[PHP] Woord vervangen door URL in pagina

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een script schrijven waarmee ik een html of php pagina kan doorzoeken naar bepaalde woorden en deze dan vervangen met een URL naar een respectievelijke site.
Welke functies moet ik me gaan verdiepen om dit voor elkaar te krijgen.

Het liefst doe ik het niet tijdens een browser sessie maar wil ik script uitvoeren als de site klaar is en dan pas uploaden want ik ben anders bang dat het iedere keer zo lang gaat duren.

:*) Het is de bedoeling dat ik in een Database (MySQL) de woorden en de respectievelijke URL zet zodat updaten wordt vergemakkelijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:51
regular expressions zijn je vriend :)

kijk maar eens in de php handleiding naar str_replace, eregi_replace,... en zo zijn er nog een hoop... allemaal functies die patronen herkennen en vervangen door een ander naar smaak...

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je wilt een soort search and replace voor bepaalde keywords maken? De keywords worden dan vervangen door een link naar een pagina met uitleg.
Bij php pagina's neem ik aan dat je in het resultaat van de uitvoer van het php script bepaalde keywords wilt vervangen.
Ben nog ff aan het denken hoe je dat het makkelijkst zou kunnen doen.
Een teksteditor heeft over het algemeen wel een search and replace functie.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het zou inderdaad ook handmatig kunnen, maar als ik de site regelmatig ga updaten dan moet ik iedere keer alle pagina's gaan doorzoeken. Het makkelijkste lijkt me dus een script te schrijven die het werk voor me doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PHP:
1
$nieuwe_tekst = str_replace('woord','url',$oude_tekst);

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

download anders het windows help filetje van php die gebruik ik zelf ook, daarin kun je zoeken op keywords en dus heel gemakkelijk dit soort dingen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
I know, ik heb de help file en natuurlijk ook de php.net site bezocht. Maar als je iets wil en je weet de functie niet dan is het zoeken naar een naald in een hooiberg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WildernessChild
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

WildernessChild

Voor al uw hersenspinsels

Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 13:09:
I know, ik heb de help file en natuurlijk ook de php.net site bezocht. Maar als je iets wil en je weet de functie niet dan is het zoeken naar een naald in een hooiberg. :)
offtopic:
Grappig dat je die uitdrukking hier noemt:
PHP:
1
string strstr ( string haystack, string needle)

Uit de PHP manual:
http://www.php.net/manual/en/function.strstr.php

Maker van Taekwindow; verplaats en resize je vensters met de Alt-toets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:*)
Pagina: 1