Toon posts:

[WinXP] DLL verwijderen automatisch *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet heb het ING bank pakket, deze is geinstalleerd op windows XP. Om overzichten te kunnen printen moet ik een DLL verwijder DAO360.DLL Dit lukt mij alleen als ik in de veilige modus zit. :(

Ik dacht achja het is nu opgelost. blijkt een aantal weken later dat de DLL vanzelf is terug gezet. Weet iemand een handig truukje om dat automatisch te regelen. Of is er ergens iets aan te passen dat XP hem niet vanzelf terug zet.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Als het prog helemaal is afgesloten zou je in principe die .dll ook in "normale modus"
moeten kunnen verwijderen...
Dus niet eerst het prog opstarten en dan .dll verwijderen, maar andersom, en anders in je taskmanager kijken of er nog iets loopt wat die .dll zou kunnen gebruiken.

Dat ie automatisch teruggeplaatst wordt zou veroorzaakt kunnen worden doordat er iets van het pakket automatisch opstart, je kan dus ff kijken of er iets in je msconfig staat wat met dit pakket te maken heeft.

Strava

Verwijderd

Topicstarter
ik begrijp wel dat je niet eerst het progamma moet starten :)

Het word ook niet vanzelf gestart, en die dll is ook niet specifiek van het ING pakket. Hij zit gewoon al in het geheugen geladen ofzo.

Het heeft er ook mee te maken dat er Crystal reports op me pc staat. dit word namelijk door het ING pakket gebruikt om de overzichten te maken.

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
kan je niet eerst met regsvr32 de dll unreggen en dan verwijderen ?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

OS in topictitel gezet. Zie WOS Policy en zie verder Smurff :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 09:46
Sommige DLL's heeft windows nog in een backup dir staan.
zodra jij een DLL delete copy'd hij em meteen weer.

in veilige modus kan je em idd verwijderen mar dan moet je ze allebij verwijderen..
als het goed is kan je em vinden met de search funtie in XP.. weet niet zeker

Bier, Whiskey en Metal!!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
dit is al vanaf win2k zo.

Daarom is win2k en winxp zo stabiel, je kunt wel een dll weggooien of overschrijven, maar hij zet z'n eigen dll ALTIJD weer terug, naar mijn idee kun je dit niet omzeilen

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Ik heb hier op het werk ook mee te maken (win2k).
Helaas is de enige mogelijkheid om dat in veilige modus te doen.
Ik hernoem het bestand naar .old. Zorg er ook voor, dat je bij verwijderen ook meteen de prullenbak leeggooit, anders zet windows het net zo hard weer terug ;)

Dat het weer terug komt heeft meestal te maken met reïnitialisatie van een db-proggie. Bij ons was dat bijvoorbeeld Crystal Reports.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 16:48 ]

Verwijderd

jaja dat zal het zijn... lees dit ff...

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 14:22
dao is toch van mcrosoft zelf? een onderdeel van windows zelf, heeft te maken met de database. d8 ik. het is ook een verplicht onderdeel voor Dcom. deze is bijna net zo verplicht als t kernel bestand ofzo.

“An elephant is a mouse with an operating system”

Verwijderd

dat is idd van ms zelf... maar 1. daar hebben sommige het over en 2. je kan zelf ook dll's toevoegen (er kunnen dus ook programma's zijn die dat doen tijdens install)

edit: 3. deze dll is van ms :)

edit2: hmmm sorry i las de post boven me niet goed...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 17:09 ]

Pagina: 1