IceStorm schreef op 16 april 2003 @ 17:49:
Ja heel leuk een aardig allemaal maar voordat je met een aanbod komt moet je wel iets concreets hebben

.
- Wat krijgen mensen precies voor hoeveel geld?
- Wat zijn extra kosten voor U's / dataverkeer?
- Wie gaat dat beheren/wie verzorgd de toegang?
- Wie regelt de administratie en waar kunnen mensen terecht met vragen/klachten?
- Waar de f*ck ga je precies staan? Ik zit mijn @home verbinding OOK op de AMS-IX
Colocaten is leuk hoor (mag ik uit eigen ervaring zeggen

) maar je moet wel weten waar je aan toe bent.
Voor de mensen die het een mooie deal lijkt (dat lijkt het ook, toegegeven), bedenk wel dat je niet 'zomaar' een 1U server hebt en ook niet 'zomaar' een gameserver op zet he

.
Okee, wat antwoorden
1. Voor 15 Euro krijgt men 1U plaats in ons rack, wij doen Power en Bandbreedte, 100mbit shared met andere klanten, maar wel zo dat 'r altijd genoeg bandbreedte is per server. En je krijgt een Datalimiet die onderhand bijna zeker wel meer wordt als 10GB aangezien we daar dus veel commentaar op krijgen. Ik zou nu uitgaan van tussen de 10 en 20 GB, maar als jullie toch denken dat dit te weinig is, dan hoor ik 't graag, maar wel met een goede motivatie.
2. Grotere kasten zijn mogelijk, dan krijg je 2x zoveel bandbreedte en 2 IP's, je betaal dan gewoon het meervoud, dus 2U = 30 Euro etc.
3. Beheer doe je compleet zelf, maar als je server bijvoorbeeld vasthangt, en gereboot moet worden, dan kan je een ticket aanmaken, en gaat iemand van ons naar GlobalSwitch om je server te resetten of zelfs mee te nemen uit 't rack, je kan 'm dan bij ons (Alkmaar) komen maken, of we sturen 'm naar je op (verzendskosten zijn dan wel voor jou denk ik). Naar GS kost natuurlijk wel geld. Hoeveel we hiervoor gaan rekenen is nog niet bekent. Het is waarschijnlijk wel mogelijk dat je meegaat naar GlobalSwitch met iemand van ons.
4. Er komt een apart emailadres en administratie voor de gameservers hier in het boekhoudt programma King, zodat we precies de gang van zaken met klanten kunnen zien, verder zal je gewoon met ons kunnen bellen om problemen te melden.
5. Dit had je al kunnen lezen, je server komt te staan in een rack bij ons op GlobalSwitch, je zit dan dus direct op de AMS-IX.