Keyserver... voor zo'n 10.000 pc's..

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-05 15:27

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Oke...BIG PLANS or coming up....ik ben namelijk al een tijdje bezig om te zorgen voor zo'n 10.000 pc's te koppelen aan de dpc.

Dit is ondervoorbehoud....want dit gaat via de rabobank... ze hebben in totaal 40.000 pc's dus het kan uitgebreid worden...alleen als het haalbaar is met het totale capaciteit van het WAN-netwerk.

Nu heb ik alleen een keyserver nodig.....kan iemand daar duidelijk uitleg in geven.....

1 ding in gedachten houden...weet nog niet of het gaat gebeuren maar anders hebben jullie er een zekerheid voor, om eerste te worden in het hele Distributed netwerk!

Ciao!..en alvast bedankt voor de reactie!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Mooooooooooh, das pas goed nieuws!!! :)

Keep us posted!

• RobzQ
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Swing :)
Er zijn meerdere mogelijkheden, voor 10.000 PC's kun je misschien beter een eigen keyserver opzetten binnen het rabobank netwerk, dit is veel sneller.
Het alternatief is een goede admin vinden die de keyserver 100% draaiend weet te houden.

Die zijn er genoeg en zullen zich weldra aanmelden :)

[reclame mode]
Moe, Rabobank is cool als ze meedoen met DPC
[\reclame mode]

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Kijk op zich die keyserver is geen probleem om die te beheren dan....ik bedoel we zetten er een backup keyservertje naast..en die zorgt anders wel voor de rest...maar hoe maken we zo'n ding.... text en uitleg please?

Ciao!

Ps: nogmaals het is nog niet zeker allemaal!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:37

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Boeren Leenbank gaat terug naar z'n roots! :D

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

• Ricoh
  • Laatst online: 05-03-2025
Femme:--> ROFLOL

• Gizmo_mokum
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-03 13:59
Denk maar niet dat je alle PC's binnen de RABO krijgt, binnen Rabo Nderlands is de afd. Systeem ontwikkeling al bezet.
(en die sta ik niet af)

maar als je wat versterking nodig hebt, wil ik graag helpen.Heb zelf thuis een keyserver lopen.

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
De keyserver zelf is heel simpel op te zetten, als je er ook nog stats bij wil gaan draaien vraag je wel wat meer. Maar voor vragen kan je altijd in #DPC of #Keyserver terecht op irc.sorcery.net

Iedereen daar wil je zeker wel helpen om het op te zetten, en er zitten daar genoeg keyserver beheerders om alle problemen opgelost te krijgen.

• Mobster
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

[zeur mode]
Weer iemand die beweert dat ie wel even een paar honderd of paar duizend comps zal assimileren. Ik heb het afgelopen half jaar, ik gok, 10 tot 15 mensen zo'n bewering horen maken. We gaan even een bedrijfje assimileren. En de enige die elke dag goed scoren zijn nog steeds Interior Lulu en Wiho en Chakotay dankzij PhF. Ik geloof er allemaal geen klap van!
[/zeur mode]

Als The Real Falcon ooit in de Top 10 komt, bied ik nu vast mijn excuses aan, [kleine zeurmode] maar ik (en de rest van DPC) word de hele tijd blij gemaakt met een dooie duif of een willekeurig andere vogel :) en ik ben de hoogmoed van dit soort personen behoorlijk moe. Laat ze maar zeggen dat ze 10000 pc's hebben als ze 5 dagen lang 50.000+ wu's flushen. [/kleine zeurmode]
The Real Falcon, succes!

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

[kleine zeurmode]
Mobster.. wanneer heb jij die precies allemaal voorbij zien komen in die 3 maanden dat je op GOT zit?
[/kleine zeurmode]

the real Falcon: Ik kan je helaas niet helpen, maar die links van RobzQ zijn imho een mooi begin. In #dpc op sorcery zit ook altijd wel een proxybeheerder met verstand van zaken.

