nog nooit een gestorven. OK, die ene die een piek van 280V door de voeding kreeg te verduren waardoor voeding, videokaart, mobo, geheugen en CPU allemaal getoast waren is daarop een uitzondering :P
Asus zit dus wel goed, alhoewel ze wel es een brak model uitbrengen (P3C2000 met i820+SDRAM, Socket7 met SiS, eerste K7M versies in de witte doos...), maar ze kosten zo veel. Voor persoonlijk gebruik vind ik de meerwaarde van een Asus bord de prijs niet waard, kan me wel voorstellen dat een school die nog nooit uitvallers heeft gehad van Asus daar anders over denkt: er gaat al genoeg zut kapot, moeten daar ook nog moederborden bijkomen...

Edit:
instabiele low-budget PCs met ECS borden zijn niet de schuld van het ECS bord. Je kent de term low-budget wel neem ik aan, dat houdt in:
- cheap mobo (ECS dus)
- cheap CPU (Duron)
- cheapo videokaart (TNT2 M64, Geforce2MX200)
- cheapo kast + voeding (Target, std norrod kasten?)
- cheapo geheugen

Waarbij ik die laatste 2 nog het ergste vind. Neem je blokkiewokkie RAM wat eigenlijk het merk PC133 CL3 niet eens mag dragen (gistron heeft zulke troep, er staat niet voor niets een uitleg bij dat het mogelijk niet gaat werken en dat je beter merkgeheugen kunt kopen), dat stop je in een ECS bord en het ECS bord is de schuldige omdat ie dat RAM niet zomaar pikt :P

[ Voor 18% gewijzigd door _JGC_ op 16-04-2003 19:32 ]

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:15
Inderdaad, maar meestal is de PC dan compleet uit allerlei meuk opgebouwd waar de honden nog geen brood van lusten. Heeft ook niet zoveel zin he, zo'n cheap mobotje als ECS met allerlei merk geheugen/vga enzo uit te rusten. Krijg je nog dure pc's...... :P

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-08 11:40

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

ECS levert naar mijn idee hele goede moederborden. Ik heb er nu totaal een stuk of 5 gekocht (K7S5A en K7S6A) en ze werken allemaal prima. Ook heb ik ervaring met een MSI 745 Ultra moederbord, deze werkt ongeveer hetzelfde, maar is stukken duurder. Al met al zou ik gewoon voor ECS gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Neman op 16-04-2003 19:26 ]

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je het goed configureerd draaien alle merken wel stabiel :)

Je hebt natuurlijk incidentiële uitvallers, bij alle merken wel.

Net als uitvallende series als de MSI K7T (oid)

Als je dan niet kijkt naar het overclocken kun je gezien de prijs het beste een ECS nemen :P

ECS mobo's hebben ook wel feautures als RAID LAN enz... :P (Ik heb een ECS mobo met LAN RAID en audio enz...)

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:34
ik heb hier 3 ecs k7s5a systemen met 2 maal duron 1000 en een thunderbird 1400 en een gigabyte ga7vaxp met een thourogbred 2000+ en ik merk geen verschil mbt stabiliteit. Het enigste verschil wat er is is de prijs van het bord verder niets. Wat mij betreft is ecs niet zo slecht als menigeen beweert.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

• PilatuS
  • Niet online
ik heb zelf een ECS K7S5A, deze heb ik gekocht omdat ik een beetje krap bij kas zat op het moment dat mijn oude mobo overleed, maar ik moet zeggen dat dit bord me helemaal niet tegenvalt er zitten wel erg weinig dingen op maar alles wat je nodig hebt is er wel

ik draai dit mobo op een FSB van 147 MHz (wil ook niet echt niet hoger) en daar is ie wel rete stabiel op, ik heb nog niet 1 crach mee gemaakt :)

echter een vriend van mij heeft hetzelfde mobo gekocht op aanraden van mij omdat ie gewoon lekker goedkoop is, en hij heeft er alleen maar gezeik mee
allemaal wazige problemen en niet echt goed stabiel

maar voor mensen die alleen een beetje internetten en office werk doen op de pc lijkt mij dit toch een prima bord, hij kost bijna niets en werkt in principe goed, maar om nou te zeggen dat ECS borden beter zijn dan MSI of Gigabyte borden, nee dat niet

