[novell] Printers moeten steeds opnieuw geinstalleerd worden

Pagina: 1
Acties:

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:44
Ik weet niet exact of dit hier moet, omdat het een netwerkprinter icm novell netware betreft.

Het probleem hier is het feit dat vaak (en om onbekende redenen) de printer opnieuw geinstalleerd moet worden (via een selectieschermpje met allemaal netwerkprinters). Ik kan helaas niet precies vertellen wanneeer dit gebeurt, het lijkt iig op dat bij het inloggen via novell inlogscherm de printer 'verdwenen' is.

Een groter probleem is, ik heb geen beheer over de servers e.d. Ik ben hier een ondersteunend iemand in een lokaal. Een eventuele oplossing zal ik moeten doorsturen aan beheer :+ ;)

StabilityMatrix Discord -> (persistent invite linkje)

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Gebeurd het elke keer en met elke printer? Of random?

Ik weet niet welk OS je op de werkstations hebt maar zou het kunnen zijn dat je geen rechten hebt om de printer toe te voegen of werken jullie met de NAL of iets dergelijks om beperkingen op te leggen? Wordt er bij een Novell logon een schoon profiel opgehaald?

[ Voor 35% gewijzigd door Mystery op 16-04-2003 10:52 ]

Battle.net tag

• SkyStreaker
Het OS is Windows 98-SE - We hebben rechten op elk account om een printer te kunnen installeren (omdat er dus deze printerproblemen zijn) en er staat me idd iets van NAL bij.
Ehhm, een schoon profiel, dat weet ik niet heel zeker. Ga er maar vanuit van wel.

Het gebeurt wel met meerdere typen printers. Als er een image overheen gegooid wordt, dan is het vanzelfsprekend dat je het moet doen, 1 keer. Maar op volledig willekeurige momenten daarna (zoals ik al zei, ik weet nog niet precies de oorzaak) lijkt me niet de bedoeling.

[ Voor 35% gewijzigd door SkyStreaker op 16-04-2003 11:37 ]

• Mystery
Welke versie van de Novell Client gebruik je? Oudere versies willen nog wel eens leiden tot 'verdwenen' printers.

Hier een Google zoekaktie waar je misschien wat aan hebt:
http://www.google.com/sea...2Bnovell+%2Blogin&spell=1

Battle.net tag

• SkyStreaker
Ik denk Novell 3.32, ik hoop dat ik compleet ben?

• Mystery
Dat kan goed kloppen en dat is dan de meest recente versie.
Dan moet het iets anders zijn. Heb je nog iets gehad aan die Google zoekaktie?

Battle.net tag

• SkyStreaker
Uhm, nou nee niet echt heel veel... Google slikt ie hier nogal moeilijk zo dikwijls...

Pagina: 1