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Niet alleen op GoT, ook op Tnet zelf. Oké 5 maanden dan ;)
Ik heb helaas geen tijd om die topics terug te zoeken, maar als iemand de tijd en zin heeft om te doen, be my guest.
Mijn gok is dat je minimaal 10 postings tegen komt van mensen die wel even honderden pc's gingen assimileren (KPN, EET zo uit mijn hoofd) en die nog nooit (net als ik) in de Top 10 hebben gestaan.
Ik vind het slimmer om, als je zo'n project wilt gaan uitvoeren, dat stilletjes te doen (zoals Mo-Bees, bobdebeer, crisp en ? nu doen) en pas bij succes je mond open te doen.
Mobster verwacht hier een ellenlange discussie waar ie eigenlijk geen zin in heeft maarja.

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Ho maar Mobster, ik snap dat je dit zegt maar ik kon het dus even niet stilletjes doen omdat ik gewoon niet weet, hoe je zo'n keyserver opzet...capic..

En trouwens Gizmo....zal contact met je opnemen!..

Ciao!

• PoisonouZ
  • Laatst online: 04-05-2021
ook ik heb zat ppl horen schreeuwen ik kan 1000 pc's enzo laten grazen, geen 1 v hen allen heb ik dat ook echt zien doen, op dat punt geef ik mobster gelijk... maarja als the real falcon dit echt kan doen dan wens ik hem erug veel succes...

(ehm, lulu en wiho hebben nooit v de dakken geschreeuwd dat ze veel pc's konden laten grazen)

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Dank je Poisonouz, ik begon al waanideëen te krijgen. En inderdaad Wiho en Lulu hebben dat nooit beweerd (sterker nog, ik heb Lulu hier volgens mij nog nooit gezien), die doen dat gewoon.
Maar ik hoop in ieder geval dat The Real Falcon de welbekende uitzondering op de regel wordt en dat hij met behulp van mede-dpc'ers wel z'n doel kan bereiken..... (en hier nog iets achter) :)

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

He jongens wat is dat nou, loopt iemand zich in te zetten voor DPC krijgt hij van dergelijke antwoorden.

The Real Falcon heeft een zinnige vraag probeer die dan ook zinnig te beantwoorden!

Als die machines straks draaien dan wordt er wel anders gel#lt.. ("Mag ik ook een paar blokjes, please")

Verwijderd

Hij zegt ook heel duidelijk "onder voor behoud" en "het is niet zeker".... ;)

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

[verontwaardigde mode]
RobzQ, ik zal nooit of te nimmer wie dan ook vragen om blokjes. Pfff, wat denk je wel.
[/verontwaardigde mode]
Helaas kan ik geen 'zinnig' antwoord geven op zijn vraag. Daar heb je gelijk in, maar gelukkig zijn er slimmere mensen zoals jij ;) die dat wel kunnen en daar ben ik blij om, want ik zie zijn plan liever lukken als mislukken.
Ik sta er alleen wat sceptisch tegenover, als dat mag :+

• Gizmo_mokum
Real Falcon
Ik zal je reactie afwachten, zou leuk zijn als het lukt.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/umopepisdn/zooi/party.gif

• brikoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03-2022

brikoe

Nou dan zal ik verder de aanmoedigings-mode eens inwerking zetten >:)

[KEEP UP THE WORKING COWS :)]
Go, The Real Falcon, Go, go, go!!!
You can do it!!!!!
[/KEEP UP THE WORKING COWS ;)]

Ik kan je alleen niet helpen The Real Falcon :'(

Check this out: http://www.elmarvanloon.nl/

Verwijderd

Wat ik wel weet is dat je een keyserver voor 10000 PCs niet even op een 486'je kan runnen.

Ik zou zeggen een P3 als keyserver, Linux, en een programma om stats uit te poepen.

Keyservers zijn gewoon van distributed.net te downloaden, evenals de stat-software.

• Ricoh
  • Laatst online: 05-03-2025
De stats zijn niet nodig, het wordt toch doorgeflusht naar onze key-server, het is puur voor het voeden van de koeien !

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Thank you answering that question Rico! :) ...

Voor de duidelijkheid..Rico-Burn is a part of all this....

Ciao!

