Gameserver

Pagina: 1
Acties:

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
Ik moet onderzoeken of 'r animo is onder de mensen/gamers, voor een eigen gameserver, dit houdt in:

-je eigen hardware
-100mbit lijn (Niet dedicated)
-OS Naar keuze
-Compleet zelf beheren.
-In een rack @ AMS-IX bij me stage bedrijf.
-1U hoogte

Nou wil ik graag weten of mensen hier intresse inhebben, en of 'r nog suggesties zijn waarmee we dit aanbod zouden kunnen verbeteren.
Ook moet ik uitzoeken wat mensen hier voor over hebben.

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:42

Exterazzo

Qeasy

welk spel?

edit:
foutje ik had niet goed gelezen, je bedoelt dat mensen een gameserver kunnen kopen bij jullie en dan er zelf een spel op pleuren. sorry, ik had het verkeerd begrepen

[ Voor 91% gewijzigd door Exterazzo op 16-04-2003 10:17 . Reden: ik ben een doos ]

Audentia

• Mister_X
nee, je mag je eigen hardware neerzetten op global switch, inperciepe mag je zelf weten wat je eropzet!

denk wel dat 10gb iets te weinig is maar dat moeten we nog uitzoeken. Prijs hebben wel al maar weet niet of ik reclame mag (noem ook niet naam van me stage plek hoor) wil alleen weten of er mensen zijn die het zouden willen.

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:42

Exterazzo

Qeasy

Maar moet het perse een gameserver zijn? Kan dus niet als bijv webserver?

Audentia

• MrG
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

MrG

colocaten heet dat... iets wat elke ISP al doet. Gewoon ff zoeken op ISP websites wat het ongeveer kost.

Meestal zijn het éénmalige opzetkosten tussen de 100 en 250 euro
Maandelijks 5 tot 10 gig is meestal tussen de 50 en 150 euro.

use the google...

Verwijderd

Ja, er zijn al zoveel bedrijven met hostingservice maar bij weinig van deze bedrijven kun je de server zelf beheren.(eigen hardware dus als ik het goed begrijp :?)
Dit kan een gaatje in de markt zijn denk ik :P

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 10:29 ]

• Mister_X
bij ons is het 15euro, hoeft niet persee een gameserver te zijn, webserver/ftp/etc... je moet alleen je eigen hardware leveren, het enige wat wij hebben is een plek op global switch, 100mbit (gedeelt met andere gebruikers) en stroom :)

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:56

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Mister_X schreef op 16 april 2003 @ 10:30:
bij ons is het 15euro, hoeft niet persee een gameserver te zijn, webserver/ftp/etc... je moet alleen je eigen hardware leveren, het enige wat wij hebben is een plek op global switch, 100mbit (gedeelt met andere gebruikers) en stroom :)
gedeelt met andere gebruikers das minder want om hoeveel gebruikers gaat het als der namelijk 12 game servers op komen te staan en een leuke webserevr ja dan gaat het al snel mis op een gedeelte lijn :s hoge ping trage load tijden enz enz Resource en load op de bakken is nie van belang aangezien je zelf de hardware leverd en dus je eigen deticated bak hebt op een shared lijn.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Mister_X
met 100mbit heb je echt niet zo snel lag ofzo, en als we merken dat het zich mag voorkomen komt er nog een 100mbit lijn bij dus dont worry

• M1ch
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
MrG schreef op 16 April 2003 @ 10:26:
colocaten heet dat... iets wat elke ISP al doet. Gewoon ff zoeken op ISP websites wat het ongeveer kost.

