[php] probleem met fopen() *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wanneer ik dmv fopen() de php file 'viewer.php' wil openen en de content daarvan in een variabele $alltext zet, blijft de variabele leeg. Terwijl de variabele wel content bevat als ik een simpele html file met fopen() benader. Hoe krijg ik dit werkend? Alvast bedankt!

$fd = fopen("../../viewer/viewer.php?id=".$pkOnderzoekID, "r") or die("lukt niet na na na na na");

while ($line=fgets($fd,1000)) {
$alltext.=$line;
}

fclose ($fd);

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Met je houdige code zal ie proberen de file "viewer.php?id=$pkOnderzoekID" proberen te openen. Dus gewoon op je lokale filesysteem. Die bestaat niet neem ik aan, want zo te zien wil je http://url/to/viewer.php?id=$pkOnderzoekID openen. Je zult in dit geval dus de complete URL moeten opnemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:28
Ik heb hier even lokaal getest, en het gaat fout op de argumenten (?id=...). Dat vraagteken slikt-ie dus niet!

Spuit zoveel :)

[ Voor 12% gewijzigd door sjroorda op 16-04-2003 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, beide antwoorden hebben niet geholpen. De 'id' die wordt meegegeven KAN ik ook niet weglaten, omdat die juist nodig is in de 'viewer.php'. Wie o wie weet wat er scheelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:28
Maar $fd = fopen("http://www.pagina.com/viewer/viewer.php?id=".$pkOnderzoekID, "r") werkt dus ook niet? Dit is namelijk de manier om hiermee om te gaan, zoals ook SWfreak al aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

* Taal in de titel
Verwijderd schreef op 16 april 2003 @ 11:08:
Helaas, beide antwoorden hebben niet geholpen. De 'id' die wordt meegegeven KAN ik ook niet weglaten, omdat die juist nodig is in de 'viewer.php'. Wie o wie weet wat er scheelt?
zoals je m nu opent heb je daar toch geen flikker aan, want hij opent de php source file rechtstreeks, en wordt dus niet door php geinterpreteerd.
Kun je m niet beter gewoon includen?

[ Voor 91% gewijzigd door .oisyn op 16-04-2003 11:12 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:02

D2k

HMMZ dat was niet waar :+

.edit2

doe gewoon een include

PHP:
1
2
$id=$huppeldepup;
include($blaat);

en dan is $id in $blaat beschikbaar

[ Voor 133% gewijzigd door D2k op 16-04-2003 11:14 ]

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat maakt vooralsnog geen verschil. Ik heb de code nog iets aangepast:

//viewer in variabele zetten
$filename = "../../viewer/viewer.php?id=".$pkOnderzoekID;
$fd = fopen ($filename, "r+");
$contents = fread ($fd, filesize ($filename));
fclose ($fd);

De variabele '$contents' is helemaal leeg. Haal ik nu '?id=....' weg, dan krijg ik het volgende uit de variabele '$contents':

"); print(" Vraag $count "); print("
"); if($mysql_fetch_vragen['typeCode'] == "open") { include("../includes/open.vraag.inc.php"); } elseif($mysql_fetch_vragen['typeCode'] == "boolean") { include("../includes/boolean.vraag.inc.php"); } elseif($mysql_fetch_vragen['typeCode'] == "slide") { include("../includes/slide.vraag.inc.php"); } elseif($mysql_fetch_vragen['typeCode'] == "meerkeuze") { include("../includes/meerkeuze.vraag.inc.php"); } print(" "); print(" "); print("
"); } ?>

Hij doet nu dus wel wat, maar die 'id' is echt noodzakelijk. Hoe kan ik het nou oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Oh, ik zie dat je nieuw bent. Welkom!
Lees P&W FAQ - De "quickstart" even door, daar staat een hoop info in die je moet weten voor je een topic opent

Daar staat bijvoorbeeld ook dat je je code het beste tussen [norml]
PHP:
1
...
of [code=[/]taal[norml]]...[/code][/] tags kunt zetten, zodat de formatting behouden blijft. Bovendien wordt de code bij php (de php tag), C, C++ en java (de code tag met taal) gehighlight

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
misschien handig als ik ff uitleg wat de bedoeling is. Misschien weet iemand iets veeeeeel slimmers! Ik ben met het genereren van onderzoeken bezig. Als een onderzoek wordt opgeslagen in de database, moet er automatisch een html file van worden gemaakt. Dat is dus wat ik op bovenstaande manier probeer. Als iemand een slimmer id heeft hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat kan toch net zo goed vanuit je huidige php file? Of maak een functie in een andere php file die de html genereert, en die kun je dan gewoon includen en vervolgens de functie aanroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik moet zeggen dat dat eigenlijk ook wel een goed id is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alleen 1 probleem: als ik er een include van maak, dan pakt ie de includes die in de zojuist gemaakte includefile staan niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
yessssss hai doet het!qq

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

met de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop kun je je posts editen zodat je niet steeds opnieuw hoeft te posten

Pagina: 1