Toon posts:

Verschil tussen i7205 en i875

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment zijn er twee soorten ASUS 800 MHZ fsb moederborden leverbaar. De een is met de i7205 chipset, de ander met de i875.

Kan iemand mij vertellen wat de exacte verschillen zijn van deze schipsets en moederborden (zonder ellenlange verhalen) en welke je het beste kunt kopen?

Het MB met de i7205 is ongeveer 20 euro goedkoper.

Verwijderd

Heb je zelf al gezocht naar de verschillen ???

(...en waarom kon je niets vinden ?)

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-08 13:24
Is de i7205 géén Granitebay (voor Xeon) :X :? , nou in iedergeval als dat zo is betekent dat hij officieel geen 800MHz FSB ondersteund en dat hij voor de Xeon is. De i875 is de nieuwe chipset voor de consumentenmarkt met officiele onderateuning van 800MHZ FSB. Als ik jouw was zouy ik die zeker nemen.

Conclusie: Desktop systeem=>i875 | Server/Workstation=> i7205

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:52
is het niet gewoon zo dat je de i875 mag zien als de "opvolger" voor de i7205? is zelfs sprake van geweest dat de i7205 helemaal niet op de makt zou komen en dat intel gelijk de stap naar de i875 zou maken. beide chipsets ondersteunen iig gewoon P4's.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Intel kan je daar een goed antwoord op geven:
http://www.intel.com/design/chipsets/e7205/
http://www.intel.com/design/chipsets/875p/
(en de e7205 ondersteunt idd geen 800 Mhz FSB, en het enige mobo dat Asus levert met den E7205 is de P4G8X (Deluxe) waarvan zij zelf zeggen dat hij alleen 400 en 533 Mhz FSB ondersteunt)

Op zich kan ik er best een ellenlang verhaal van maken, je hebt tijd genoeg om het te lezen, de mobo's met 875P chipsets liggen nog niet in de schappen hier in NL, en dat zou mijn keuze zijn, vooral omdat het prijsverschil relatief laag is en het mobo een langere houdbaarheid heeft door zijn net wat betere ondersteuning voor nieuwe features zoals de 800 Mhz FSB

[ Voor 37% gewijzigd door Zer0 op 16-04-2003 12:46 ]

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

grr... dubbel

[ Voor 99% gewijzigd door Zer0 op 16-04-2003 12:45 ]

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Technische PMG FAQ >> overzicht chipsets
www.intel.com >> productinformatie

/zoek

Edit: ik zie nu dat dit jouw 1e topic is .. Welkom op GoT :P
Omdat je met dit topic overduidelijk de plank mis slaat qua het gebruik van GoT, raad ik je aan om de [faq]FAQ[/] alsnog door te nemen (wat je tijdens je registratie had moeten doen .. ). Lees met name het Forumgedrag gedeelte! Dank je :)

[ Voor 57% gewijzigd door BalusC op 16-04-2003 12:50 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.