Meestal zijn het éénmalige opzetkosten tussen de 100 en 250 euro
Maandelijks 5 tot 10 gig is meestal tussen de 50 en 150 euro.

use the google...
Correctie:
opzetkosten meestal rond de 75 euro.
Maandelijks 5 tot 10 gig (voor zover zo weinig al wordt aangeboden..) is stukken goedkoper dan 50 tot 150 euro. Voor 2u kan je zo 20 gig krijgen voor 70 euro, 1u dus nog goedkoper.
(let wel, alles ex btw, maar zelfs incl btw zit je nog onder de prijzen die jij noemde)

Verwijderd

Mister_X schreef op 16 April 2003 @ 10:30:
oi oi

-> Wie gaat er zorg dragen voor oplossingen van eventuele storingen?
-> Waar is de server gevestigd, en hoe willen jullie toegang gaan verlenen?
-> Hoeveel gaat het maandelijks kosten
-> fair use policy?

Groetjes :D

• Mister_X
-> zijn we nog niet overuit, aan de ene kant wij gezien het feit dat global switch a'dam niet iedereen zomaar naar binnen laat wandelen
->In global switch a'dam in de ams-ix ruimte
->15 euro
->word nog over vergaderd

Verwijderd

wel geinig idee :D

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:17
Voor 15 euro? Dan wil ik er wel een webservertje hebben :P

• m0nk
  • Laatst online: 22:40

m0nk

16-09-2003 15.15

leuk idee inderdaad, toch huur ik liever een gameserver bij een van de gameserverhosters.
Geen geld in te steken en je betaald een vast bedrag per maand..
Maare topic bm, hou het in gaten :)

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• -Tibo-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-Tibo-

ow = teh

m0nk schreef op 16 April 2003 @ 14:50:
leuk idee inderdaad, toch huur ik liever een gameserver bij een van de gameserverhosters.
Geen geld in te steken en je betaald een vast bedrag per maand..
Maare topic bm, hou het in gaten :)
>:)

• Mister_X
goed, het is dus 15euro per maand, vast bedrag, dit is voor een 1u kast, als je een 2u kast wil plaatsen word het 30euro.

maar zoals ik al zei ging ik alleen maar kijken of er animo voor is, dus de prijzen staan niet vast, al kan ik wel zeggen dat deze prijzen wel ongeveer maximaal zijn, dus het zal niet duurder worden dan de prijzen die ik opnoem. Wel word de prijs per maand verdubbeled als er een 2u kast geplaats word. (tja, ik verzin het niet) voor de rest moet het 'echte plan, voorwaarden' nog uitgewerkt worden, dit is gewoon een 'markt onderzoekje' .. :)

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-12-2025
Klinkt zeer interessant voor mij maar dan voor andere doeleinden, videocaptures te plaatsen.. wat wordt de trafficlimit p/m?

Systeem Specs

Verwijderd

Mister_X schreef op 16 April 2003 @ 09:53:
Ik moet onderzoeken of 'r animo is onder de mensen/gamers, voor een eigen gameserver, dit houdt in:

-je eigen hardware
-100mbit lijn (Niet dedicated)
-OS Naar keuze
-Compleet zelf beheren.
-In een rack @ AMS-IX bij me stage bedrijf.
-1U hoogte

Nou wil ik graag weten of mensen hier intresse inhebben, en of 'r nog suggesties zijn waarmee we dit aanbod zouden kunnen verbeteren.
Ook moet ik uitzoeken wat mensen hier voor over hebben.
en dat kan dus ook @ Games-On.nl :> sorry voor de spam :D en 2u mag dan ook 4u ook, maar dat kost zoveel :D
Mister_X schreef op 16 April 2003 @ 14:59:
goed, het is dus 15euro per maand, vast bedrag, dit is voor een 1u kast, als je een 2u kast wil plaatsen word het 30euro.

maar zoals ik al zei ging ik alleen maar kijken of er animo voor is, dus de prijzen staan niet vast, al kan ik wel zeggen dat deze prijzen wel ongeveer maximaal zijn, dus het zal niet duurder worden dan de prijzen die ik opnoem. Wel word de prijs per maand verdubbeled als er een 2u kast geplaats word. (tja, ik verzin het niet) voor de rest moet het 'echte plan, voorwaarden' nog uitgewerkt worden, dit is gewoon een 'markt onderzoekje' .. :)
en datalimiet dan? je betaalt dus ALLEEN voor de rack... hoe houd je dat rendabel?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 15:45 ]

• Mister_X
tussen de 10 en 20gb per maand, word nog over overlegt

• IceStorm
  • Laatst online: 18:41

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ja heel leuk een aardig allemaal maar voordat je met een aanbod komt moet je wel iets concreets hebben :P.

