Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP
De Ipod leest muziek in in de buffer, waarna de schijf weer word stil gezet.
lijkt me niet zon probleem
Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP
je geeft zelf al aan dat je maar een uur weg bent ofzo.. laat dat es een keer 4 of 5 uur worden (als je ver fietst bijvoorbeeld) dan nog heb je genoeg aan 256mb ofzo..
verder zijn die flash dingen natuurlijk veeeel kleiner en lichter..en geen bewegende delen (naar mijn gevoel stuk minder kwetsbaar daardoor - je schudt toch aardig tijdens het sporten
ikzelf gebruik overigens een I-Bead 256MB voor tijdens het sporten..
(kzou zo'n jukebox niet eens kwijt kunnen bij hetlopen.. heb maar zon tiny mini zakje aan de binnenkant van mijn broek zitten
Klopt! Meer dan dat zal het zelden worden..nikao schreef op 16 april 2003 @ 09:42:
voor sporten lijkt me een flash playertje handiger..
je geeft zelf al aan dat je maar een uur weg bent ofzo.. laat dat es een keer 4 of 5 uur worden (als je ver fietst bijvoorbeeld) dan nog heb je genoeg aan 256mb ofzo..
Maar ik vind €239,- voor zo'n I-Bead best veel - vooral omdat je voor iets meer een 5 GB IPod hebt..ikzelf gebruik overigens een I-Bead 256MB voor tijdens het sporten..
(kzou zo'n jukebox niet eens kwijt kunnen bij hetlopen.. heb maar zon tiny mini zakje aan de binnenkant van mijn broek zitten)
[ Voor 5% gewijzigd door Burat op 16-04-2003 09:52 ]
Anoniem: 66779
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 66779 op 16-04-2003 15:15 ]
Hm! Das gunstigAnoniem: 66779 schreef op 16 april 2003 @ 15:15:
Ik weet dat apple samen met brunotti (dacht ik) een ski-jas had uitgebracht met een speciale inbouwmogelijkheid voor de i-pod. Dus ik denk dat ie het vast wel zal houden.
Hmja, die Diva is wel goedkoop, en ik heb hier nog 256 MB CF liggen van m'n digicamMaar ik heb zelf een diva MP3 speler met 256MB Compact Flash erin. En daar voetbal ik mee en alles. is al een paar keer een bal opgekomen. En hij werkt nog steeds.
Ach, alles is relatief he. Ook al beschik je over een razendsnelle FireWire-ondersteunende iPod, reken maar dat je ff bezig bent om die GB'jes te vullen.Burat schreef op 16 april 2003 @ 16:25:
[...]
Hm! Das gunstig
[...]
Hmja, die Diva is wel goedkoop, en ik heb hier nog 256 MB CF liggen van m'n digicam. Maar ik heb weinig zin om met 500 KB/s het spul per USB erop te zetten - oftewel 10 minuten kopieren.. De bottleneck met die CF dingen is vaak de snelheid van CF, das niet echt best toch?
Voor flashplayers is een USB 2.0-interface vaak kosttechnisch erg oninteressant, omdat de meeste mensen het niet zo erg vinden om ff 10 minuten bezig te zijn.
Vele fabrikanten blijven dus nog ff hangen op USB 1/1.1.
Heb je trouwens al naar de nieuwe Nike-range gekeken? Zijn natuurlijk vrij prijzige spelerkes, maar wel speciaal gemaakt voor mensen zoals jij.
Overigens kan een HDD-spelerke best wel wat hebben hoor. Zoals reeds gemeld heeft de iPod bijv. 32 MB buffergeheugen: er is een flinke karatetrap voor nodig omdat dit in 1 keer van de wijs te brengen. Als je een paar momenten van rust hebt, kan de buffer weer vrolijk volgeladen worden. Het grootste probleem is de mogelijkheid van beschadiging van de HDD zelf: deze is een stuk kwestbaarder dan zo'n duf flashplayer-printplaatje.
Tja: een marathon lopen duurt 2 uur en nogwat, als je goed bezig bent. Aan een flashplayerke heb je dan ruim voldoende, om het eender welk merk of type. Denk er echter aan, dat sommige flashplayers behoorlijk fragiel zijn juist *door* hun compacte design. Details als afbrekende batterijklepjes en loszittende geheugenkaartjes komen vaker voor dan je zou denken.
Als je dus echt zeker van je zaak wilt zijn, koop dan een solid-state flashplayer *zonder* geheugenuitbreidingsmogelijkheid. Als je bij die overige 99% van de wereld hoort die niet naar Faithless luistert tijdens de 200 meter vlinderslag, dan voldoet het gros van de flashplayers, uitbreidbaar of niet.