• PoisonouZ
  • Laatst online: 04-05-2021
ik wil niet zeggen dat ik de real falcon niet gelooof, maar ik heb meerder ppl horen schreeuwen ik kan zoveel pc's krijgen dro enig wantrouwen... als het the real falcon lukt zal ik hem ook echt wel feliciteren ofzo, maarja we will c

Verwijderd

nou, laten we hopen dat het lukt.

taim wil tel

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Laatste nieuwtje over gebeurtenissen..rond de Rabo.

We zijn aan het kijken hoe groot de workunits moeten worden en hoe het allemaal moet gaan werken.....

(Agenda)
1. checken of er 3 pc's beschikbaar zijn voor de keyservers (dit zullen dan 3 p2-400 zijn of eventueel sneller met dual processor.
2. kijken of we het op de legale manier gaan doen of illegaal (mijn voorkeur... ;)
3. beginnen met 1000 en op bouwen..
4. tweakers up-to-date houden! :)

Hey het kan allemaal even duren maar we doen ons best. Eerst twee weken vakantie! :)

Ciao!

Verwijderd

Nu gewoon ff geen gezeik, teruggezeik, of tegengezeik, maar gewoon sterkte gewenst !!!
Ik hoop dat het je lukt, The Real Falcon, in ieder geval kijk ik alweer een stukje positiever tegen de Rabo aan
Succes !

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Oke..We have a BIG problem...we zitten met een te grote capaciteit van workunits zodat het niet over de lijn (die zo groot is als een modemlijntje) kan naar de keyserver. Als we dit zouden gaan doen dan zou dus heel rabo plat liggen! Das nou ook net weer niet de bedoeling.

En wat nu?...ja we zitten al manieren te bedenken, maar het blijft dat lijntje. Of we moeten ze gaan mailen ofzo..of met auto's heen en weer rijden..

Heeft iemand een oplossing??

Ciao

• Elect
  • Niet online
[niet snap mode]

dus jij wilt (laten we het ff simpel houden)
1000 pc voeden over een telefoonlijn ??
en ik neem aan dat de rabobank ook maar 1 telefoonlijn naar internet heeft liggen ??

[/niet snap mode]

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

/me is even verbaast als Elect.
Wat een crap dat de Rabobank maar een lijntje heeft. Modem nog wel!

Ik zit hier met dual fibre optic!
Plus meerdere ISDN binnenkort, in een nietig callcentretje met 250 PC's

Nog 117 te gaan btw :)

LinkedIn WoT Cash Converter

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Je zou met hele grote buffers kunnen werken, door thuis heel veel buffers te improteren, daar een CD bakken en die meenemen naar je werk en die op je keyserver te pleuren en de buff out weer branden als die klaar is (ik neem aan dat je wle een brander ergens in dat netwerk hebt hangen :))
Dus:
dnetc.exe -import buff-in01.rc5
dan importeert ie dus buff-in01.rc5 in je huidige gebruikte buffer. Je (of iemand) zou eigenlijk een proggie moeten schrijven dat automatisch alle buffers imorteert dat ie in een folder vind. Of een batchje schrijven, moet ook kunnen.
Als je me niet snapt roep je maar, en zo wel, dan succes :)

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Verwijderd

RubZie Of wat jij voorsteld maar dan 'importeren' naar een pproxy die je op een van die machines draait.

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
niet met een modem, maar met de capiciteit van een modem via een WAN verbonden...kijk bijvoorbeeld alleen zeist zou geen probleem zijn...maar als het via het WAN moet dan heb je dus met een niet al te grote capaciteit te maken...

Ja ik had dit ook niet verwacht...maar inderdaad we hebben gekeken naar packetsizes enzo... maar je blijft met dit capiciteit zitten..

Hopelijk is het nu wat duidelijker...en anders vraag effe

Ciao

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Maar in iedergeval...dat van Rubzie is wel een leuk idee...maar dat word dus niks...want dan zal ik op zo'n ongeveer elke grote vestiging moeten vragen ofze een cdtje willen fikken...en het moet dus wel een beetje op ongemerkt. :)

Maar hey we zullen kijken..

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Keyserver per vestiging... is dat niks?

Waarom niet gewoon flushen naar een e@mail zonder keyserver?

Fetch-750 zijn ze zeker een dag bezig.