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
Jah same as PilatuSSS, ik heb ook de ECS K7S5A en iedereen altijd maar op dat bordje zeiken enzo maar ik heb nix gemerkt qua verschil tussen andere bordjes. Draait al een hele tijd zeer stabiel, ben niet echt problemen tegen gekomen. Enige probleem was dat hij niet makkelijk op verschillende clocksnelheden kan lopen, bijv 100/133mhz. Het is veel beter hem te laten lopen op 100/100 (met een oude proc) en met mijn 2400+ die ik nu heb loopt hij standaard gewoon goed en het oc-en is ook erg goed te doen met beetje lekkere koeling. Geheugen cheapo... jah... hij heeft bij mij tot nu toe 5 repen probleemloos gepakt maar jah...

Volgensmij hoor je over een bepaald bordje alleen maar negatieve dingen en niet de talloze mensen die er tevreden mee zijn. En omdat het ECS K7S5A bordje al zon lange tijd sinds de Duron populair is zijn er erg veel mensen die dit bordje hebben en dan heb je ook veel mensen die problemen krijgen (in vergelijking met andere bordjes) maar qua verhouding zal het niet veel schelen. Niet dat het ECS bordje qua snelheid en prestaties MSI en Gigabyte voorbij gaan maar hij staat zeker niet echt ver achter deze twee.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat ECS beter is dan MSI is misschien een klein beetje in te komen, maar beide merken zijn gewoon zwaar brakke toei, heb zo ongelovelijk veel gezeik gehad met MSI borden icm VIA chipsets, die dingen zijn gewoon SLECHT.
Gigabyte daarentegen is een van de beste merken die er is. Heb hier een stuk of 5 gigabyte planken gehad, en stuk voor stuk draaiden ze superstabiel, en ze waren compatible met zo ongeveer alles wat erin geduwd werd.

de enige reden dat die ECS zo populair is is voor de achterlijk lage prijs (de K7s5A dan) maar dat bord heb ik ook in een systeem gezet, en het is gewoon ronduit slecht, ding loopt vaak vast, met meer dan 3 pci kaarten houdt hij het helemaal voor gezien, en memory vreet hij niet altijd.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:30
ik heb een ECS+Athlon en daar heb ik inderdaad nooit, maar dan ook nooit problemen mee. ook heb ik MSI+Athlon en dat loopt ook prima.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-08 16:41
Bij de lokale omroep hebben we nu een ECS moederbord haast al een jaar draaiend, nog geen enkel probleem mee, maar met gigabyte heb ik ook geen slechte ervaringen.

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:34
Thuis had ik een 2 jaar geleden 2 systemen aangeschaft,

- 1800+ Xp met een ECS K7S5A
- 1600+ Xp met een ECS K7S5A
allebei was toen nog met sdram, verder nooit problemen mee gehad.
Maar ja, allebei hebben ze weleens een processor upgrade gehad, en toen maar gelijk een chaintech Apogee moederbord bij een van de 2 gedaan. En toen begonnen de problemen, Het systeem met de K7S5A bleef lekker lopen met DDR en een nieuwe XP. Maar het Chainecht Moederbord zorgde voor zeer veel problemen. Daarna over gestapt op een Abit NF7-S, beter maar niet zo goed als die K7S5A. In allebei zit precies het zelfde matriaal, en wat je ook doet. Die met de K7S5A is en blijft sneller.

Verwijderd

kheb een ecs bordje gehad, alleen ellende vrat te veel stroom en voeding vervangen door een enermax 350 toen was ie wel okee, maar ben meer een epox man goedkoop en klasse
Pagina: 1