Toon posts:

+150 meter netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb een vraagje.

Ik wil twee huisjes met elkaar verbinden. De een ligt ongeveer 150 meter verder in het bos. UTP schijnt niet te kunnen kan tot maximaal 100 meter. een draadloosnetwerk wordt door bosgebied moeilijk vanweg de bomen. (en heel duur dus):?

Zijn er geen andere kabels, of wat dan ook, waarmee het wel kan? en waar zijn die dan te koop?

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

ergens halverwege een stroomvoorziening en droge behuizing :?

dan kan je gewoon een signaalversterker (een router of HUB werk ook als signaalversterker) en dan kan je de afstand gemakkelijk overbruggen.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Verwijderd

ftp, glasvezel, coax???

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
glas?

Verwijderd

Je kan mischien extra foil shielded UTP kabels gebruiken, die zijn beter beschermd tegen straling enz, je kan ook nog altijd zo een versterker tussen de kabels zetten

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Koop een erg goede kwaliteit kabel zou ik zeggen, uit een stuk iig. Dan kun je het er best op wagen denk ik. Wellicht wat packetloss etc, en je verbinding zal niet op 100 mbit lopen, maar wat langzamer.

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

Buis door de grond, kwalitatief hoogwaardigie kabel, 10MBit, goed knijpen en 150 meter moet wel te halen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 11:37 ]

• atomik
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-11-2024
Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 11:30:
Ok, ik heb een vraagje.

Ik wil twee huisjes met elkaar verbinden. De een ligt ongeveer 150 meter verder in het bos. UTP schijnt niet te kunnen kan tot maximaal 100 meter. een draadloosnetwerk wordt door bosgebied moeilijk vanweg de bomen. (en heel duur dus):?

Zijn er geen andere kabels, of wat dan ook, waarmee het wel kan? en waar zijn die dan te koop?
De maximale afstand is als ik het goed heb 110 meter, maar dat is slechts volgens de specificaties. Dat wil niet zeggen dat het niet mogelijk is om langere afstanden te overbruggen. In het bedrijf waar ik werk staat zelfs een pc op een afgelegen plekje die met een ruim 170 meter lange kabel verbonden is met het netwerk.
Gewoon proberen dus.

Als het niet werkt kun je altijd nog de kabel in het midden doorknippen en er een hubje tussen zetten, goed begraven, verlengsnoer van 75 meter er naar toe want het ding moet ook stroom hebben. hehehe leuke klus... >:)

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ghe ghe >:)
En dan moet je wel even zeggen waar dat precies is dan, kom ik mooi even met me lappie langs. Stroom + LAN al aanwezig bij de picknick in het bos :)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

Als het niet lukt met goeie UTP/STP/FTP kabel, kan je nog altijd naar coax teruggrijpen.
Die kan gegarandeerd 185m.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Gewoon CAT5 haalt al met gemak 150 meter, in het gebouw hier > 200 meter zonder een hub oid.

Verwijderd

Het is goed mogelijk met kwalitatief goed materiaal. De 100 meter wordt alleen aangehouden als je een gecentifeerd netwerk wilt hebben, maar dat zul je toch wel niet willen.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:42
Je kan het beste 'massieve' kabel gebruiken ipv 'stranded' (=soepele type kabel), die geeft minder demping e.d. Shielded kabel heeft naar mijn idee heel erg weinig nut. Coax is natuurlijk n oplossing, maar erg traag.
Als je goedkoop glasvezelkaarten of switches op de kop kan tikken (hoeft natuurlijk geen gigabit te zijn, 100 mbit is ook te doen, of ATM (155mbit)) dan zou je glasvezel kunnen gebruiken. Glasvezel zelf kost niet zoveel.

[ Voor 4% gewijzigd door FatalError op 16-04-2003 14:57 ]

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Pagina: 1