- Wat krijgen mensen precies voor hoeveel geld?
- Wat zijn extra kosten voor U's / dataverkeer?
- Wie gaat dat beheren/wie verzorgd de toegang?
- Wie regelt de administratie en waar kunnen mensen terecht met vragen/klachten?
- Waar de f*ck ga je precies staan? Ik zit mijn @home verbinding OOK op de AMS-IX :Y)

Colocaten is leuk hoor (mag ik uit eigen ervaring zeggen :)) maar je moet wel weten waar je aan toe bent.

Voor de mensen die het een mooie deal lijkt (dat lijkt het ook, toegegeven), bedenk wel dat je niet 'zomaar' een 1U server hebt en ook niet 'zomaar' een gameserver op zet he ;).

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-12-2025

Sen

<-->

IceStorm schreef op 16 April 2003 @ 17:49:
Ja heel leuk een aardig allemaal maar voordat je met een aanbod komt moet je wel iets concreets hebben :P.

- Wie regelt de administratie en waar kunnen mensen terecht met vragen/klachten?
- Waar de f*ck ga je precies staan? Ik zit mijn @home verbinding OOK op de AMS-IX :Y)

Colocaten is leuk hoor (mag ik uit eigen ervaring zeggen :)) maar je moet wel weten waar je aan toe bent.

Voor de mensen die het een mooie deal lijkt (dat lijkt het ook, toegegeven), bedenk wel dat je niet 'zomaar' een 1U server hebt en ook niet 'zomaar' een gameserver op zet he ;).
Heb nog wel een 1 u server liggen :) Maar het ziet er niet verkeerd uit nee voor 15 euro 10 gieg

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:01
en hoe install ik dan een game? zeker ff naar amsterdam crossen ofzo? :p

• IceStorm

IceStorm

Hennie-M schreef op 16 April 2003 @ 18:15:
en hoe install ik dan een game? zeker ff naar amsterdam crossen ofzo? :p
Dat is een optie ja :+.

Handiger is om je bak gewoon remote te beheren (of je er dan gameserver mee speelt of webserver maakt weinig uit). Uiteraard moet je wel 1x naar Amsterdam om je bak er neer te hangen ;)

Nog iets wat, wat voor faciliteiten bied je aan?

• Mister_X
hennie, als jij een bak wilt neerzetten is het natuurlijk logisch dat je zelf eerst alles zo instelt dat ie veilig aan het i'net hangt en dat de game er al opstaat, het lijkt me niet nuttig dat je elke 2weken een ander spelletje wilt installen...

geloof dat wij meegaan als er een onderhoud lokaal gepleegt moet worden, daar moet voor worden betaald uiteraard.

• Sen

Sen

<-->

Mister_X schreef op 16 April 2003 @ 22:41:
hennie, als jij een bak wilt neerzetten is het natuurlijk logisch dat je zelf eerst alles zo instelt dat ie veilig aan het i'net hangt en dat de game er al opstaat, het lijkt me niet nuttig dat je elke 2weken een ander spelletje wilt installen...

geloof dat wij meegaan als er een onderhoud lokaal gepleegt moet worden, daar moet voor worden betaald uiteraard.
Waarom meegaan ? Da kost alleen maar tijd. En de meeste mensen kennen telecity toch wel :)

• Mister_X
Sen schreef op 16 april 2003 @ 22:44:
[...]

Waarom meegaan ? Da kost alleen maar tijd. En de meeste mensen kennen telecity toch wel :)
waarom denk je ? jou server is niet de enige die in het rack staat, en je kom Globalswitch echt niet zomaar binnen ofzo. En ik weet wel zeker dat de meeste mensen GS helemaal niet kennen, een reactie als deze geeft dat al aan.

