Novell tree's winxp probleem

Pagina: 1
Acties:

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:32
Wanneer ik in win98 inlog met novell client kan ik in netwerkomgeving alle tree's zien ook op andere afdeling gekoppeld d.m.v. vpn verbinding

nu het volgende, wanneer ik Windows Xp prof. draai en hetzelfde wil doen, zie ik alleen de servers in de tree waar ik ben ingelogd.... alle andere server zie ik niet

win xp prof. Novell Client 4.83 SP2

Servers: Novell 5 & 6

hoe kan dit??

en kan ik dit veranderen ?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Ik denk dat het verschil in SLP zit. Met SLP wordt 1 bepaalde server gequeried om te vragen welke netwerk resources er zijn.

Het kan zijn dat je SLP juist wel/niet geconfigureerd hebt op winXP. Ik denk niet en dat daarom windows XP alleen de 'locale' servers ziet.

Probeer eens het utility SLPINFO vanaf je werkplek

• D3LTA
kan het ook te maken hebben met onze cisco 1600 die zorgt voor de sap verbinding.... heb het nu zover dat hij naar veel klikken de servers ziet, maar kan er alleen niet mee connecten...

Standaard melding dat je niet gemachtigd bent... maar oke das nutuurlijk wel het geval... heb het idee dat hij niet verder komt dan de sap agent....

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 14:19
Welke protocollen draai je. Sap is een ipx spx protocol. Staat ie ook op de xp client?

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

Verwijderd

Ik zou SAP support op de routers uitschakelen en SLP configureren. IPX is inmiddels redelijk achterhaald

• D3LTA
de xp client is ingesteld op ipx, slp vervanging voor sap? las iets van netwerk nummer voor ipx die heb ik ingesteld op een unique nummer... die informatie heb ik van de novell website..

heb nu zoveel gezien en gelezen.. hou het even voor gezien zie door de bomen het bos niet meer... allemaal bedankt... en mochten er meer ideeen zijn... laat het me horen!

Verwijderd

als je NetWare 5 & 6 hebt, waarom draai je dan uberhaupt nog IPX???????
Pagina: 1