Mocht je toch aan de 24 uur van Le Mans mee willen doen met een HDD-speler, koop dan toch vooral een machine als de iPod of de toekomstige Samsung Yp-900GT. Dit zijn zeer compacte spelertjes waarin geen specifieke rekening is gehouden met een eventuele HDD-verwisseltruc, zodat het geheel uitstekend in elkaar geflanst is - omdat het nu eenmaal een hele tijd mee moet kunnen gaan.
Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig
Datis idd waar. Wat je kan doen om de snelheid iets te verhogen is een usb2.0 reader/writer te kopen. Deze zijn over het algemeen wel wat sneller. Het grootste nadeel met CF is dat de controller op de card zelf zit. De snelheid is dus afhankelijk van de controller die er op het CF zit. (mede transfer snelheid van het usb gebeuren).Burat schreef op 16 april 2003 @ 16:25:
[...]
Hm! Das gunstig
[...]
Hmja, die Diva is wel goedkoop, en ik heb hier nog 256 MB CF liggen van m'n digicam. Maar ik heb weinig zin om met 500 KB/s het spul per USB erop te zetten - oftewel 10 minuten kopieren.. De bottleneck met die CF dingen is vaak de snelheid van CF, das niet echt best toch?
Je kan het beste een flashspeler nemen hddspelertjes zijn gewoon te kwestbaar. Ze hebben immers altijd bewegende onderdelen. Maargoed tijdens het sporten voldoen 96kbits mp3'tjes/wma files wel. Je kan dus best veel op 256 MB proppen
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Hehe, ok - maar als je die GBs erop hebt, hoef je niet vaak meer te wisselenthe_Omniscient schreef op 16 april 2003 @ 16:40:
Ach, alles is relatief he. Ook al beschik je over een razendsnelle FireWire-ondersteunende iPod, reken maar dat je ff bezig bent om die GB'jes te vullen.
--knip--
Goeie punten!
Als ik jullie verhalen neem en de rest wat ik vandaag in andere threads gelezen heb, denk ik dat ik het beste een flash-player met vast geheugen kan nemen. In de auto heb ik toch m'n CD's enzo, dus het gaat nooit om langer dan pak 'm beet 3 uur.
Omdat ik niet elke keer mp3 ga converten naar een lagere bitrate en ik graag een dubbel CD erop wil kunnen hebben, heb ik ~230 MB nodig (2*80 minuten @ 192 kbit/s). Oftewel: 256 MB
De mogelijkheden:
iRiver iFP-190TC (€ 284.00)
Mpio FD100 (€ 359.00)
Mpio FL100 (€ 329.00)
Zillion PA30B (€ 239.00)
i-Bead 100 (€ 229.00)
Omdat ik weinig zal doen met allerlei toeters en bellen en vooral gemak wil, lijkt me dat de Mpio's weinig meerwaarde bieden terwijl ze wel fors duurder zijn.
Deze blijven over:
Zillion PA30B (€ 239.00)
i-Bead 100 (€ 229.00)
De i-Bead heeft m'n voorkeur omdat ie goedkoper is dan de iRiver en een ingebouwde batterij heeft. Iemand nog tips?
Anoniem: 51514
Ik heb hier de Nex IIe met een 128MB compactflash erin zitten, en geformateerd met FAT heb ik 122,1 MB beschikbaar.
Ik ben er erg tevreden mee en is behoorlijk goedkoop (159,- @ mp3cdspeler.nl)Bediening valt soms wat tegen, maar aangezien je toch maar aan et rennen ben
Kijk ook naar spelers die WMA kunnen afspelen. WMA @ 64kbit/s zou dezelfde kwaliteit geven als MP3 @ 128kbit/s. Dus theoretisch gezien 2 keer zo klein, alleen ik vind de kwaliteit @ 64kbit/s WMA toch niet helemaal MP3 @ 128kbit/s. Maar dan nog.
Bedenk ook dat de i-Bead een pendrive-functionaliteit heeft (dus geen gezever met kabeltjes).Burat schreef op 16 April 2003 @ 17:11:
[...]
Hehe, ok - maar als je die GBs erop hebt, hoef je niet vaak meer te wisselen.
[...]
[...]
[knip-knap]
Deze blijven over:
Zillion PA30B (€ 239.00)
i-Bead 100 (€ 229.00)
De i-Bead heeft m'n voorkeur omdat ie goedkoper is dan de iRiver en een ingebouwde batterij heeft. Iemand nog tips?
Het prijsverschil tussen de iRiver en i-Bead is dermate groot dat je keuze waarchijnlijk al vernauwd is naar de 2 overige spelers. Bedenk overigens wel, dat de degelijkheid van een iRiver iFP-serie al ruimschoots bewezen is. De i-Bead is er nog niet zo heel erg lang (@ Nederlandse markt, that is), en hoewel hij enthousiast werd onthaald moet dit ding zich nog bewijzen op 1 belangrijk onderdeel: endurance. Dat is zeker iets om rekening mee te houden, want als je gaat lopen en het schermpje trilt er halverwege uit, dan is dat minder handig.