Verwijderd

Mister_X schreef op 16 April 2003 @ 22:41:
hoezo is dat niet nuttig?? daar heb je SSH ofzo voor man...

• Mister_X
IceStorm schreef op 16 april 2003 @ 17:49:

Okee, wat antwoorden

1. Voor 15 Euro krijgt men 1U plaats in ons rack, wij doen Power en Bandbreedte, 100mbit shared met andere klanten, maar wel zo dat 'r altijd genoeg bandbreedte is per server. En je krijgt een Datalimiet die onderhand bijna zeker wel meer wordt als 10GB aangezien we daar dus veel commentaar op krijgen. Ik zou nu uitgaan van tussen de 10 en 20 GB, maar als jullie toch denken dat dit te weinig is, dan hoor ik 't graag, maar wel met een goede motivatie.

2. Grotere kasten zijn mogelijk, dan krijg je 2x zoveel bandbreedte en 2 IP's, je betaal dan gewoon het meervoud, dus 2U = 30 Euro etc.

3. Beheer doe je compleet zelf, maar als je server bijvoorbeeld vasthangt, en gereboot moet worden, dan kan je een ticket aanmaken, en gaat iemand van ons naar GlobalSwitch om je server te resetten of zelfs mee te nemen uit 't rack, je kan 'm dan bij ons (Alkmaar) komen maken, of we sturen 'm naar je op (verzendskosten zijn dan wel voor jou denk ik). Naar GS kost natuurlijk wel geld. Hoeveel we hiervoor gaan rekenen is nog niet bekent. Het is waarschijnlijk wel mogelijk dat je meegaat naar GlobalSwitch met iemand van ons.

4. Er komt een apart emailadres en administratie voor de gameservers hier in het boekhoudt programma King, zodat we precies de gang van zaken met klanten kunnen zien, verder zal je gewoon met ons kunnen bellen om problemen te melden.

5. Dit had je al kunnen lezen, je server komt te staan in een rack bij ons op GlobalSwitch, je zit dan dus direct op de AMS-IX.

• Mister_X
Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 10:01:
[...]

hoezo is dat niet nuttig?? daar heb je SSH ofzo voor man...
Ja natuurlijk, maar ik bedoel meer, lever een zo kant en klaar mogelijke server aan, en andere games installeren is natuurlijk mogelijk, maar dit is natuurlijk helemaal aan jou. Wij bemoeien ons daar totaal niet mee.

• naiko
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
hmmm

wij zijn wel op zoek naar een rtcw server. mocht je ons prijzen kunnen zeggen, dan kan ik beter beginnen vergelijken :)

PSN: nicovc

• Mister_X
De prijzen kan je hierboven zien. 15 Euro per U, en heb je meer U nodig, krijg je ook 2x zoveel dataverkeer toegewezen en bandbreedte etc.

• Sen

Sen

<-->

Mister_X schreef op 17 April 2003 @ 09:52:
[...]

waarom denk je ? jou server is niet de enige die in het rack staat, en je kom Globalswitch echt niet zomaar binnen ofzo. En ik weet wel zeker dat de meeste mensen GS helemaal niet kennen, een reactie als deze geeft dat al aan.
Alle server ruimte zijn het zelfde en er is toch 24 uur bewaking dus je kan niks mee nemen als je dat denkt. Bij telecity kom ik ook gewoon binnen moet me effe aanmelden maar niemand en dan ook echt niemand houd me tegen.

Als ik gewoon toegang zou krijgen zou ik het doen. Ik zou best effe willen wachten tot jullie er ook toevallig zijn zodat jullie een beetje controlle hebben maar daar ga ik niet voor betalen.

En helaas weet ik dus iets meer van het wereldje als jij denkt vanaf 1997 een colocated server gehad dus ken het wel. Nu niet meer bezig maar 1 servertje voor 15 euro per maand lijkt me wel wat maar om zo omslachtig te doen bij een reinstall is een beetje gek.

