[exchange2000] patch of alternatief voor XP?

Pagina: 1
Acties:

• Goochem
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-11-2023
Ik heb begrepen dat Exchange Server 2000 als requirement OS Windows 2000 Server vraagt. Nu lees ik e.e.a. over patches dat 'delen' van Exchange onder Windows XP kunnen draaien.

Twee vragen heb ik eigenlijk:

Kan Exchange Server 2000 onder Windows XP Pro draaien, al dan niet met een patch oid?

Zijn er alternatieven voor Exchange Server 2000 voor onder Windows XP Pro? Het gaat in de Exchange Server alleen om Outlook Webaccess.

Mijn dank is groot O-) :P

Goochem

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-04 13:26

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Outlook Web Access is een web schil over Microsoft Exchange Server heen. Het vereist echt een draaiende Exchange server op dezelfde server of op een andere server.

Exchange server 2000 vereist een Active Directory, dus de server waar exchange op draait moet dus een member zijn in de AD.
Ik ben bang dat het niet gaat werken op een Windows XP Pro. Maar misschien is MDeamon iets voor jou :? Dat is een goed werkende mail server die volgens mij ook een web interface heeft.

• Goochem
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-11-2023
Kan die webinterface van MDeamon wat Web Access kan voor Outlook :?

Goochem

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Goochem schreef op 16 April 2003 @ 17:21:
Kan die webinterface van MDeamon wat Web Access kan voor Outlook :?
gewoon een trial downloaden (is gratis) en kijken :?

om je vraag alvast te bentwoorden, ja hij kan dit :)

A wise man's life is based around fuck you

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-04 12:45

grimson

domeingrommer

Exchange 2000 heeft IIS5 nodig voor Webmail etc.

Als je in een frontend <-> backend oplossing gaat denken MOET je aan de Exchange 2000 Enterprise edition gaan denken a €8000 :)
De Enterprise edition kan alleen als frontend Webmail dienen. De standaard versie kan dit niet helaas.

Verwijderd

Wij op de zaak wilde ook frontend draaien tot de manager hoorde dat ik een tweede lic. nodig had van enterprice ;) toe was het niet meer nodig

Verder werkt OWA perfect, 5.5 vond ik bagger maar 2000 is toppie

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 19:03 ]

• grimson

grimson

domeingrommer

@marsje.
Bij ons wil met ook webmailen. Wel een testje gedaan via de exchangeserver zelf, maar omdat dit best link is weer terruggedraaid O-) .

Wel grappig om je manager te melden dat wat eerst 'zomaar' kon nu €15000 moet gaan kosten etc. >:)

[ Voor 6% gewijzigd door grimson op 16-04-2003 19:04 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
grimson schreef op 16 april 2003 @ 19:03:
@marsje.
Bij ons wil met ook webmailen. Wel een testje gedaan via de exchangeserver zelf, maar omdat dit best link is weer terruggedraaid O-) .

Wel grappig om je manager te melden dat wat eerst 'zomaar' kon nu €15000 moet gaan kosten etc. >:)
als je graag via het internet bij je mailbox op het werk wilt heb je echt geen frontend/backend exchange configs nodig, je zet gewoon een isa server op (1400euro) als frontend naar je exchange doos (standard edition is voldoende) en voila,... op een veilige manier toch bij je mail, en nog goedkoop (relatief dan) ook

A wise man's life is based around fuck you

• grimson

grimson

domeingrommer

Zwelgje,
Dit zou mooi zijn, maar ik denk dat je toch een vorm van Exchange op een server moet installeren om de webmail functionaliteit te verkrijgen (die wij veilig achten)

Wij hebben al een firewall en een portmapping naar exchange getest, maar om veiligheidsrisicos moet dit anders.

Ik wil niet dat men direct op dé Exchange server webmailen die ook de messagestores bevatten, maar op een frontend server die in een DMZ huist.

Ik denk toch dat je een aparte Exchange frontend server moet aanschaffen, zie;
http://www.microsoft.com/...eaturepack1/webandowa.asp

[ Voor 38% gewijzigd door grimson op 16-04-2003 22:34 ]

Verwijderd

Hier staat er nog een leuk stukje over (OWA 2000 gebruikt ExIPC communicatie ipv asp pages, dus moet exchange op de IIS bak met OWA staan)
http://www.windowswebsolu...Index.cfm?ArticleID=22837

Verwijderd

op de microsoft site staan ook white papers over OWA in een front end situatie of DMZ's.
Veel info en interessante dingen.
Pagina: 1