[networking]
*80

(Via poort 80 flushen) Moet er wel een internetconnectie zijn.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Mm...kijk dat is het hem nou juist de enigste verbinding is dus te vinden in zeist..en die op het WAN zit...

ciao

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Deze topic kan wel sluiten...

Dit gaat namelijk niet lukken en als het wel moet lukken dan zal het welles problemen kunnen veroorzaken... sorry voor alle oproer..maar je moet wel begrijpen dat het een grote kans was...

Hopelijk word ik niet al te veel nu met de nek aan gekeken!..

Bedankt voor alles..en tot tweaks.

Ciao

Verwijderd

mmhhh, ik heb het even gelezen hoor.
Maar kan je niet gewoon zoveel mogelijk PC's aansluiten als de verbinding redelijker wijs toe laat!?
Zodat het niet een al te grote druk op het netwerk geeft?!
Of alleen s'nachts flink wat WU's over de lijn pompen?!

Het zou nl. wel zo mooi zijn!

• Elect
  • Niet online
gvd, al laat je maar 1 pc meedoen zijn we al blij !!!
en dat moet die moedem toch wel aankunnen ?

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Verwijderd

mmm, ben nu toch wel benieuwd wie TRF nu is.
Ik werk in Zeist, zit dus toch wat dichter bij het "vuur". Ik heb daar ook over nagedacht, de power is daar enorm. Helaas zullen ze dit waarschijnlijk nooit toelaten ivm veiligheid etc.

• DSmarty
  • Niet online
Als bandbreedte een probleem is, ik wil best wel dagelijks een gezipte pprc5in.rc5 leveren van 300K, gewoon Emailen, zo groot is dat niet.

U zegt het maar ;)

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

mijn waarde DSmarty,

vind U 300.000 ook niet een beetje weinig voor 10.000 pc's?

hoogachtend,

blimmel

Join TeamBVD!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-04 05:47
LOL

Hoogachtend,

Joop ;)

• Gizmo_mokum
TRF, you've got mail !!

We've got to make this work.

RABOBANK, Real assimilating block opportunity.

• Gizmo_mokum
Heren keyserver-beheerders,

is het mogelijk keyproxy-blocks te combineren tot 1 megasize keyproxy-block, (zeg 40 MB) mijn keyproxy wordt nl. niet zo heel veel bezocht, en als er buffers aan RABO geleverd moeten worden, wil ik dat wel voor hele week kunnen doen.

Verwijderd

Verrek, duikt mijn Party-smilie hier nou ook al op?

Heb jij FF mazzel dat de url nog hetzelfde is :)

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Ik denk dat ik je best wel een buffer van 100.000 of mischien wel 1.000.000 blocks kan leveren, en als je de buff-out mailed, kan ik die ook voor je flushen, dit kan dagelijks, of wekelijks (de maandagflush)

En natuurlijk ben ik niet de enige die dit kan.

Samen komen we er wel uit, er zijn genoeg mogelijkheden om dit zonder i-net verbinding te belasten te doen.

(als je elke machine 100 blocks laat kraken in de packetsize 32 dan zal je elke keer 3 tot 10 packets hebben, dan valt de trafic wel mee per pc en ze zullen niet allemaal tegelijk flushen)

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid. Ik als TRF heeft een broer die werkt dus in Zeist. We hebben veel opties bekeken, daar uit blijkt dat we problemen gaan krijgen. De telefoonkosten zullen omhoog gaan, van het WAN. (dit zijn gewoon telefoon lijnen, zoals ik begrepen heb). En na een maand zal dit zeker gaan opvallen. Daarbij komt ook nog dat de CD-rom die gekopieerd zal worden voor alle banken, nagekeken zal worden. (change management)

Hij heeft besloten om er maar van af te zien. In verband met z'n baan. Hopelijk kunnen jullie hier begrip voor op brengen.

Ciao! en nogmaals sorry voor de oproer!

Verwijderd

nou voorstraf moet jij voor de rabobank kabel internet betalen we willen die 10.000 PC's hehehehe

[in zeist is geen kabel mode]
weet ik wel
[/in zeist is geen kabel mode]

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Werkt ie bij Rabo Facet daar dan?

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Pagina: 1