• Mister_X
mwa er moet wel wat mee verdient worden natuurlijk, en hoe vaak wil jij een reinstall doen?

oja, bij global switch moet je een aanvraag doen als geregistreerde (onder onze naam van bedrijf dus in ons geval en dit gameserver verhaal geval) om naar binnen te gaan, aanvraag moet 24uur van te voren etc, dus je wandelt niet zomaar naar binnen. Geen aanvraag is ook geen toegang.

[ Voor 62% gewijzigd door Mister_X op 17-04-2003 16:52 ]

• IceStorm

IceStorm

Blijf ik een beetje met het punt zitten, hoe ga je dat rendabel maken voor € 630,- per maand max?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
IceStorm schreef op 17 April 2003 @ 17:04:
Blijf ik een beetje met het punt zitten, hoe ga je dat rendabel maken voor € 630,- per maand max?
80.- voor een remote reboot ofzo :X

Verwijderd

Wat gebeurd er als je over de datalimit gaat?
Kan je dan voor x euro per gb bijkopen ofzo?
Of gaat de server dan gewoon uit? :)

• Mister_X
IceStorm schreef op 17 april 2003 @ 17:04:
630 euro per maand? geen idee waar jij het over hebt. Voor de duidelijkheid, IK (stagaire bij betreffend bedrijf) heb geen idee over Global Switch, kwa prijzen enzo, wat wij betalen aan hun voor de klant weet ik ook niet, tot zover weet ik:

15euro per maand voor 1u + 10gb (word waarschijnlijk 20gb) + 100mbits lijn gedeeld met andere klante, totdat limiet bereikt word en er meer bandbreedte bijkomt (nog een 100mbits lijn waarschijnlijk)

• Mister_X
Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 17:29:
Wat gebeurd er als je over de datalimit gaat?
Kan je dan voor x euro per gb bijkopen ofzo?
Of gaat de server dan gewoon uit? :)
is ook nog niet bekend,

topic was ook als 'marktonderzoekje' bedoelt.

• jadjong
  • Niet online
Mister_X schreef op 17 april 2003 @ 19:15:
[...]

630 euro per maand? geen idee waar jij het over hebt. Voor de duidelijkheid, IK (stagaire bij betreffend bedrijf) heb geen idee over Global Switch, kwa prijzen enzo, wat wij betalen aan hun voor de klant weet ik ook niet, tot zover weet ik:

15euro per maand voor 1u + 10gb (word waarschijnlijk 20gb) + 100mbits lijn gedeeld met andere klante, totdat limiet bereikt word en er meer bandbreedte bijkomt (nog een 100mbits lijn waarschijnlijk)
630 slaat waarschijnlijk op de 325GB dataverkeer met bijbehorend 42U rack. Als je dit deelt door 42 kom je uit op 7.7GB per persoon per maand.(42*15 euro is 630)

Waarom 325GB? Omdat je bij afname van een rack in 9 van de tien gevallen 1mbit continue verkeer krijgt. 1mbit continue is 325GB per maand.

Jijzelf zegt dat het mogelijk is om in het positiefste geval 20GB per maand te krijgen. 20*42=840GB.

Ik kan geen bedrijf vinden dat een 42U rack, met 42 poweroutlets en 840GB dataverkeer aanbiedt voor slechts 630 Euro.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Location  Redbus 
Cabinets  1/1 cabinet (44u)
Powerfeed  2* 8 plugs/16A (A+B)  
Bandwidth  4 Mbit8 Mbit (plus € 1.248,-)  

100baseTX netwerkverbinding 
24/7 monitoring (incl. sms) 
benodigde IP adressen 
zelf te beheren rDNS van uw IPs 
kosteloos gebruik DNS server(s) 
24/7 toegangsmogelijkheid 

Pricing € 400,00  € 2.194,00  
eenmalig per maand

Omdat je rechtstreeks bij het datacenter vandaan haalt kan het wat goedkoper maar die 630 is wel erg optimistisch.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:26
Mister_X schreef op 16 April 2003 @ 10:30:
Ik heb bij AMS-IX anders 100Mbit helemaal voor mezelf. Betaal 45 euro voor rackhuur en 2,5 voor elke GB dataverkeer. Is mischiel wel duur vergeleken bij jullie, maar ik heb wel 100Mbit.

