Toon posts:

Internet gedeeld maar nu niet meer pingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar ik kreeg niet meer in de titel.
Het zit zo:
Ik heb 2 pc's, een laptop van compaq met gëïntegreerde 10/100 mb nic en een P3 600 mhz met nic van D-Link.
De laptop heeft win xp home en de gewone pc Win2k3 rc2.
Nu de server is dus de gewone pc met ip 192.168.0.1 subnetmask 255.255.255.0
en de laptop idem maar dan .2
Internet is gedeeld via ICS (later over NAT) en alles werkte gisterenavond perfect, printers,internet, bestanden...
Nu vanmorge start ik op en mijn laptop pingt wel naar mijn server maar de server niet naar de laptop |:( , ik heb zonealarm uitstaan en ik ben er vrij zeker van dat de ingebouwde firewall ook uitstaat.
Het rare is nu dat ik geen bestanden niet meer kan ophalen tss de pc's maar wel nog kan internetten op allebei...
Iemand een idee hoe het komt dat mijn laptop pingen tegengaat???
aah ja vergeten: nu nog gewoon via crosscable verbonden!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 09:53 . Reden: aanvulling ]

Verwijderd

krijgt je laptop wel een ip? ik moest bij mij thuis de client op AUTOMATISCH IP verkrijgen zetten... dus je zet op de host internet delen met een vast ip en daarna je client op automatisch verkrijgen. werkt bij mij perfect, maar met vast ip niet. misschien is dit het probleem?

Verwijderd

Topicstarter
mm gistereavond koos-ie gewoon zelf een ip en vanmorgen (toen het al niet meer werkte) ook, ik heb de laptop gewoon een vast ip gegeven omdat ik dan makkelijker kon pingen en zeker was dat ze in dezelfe range lagen.
Internet doet het nog steeds maar pingen van server naar laptop lukt niet...
Ook wilt hij via verkenner niet meer in de werkgroep geraken!
Maar als ik op de server ping laptop doe dan zet hij wel automatisch het om in ping 192.168.0.2 dus hij weet dat de laptop er is :(
Nu ben ik aan het battlefielden op de laptop zonder problemen en als ik kijk bij lanverbinding op de server dan verzendt en ontvangt hij packets...

Help

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 12:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Stamp
(sry maar sevens ben ik weg en ik kon dus maar 23 uur wachten)

Weet er soms iemand hoe ik kan zien of mijn pc op de een of andere manier beveiligd is (poorten gesloten etc.)?

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Dat weet ik!
Ga ff naar http://scan.sygatetech.com en doe een quickscan!

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

Verwijderd

Topicstarter
Thx, hij vindt dus dat mij poorten gewoon gesloten zijn en een paar open, net als een computer zonder firewall maar nu controleert hij mijn server denk ik maar niet mijn laptop.
Is er een manier om alles ivm met netwerk te deïnstalleren en dan trg te installeren opdat er zeker niets beveiligd zou zijn?
Hij wilt dus nog steeds niet pingen maar internet en online gamen werkt perfect.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:33

Reptile209

- gers -

ik denk dat de firewall op je laptop aangezet is. Zie: eigenschappen van je LAN -> geavanceerd -> vinkje weg bij "Mijn computer en netwerk beveiligen..."
Kan de laptop de server nog wel pingen (andersom dus)?

BTW: sygate scant alleen de server waar de inet-verbinding op zit. Staat er ook bij :)

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost!!!
Geen enkele firewall stond aan (ben ik zeker van), maar nu was ik ff zonealarm aan het verwijderen van de laptop want die gaat toch naar internet via de server dus is al vrij veilig, ik herstart et voilà 't werkt!

Kutzonealarm! (No flame ;) )

Van zoiets krijg ik het :( als je een firewall uitzet dan moet ie ook uitstaan!!!
Pagina: 1