[excel]bereiken plakken in nieuw tabblad

Pagina: 1
Acties:

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 20:23
Ik moet voor mijn stage een bepaald excel document met +/- 13000 regels segmenteren, omdat dit een ongeloofelijk werk is wil ik dit natuurlijk met een mooie functie oplossen in excel. Een functie die mij niet moeilijk lijkt. Nu is het probleem dat het niet allemaal normale waardes zijn. Er zijn dus cellen die een bereik aan duiden dmv '1-1000'. Hoe krijg ik dit voor elkaar :S.

Kep de search gebruikt maar dit gaf geen bevredigend antwoord.

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

:? Ik snap er nix van, behalve dat je een .xls wilt segmenteren. Wat zijn 'niet normale waardes', wat maakt het uit dat in cel x '1-1000' staat? Wat lijkt jou hier niet moeilijk aan? S.v.p. wat duidelijker. :)

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

• Orcie
KingRichard schreef op 16 April 2003 @ 10:13:
:? Ik snap er nix van, behalve dat je een .xls wilt segmenteren. Wat zijn 'niet normale waardes', wat maakt het uit dat in cel x '1-1000' staat? Wat lijkt jou hier niet moeilijk aan? S.v.p. wat duidelijker. :)
dat het een bereik is en je die moeilijk in een functie kan verwerken

het doel is idd segmenteren op verschillende tabbladen

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat dacht je van die waarde ophalen ('1-1000') splitten op '-' en je hebt een array met met begin- en eindreeks...

Uiteraard met VBA O-)

[ Voor 23% gewijzigd door BtM909 op 16-04-2003 10:46 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Orcie
BtM909 schreef op 16 April 2003 @ 10:46:
Wat dacht je van die waarde ophalen ('1-1000') splitten op '-' en je hebt een array met met begin- en eindreeks...

Uiteraard met VBA O-)
het probleem is dat niet alle waardes een bereik aan geven er zijn bv ook gewoon vast getallen

VBA beheers ik niet :S

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik snap het nog niet helemaal.

Je hebt 13000 regels, met in 1 bepaalde kolom soms een getal (12345), soms een bereik ('1-1000', als tekst dus). Nu wil je volgens een bepaalde sortering de tabel opsplitsen. Heb ik het goed?

Dan zou sorteren op die kolom en vervolgens een paar keer knippen plakken al bijna genoeg zijn :P

VBA is voor het iets ingewikkelder werk of bij veel handwerk inderdaad erg handig. Maar dat zit er dus niet in. Omdat je een mix van getallen en strings heb kan je daar standaard ook niet gek veel mee met de standaard excel functies. Access zal ik dan ook maar niet over beginnen :P

Uitsplitsen door te exporteren en daarna weer te importeren waarbij je de waardes opsplitst is dan inderdaad erg makkelijk. Doe dan enkel die ene kolom, daarna kan je dan makkelijk sorteren op de uitgesplitste waarden en kan je selecties maken en aan het knippen/plakken gaan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Orcie
F_J_K schreef op 16 april 2003 @ 12:34:
Ik snap het nog niet helemaal.

Je hebt 13000 regels, met in 1 bepaalde kolom soms een getal (12345), soms een bereik ('1-1000', als tekst dus). Nu wil je volgens een bepaalde sortering de tabel opsplitsen. Heb ik het goed?

Dan zou sorteren op die kolom en vervolgens een paar keer knippen plakken al bijna genoeg zijn :P

VBA is voor het iets ingewikkelder werk of bij veel handwerk inderdaad erg handig. Maar dat zit er dus niet in. Omdat je een mix van getallen en strings heb kan je daar standaard ook niet gek veel mee met de standaard excel functies. Access zal ik dan ook maar niet over beginnen :P

Uitsplitsen door te exporteren en daarna weer te importeren waarbij je de waardes opsplitst is dan inderdaad erg makkelijk. Doe dan enkel die ene kolom, daarna kan je dan makkelijk sorteren op de uitgesplitste waarden en kan je selecties maken en aan het knippen/plakken gaan.
je hebt het kwa idee helemaal goed.
ik ben nu idd met knippen/plakken bezig
veel werk maar beter dan w8en op een betere oplossing
moet dit nog een keer doen dus als er plannen zijn
Pagina: 1