Verwijderd

dus ook voor een bf1942 (dc) server??

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 20:54:
Al bak je er pannekoeken mee, zolang dat ding maar in het rack past.

• ThaHandy
  • Laatst online: 23:37

ThaHandy

Discovery Channel

Verwijderd schreef op 17 april 2003 @ 20:54:
...trekt veel meer dan 20GB/maand :P

• IceStorm

IceStorm

Die 630 euro is vrij makkelijk, dat is wat je er max op verdient (42 racks a 15 euro = 630 euro ;)).

En daar moet je dus een compleet rack voor huren incl verbinding.

@jadjong, idd :) Het zal ze echt een gigantische rotzorg zijn wat je met die server doet, verkeer is verkeer, of dat nou van een web of een gameserver afkomt :).

[ Voor 33% gewijzigd door IceStorm op 17-04-2003 22:19 ]

Verwijderd

wat voor kast moet je precies kopen ?

ik ben een beetje onervaren 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 22:35 ]

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 april 2003 @ 22:34:
wat voor kast moet je precies kopen ?

ik ben een beetje onervaren 8)7
http://viddel.shop.tweakers.net >> Procase rackmounts.

• IceStorm

IceStorm

Of elk ander merk dan ook, zolang het maar 1U is (of 2U als je dat wilt :P).
Of je gaat l33t 1U zelfbouw server maken :+.

• jadjong
  • Niet online
IceStorm schreef op 17 April 2003 @ 23:09:
[...]

Ik probeer hier een beetje reclame te maken ja :(

Moet je niet aankomen met Chenbro, Mapower, Svec of Lian-li :P

• ThaHandy
  • Laatst online: 23:37

ThaHandy

Discovery Channel

IceStorm schreef op 17 april 2003 @ 23:09:
[...]

laupro pollin IA ->lege U1 of U2 :) (= dicht nu ;) )

Verwijderd

nog misschien een n00b vraag:

kan in zo'n 1u case wel een normale videokaart ?
lijkt op plaatje van niet

• Mister_X
meestal onboard videokaarten, of pci , je kan er maar 1 kaart indoen dus zorgen dat meesten onboard zit!

Verwijderd

kan je daarmee wel een gameserver draaien ?

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
gameserver renderd geen beeld, dat mag je PCtje zelf doen :D

Is het niet handiger om dan (desnoods met z'n allen) een APC remote powerswitch in het rack te knopen?

• Sen

Sen

<-->

Alleen jammer dat die 1u kastjes duur zijn ik heb er toevallig nog 2 liggen maar die dingen moeten toch wel 300 euro opleveren.

• Mister_X
Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 12:19:
kan je daarmee wel een gameserver draaien ?
Dude, een gameserver rendert niks, dus je hoef 'r geen videokaart in te doen, gewoon een onboard dinkie, je kan beter je enige PCI slot die je hebt vrij hebben voor bijv een RAID controller of een hoge kwaliteits netwerk kaart (want die vind je niet onboard).

• Mister_X
_-= Erikje =-_ schreef op 18 April 2003 @ 12:51:
gameserver renderd geen beeld, dat mag je PCtje zelf doen :D

Is het niet handiger om dan (desnoods met z'n allen) een APC remote powerswitch in het rack te knopen?
Hmm, dus dat je op afstand je servers kan rebooten, per server ? ik ken dit niet, maar dit kan zeker handig zijn, leg uit :), want dan komt die 'r denk ik ewl op onze kosten in als 't is wat ik denk dat't is :)

Verwijderd

Ik heb een gameserver ergens in nederland.. op een 100mbit lijn nu heb ik hier allemaal games op geinstalleert en gameservers. Nu kan ik via een remote control de game starten en met een paar lui tegen elkaar spelen.. :) geen zin meer in die game starten we een andere :)

De hardware is al volgt

Dual P3 1100Mhz
2x 512 SDram 133
2x 40 GB Maxtor 7200 in raid
Onboard videokaart met OpenGL en Direct3D ondersteuning.

