Router/Proxy/Gateway probleem

Pagina: 1
Acties:

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik heb echt alles afgezocht. Op het forum, en op de sites van de fabrikanten. FAQ en topics over dit onderwerp bieden geen uitkomst

Het volgende is aan de hand. Eigenlijk is het een 'standaard' probleem. Ik wil mijn internet delen. Ik heb 2 pc's en 1 server/router/gateway. Op deze laatste wil ik dus een programma gaan draaien die mijn internet moet gaan delen. Ik heb nu winproxy, maar dat is net zo bagger als alle anderen die ik ken. Sygate, winroute pro/lite, winproxy. Ik heb zelfs Freesco geprobeerd, maar daar kom ik ook niet verder uit.

Maar ik WIL kazaa, msn(versturen EN ontvangen van bestanden) en FTP kunnen gebruiken. Dit is de belangrijkste optie. En nee, ik heb al een 2e en 3e ip adres aangevraagd dus dat kan niet. EVT Gamen zou ook niet gek zijn. Ik hoef geen firewall oid en geen antivirus shit. Dus ik wil gewoon alles kunnen.

Is hier een programma voor die standaard deze programmma's / poorten WEL ondersteund. Ik heb het geprobeerd met bovenstaande deel programma's, maar dat lukt niet. IK wil die onzin niet dat het niet werkt snap je. HEt moet werken zonder dat ik steeds met verassingen komt zitten dat iets niet werkt.

Iemand?

[ Voor 7% gewijzigd door MauriX op 16-04-2003 09:28 ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

Alles wat kan poortmappen ondersteund dat, ook winroute/sygate dus.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• MauriX
Haha, okee dan zal ik het uitleggen. Mijn uiteindelijke vraag is dus....

Bestaat er geen (makkelijk) programma dat dit standaard wel ondersteund? Dus en MSN en KAZAA en FTP en FXP en Gamen en P2P en etc...... ?????

Verwijderd

welke OS? internet kun je toch gewoon in je OS op delen zetten? je clients automatisch een ip laten verkrijgen en je kunt alles doen!

• MauriX
Op mijn servertje gebruik ik 98se, maar is het dan ook mogelijk om die specifieke programma's te draaien. Ik moet het dus delen, en alle poorten mogen openstaan....

• MauriX
KICKJuuuuuuuH!

• The Eagle
  • Laatst online: 22:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou zeggen: kijk eens in de faq naar het grote poortmappingsverhaal. Wat predator al zegt: alles wat kan portmappen ondersteunt het. Ben dus bang dat je ergens overheen gekeken hebt.
Maar er is nog een 2e optie. Je schrijft niet hoe je op internet zit. Misschien een kabel / adsl routertje? Dikke kans van wel, en in dat geval staat je routertje gewoon een beetje te dicht....

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Voor zover ik uit zijn verhaal begrijp (Freesco, WinRoute etc.) gebruikt hij een systeem als router/gateway. Maar inderdaad, alles wat portmapping instellingen heeft op routergebied, moet het kunnen doen. Het nadeel is alleen, bijv. bij MSN, dat je een gigantische sloot poorten open moet zetten.

Maurix, even voor alle duidelijkheid:
Moet het verzenden/ontvangen op 1 PC kunnen, of op beide die achter je server hangen?
Pagina: 1