De Zillion dan. Bovenstaand verhaal geldt natuurlijk ook voor deze speler. Wat ik verder van de Zillion weet, is dat het geluidstechnisch niet echt een hoogstandje is (s/n ratio van 80 dB), maar verder prima voldoet: een duidelijke LCD is belangrijk tijdens het hollen, en die van de i-Bead is bijv. wel mooi maar niet zo groot. De bediening van een Zillion en - in mindere mate - iRiver lijkt me ook al wat praktischer voor de sportmens, de i-Bead vetrouwt op wat pietepeuterigere (is dat een woord?) knopjes. Die van de Zillion liggen logisch "op de tast".
Verder is de Zillion ook nog eens uitbreidbaar. Je zou er bijv. ook voor kunnen kiezen verschillende mem-kaartjes te vullen met verschillende mp3'tjes en deze om de beurt in het ding te vrotten, zo kun je je uploadperikelen een beetje beperken tot wanneer je er tijd voor hebt.
Het formaat is ook niet onbelangrijk, net als de vorm van het ding. Hoewel het design van de iRiver erg mooi is, voegt het praktisch gezien weinig toe aan de "draagbaarheidsfactor". Voordeel is het speciale tasje voor sporters, maar dat kost dan wel weer wat extra knaken.
De i-Bead is een mooi "reepje" en de Zillion een wat groter bakje, maar nog steeds erg compact. Bovendien ligt het er maar net aan, hoe je zoiets wilt vervoeren. Het eerdergenoemde tasje/hoesje voor de iRiver is 1 manier, dit breng je nl. aan op je bovenarm. Iets soortgelijks is er voor de i-Bead. Of dat allemaal zo handig werkt, weet ik niet, maar ze zullen het niet voor niks bij Nike hebben afgekeken.
Misschien klinkt het vreemd, maar mijn persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar de Zillion, puur voor de doelienden die jij stelt. Geluidskwaliteit is niet zo heel erg belangrijk als je in de wind tussen de vrachtwagens door aan het lopen bent, zoals MaDLiVe reeds vermeldde, echter: bedienbaarheid, leesbaarheid en hanteerbaarheid zijn dat des te meer.
De i-Bead is imo meer iets voor de wat "rustigere", zakelijke gebruiker (onderweg kom je ook weinig apparaten tegen waarbij je de pendrive kunt gebruiken, me dunkt dat je juist ff weg wil van die vervelende PC met 8-ports USB-hub). Bovendien kun je niet ff een Shellstation binnenhoppen en vragen of je "ff je i-Bead mag opladen in het kantoortje van de baas". De ingebouwde batterij heeft voor- en nadelen.
De iRiver biedt voldoende kwaliteiten, maar daar leg je dan ook voldoende duitjes voor neer. Als je in ogenschouw neemt dat de nieuwe iFP-3XX serie binnenkort gelanceerd wordt, dan weet je dat de prijzen van de "oude" iFP-1XX-serie weleens drastisch kunnen gaan vallen.
Dus wik en weeg, zei de gek en hij zweeg.
Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig
Anoniem: 52274
Tis samen met BurtonAnoniem: 66779 schreef op 16 april 2003 @ 15:15:
Ik weet dat apple samen met brunotti (dacht ik) een ski-jas had uitgebracht met een speciale inbouwmogelijkheid voor de i-pod. Dus ik denk dat ie het vast wel zal houden. Maar ik heb zelf een diva MP3 speler met 256MB Compact Flash erin. En daar voetbal ik mee en alles. is al een paar keer een bal opgekomen. En hij werkt nog steeds.
betaal je 500€ voor zo'n jas en dan nog eens 500€ vor een podje
Anoniem: 61204
ik heb net een napa in de aanbieding gezien bij mediamarkt voor 77 euro, lijkt me geen slechte koop....(het betreft hier dus alleen het filliaal in amsterdam
http://www.mediamarkt.nl/..._heropening_amsterdam.pdf
pdf bestand dus.
echter zit er maar 64 mb op uitbreibaar met flash geheugen (smart)
ik weet niet hoor maar als ik jou was zou ik gewoon een duex kopen, die voel je niet eens en die kun je voor een 125 kopen bij mp3cdspeler.nl of :http://www.megapagina.nl/shop/
daar vind je er twee: de mp 302 en mp304 voor een lagere prijs: 119 (scheelt weer) ohja, denk ook aan extra rembours, dus 119+10=129...
tip: hier heb jenem 2de hands voor 90: http://muziek.tweedehands...elers/2221138.html?q=duex