Ja heel raar maar hij geeft een dikke OPENGL error aan bij quake 3 en zo daarom heb ik een wat duurder videokaartje onboard gedaan.

En dat in een 2u case want 1u is gewoon te klein :(
Er staat wel windows 2k prof sp3 op dit gewoon omdat ik dit beter snap dan linux en heb maar 1 vast loper in 4 maanden gehad en toen even gebeld van reboot hem effe en 5 min later waren we al weer aan het gamen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2003 00:21 ]

• IceStorm

IceStorm

Mister_X schreef op 18 april 2003 @ 18:12:
Hmm, dus dat je op afstand je servers kan rebooten, per server ? ik ken dit niet, maar dit kan zeker handig zijn, leg uit :), want dan komt die 'r denk ik ewl op onze kosten in als 't is wat ik denk dat't is :)
Vrij aardig gezegd. Zo'n ding doet niks anders als wat jij doet als je de stekker eruit/erin propt. Grote voordeel is dat je het vanuit waar dan ook kan doen (mits je internet hebt ;)) en dus niet naar je colo toe hoeft ;).

• SAiKO
  • Laatst online: 20-05-2024

SAiKO

Grote Smurf

http://www.apple.com/xserve/raid/

2.52TB in 3u :) Ding kost ongeveer 11.000 euro

• IceStorm

IceStorm

Ja erg leuk speelgoed maar dat heeft hier dus gewoon helemaal geen ruk mee te maken :).

• SAiKO

SAiKO

Grote Smurf

excuseer..

Ik vroeg me af wat een goed geinstalleerde cs server van bandbreedte gebruikt (als ie lekker vol is overdag, 's nachts vrijwel leeg) in de volgende senario's:
12 man warserver (1-2 uur per dag warren)
16 man public (als ie lekker vol is overdag, 's nachts vrijwel leeg)
20 man public (altijd vol)

• IceStorm

IceStorm

Ik zou 5 kb/sec per client aanhouden (is niet zo heel gek toch?).
Dan kom je op:

- 60 kb/sec (6,2 Gb per maand voor 1 uur per dag)
- 80 kb/sec (100 Gb per maand voor 12 uur per dag volle bezetting)
- 100 kb/sec (250 Gb per maand)

Iig is 10 Gb niet per maand niet genoeg voor een public server.

• SAiKO

SAiKO

Grote Smurf

16 spelers * 5kB/s * 3600 seconden * 24 uur * 31 dagen = 204Gb per maand. Lijkt me een beetje veel want dan zou je 1000 euro per maand kwijt zijn om een heavy use public server te draaien. In praktijk kun je zo en public huren voor 100-150 euro per maand.

Verwijderd

net alsof je 24 uur per dag alle dagen v/d week 16 spelers hebt...

• Mister_X
okee, ik heb meer info gehad van me baas, het wordt 25 GB dataverkeer per maand en 1 Euro per GB bij overschrijving van de limiet, en er komen eenmalige setup kosten van 25 Euro.

Nou zou ik jullie natuurlijk kunnen verblijden met een Link, maar dit vinden de modjes niet geod neem ik aan :P. Dus ik vrees dat jullie 't zelf moeten vinden :)

• SAiKO

SAiKO

Grote Smurf

Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 16:37:
net alsof je 24 uur per dag alle dagen v/d week 16 spelers hebt...
Een server met populaire maps is altijd vol. Gameservers Fast Play #2 is vrijwel altijd vol, ook 's nachts (yeah baby, gotta love it :D)..Maar ik wil maar een beeld van de extremen hebben, als het 50 Gb zou zijn dan zou ik het nog veel vinden. Normale prijzen per Gb liggen tussen 3-5 euro dus 50 * 3 zou nog 150 euro zijn. Public gameservers die je ergens huurt zijn een stuk goedkoper dus ik denk dat de bandbreedte minder dan 5kb/s per gebruiker zit.

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Mister_X schreef op 22 April 2003 @ 19:02:
okee, ik heb meer info gehad van me baas, het wordt 25 GB dataverkeer per maand en 1 Euro per GB bij overschrijving van de limiet, en er komen eenmalige setup kosten van 25 Euro.

Nou zou ik jullie natuurlijk kunnen verblijden met een Link, maar dit vinden de modjes niet geod neem ik aan :P. Dus ik vrees dat jullie 't zelf moeten vinden :)
Waarom zou je geen link mogen plaatsen? Ik denk niet dat je dit echt onder het kopje commercialisme kunt drukken omdat het niet bepaald winstgevend zal zijn.

Mij lijkt een 2u wel wat, voor 30 euro in de maand is dat prima te doen :) heb je meteen wat meer bandbreedte tot je beschikking.

[ Voor 11% gewijzigd door MM op 22-04-2003 21:44 ]

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Inderdaad, als de topic open mag blijven mag je denk ik ook best een linkje plaatsen.. (die page je van werkt niet :P) ...anders hebben we er geen stront aan.

Verwijderd

SAiKO schreef op 22 April 2003 @ 19:56:
[...]

Een server met populaire maps is altijd vol. Gameservers Fast Play #2 is vrijwel altijd vol, ook 's nachts (yeah baby, gotta love it :D)..Maar ik wil maar een beeld van de extremen hebben, als het 50 Gb zou zijn dan zou ik het nog veel vinden. Normale prijzen per Gb liggen tussen 3-5 euro dus 50 * 3 zou nog 150 euro zijn. Public gameservers die je ergens huurt zijn een stuk goedkoper dus ik denk dat de bandbreedte minder dan 5kb/s per gebruiker zit.
Nee, ik zit hier in een studentencomplex met 100 mbit en ik draai zelf een CS server. Die 5 kb/s die haal je wel. Ik zal binnenkort eens het verkeer monitoren, zal ik hier wel even posten.

Topicstarter: in het kader van je marktonderzoek zou ik even je doelstelling voor jezelf op papier zetten en vervolgens hieruit de vragen halen die jouw doelstelling kunnen benaderen. Ik denk dat het verstandig is, dat je hier komt voor algemene tips, maar dat je op Nederlandse fora van diverse games gaat kijken of er animo is voor dergelijke servers. Ik vraag me namelijk af in hoeverre hier echte serveradmins zitten.

• Mister_X
Verwijderd schreef op 23 april 2003 @ 15:19:
[...]

Nee, ik zit hier in een studentencomplex met 100 mbit en ik draai zelf een CS server. Die 5 kb/s die haal je wel. Ik zal binnenkort eens het verkeer monitoren, zal ik hier wel even posten.

Topicstarter: in het kader van je marktonderzoek zou ik even je doelstelling voor jezelf op papier zetten en vervolgens hieruit de vragen halen die jouw doelstelling kunnen benaderen. Ik denk dat het verstandig is, dat je hier komt voor algemene tips, maar dat je op Nederlandse fora van diverse games gaat kijken of er animo is voor dergelijke servers. Ik vraag me namelijk af in hoeverre hier echte serveradmins zitten.
Mja, dit is niet de enige plek waar ik kijk hoor :) al lijkt 't misschien zo, vraag ook veel op IRC, maar alles is nu ongeveer rond en er blijkt animo te zijn.

Ik wil dan ook een modje vragen OF ik een link mag plaatsen aangezien 'r toch wel wat mensen geinterreseerd zijn.

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:41
jadjong schreef op 17 April 2003 @ 17:15:
[...]

80.- voor een remote reboot ofzo :X
LOL :D

• Dre
  • Niet online

Dre

-

[ Voor 100% gewijzigd door Dre op 10-11-2012 17:55 ]

• SAiKO

SAiKO

Grote Smurf

ja, ik had um ook graag...Ik zoek nog een csserver voor een speciaal projectje ;)
Pagina: 1