Toon posts:

VB6 MDI probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
de titel is wel een beetje vaag, maar ik kan mijn probleem niet kernachtig samenvatten, zodus...
Ik heb een MDI parent met een menu- en werkbalk. Verder heb ik 1 MDI child dat 3 frames bevat, met onder aan de pagina tabs waar je kunt kiezen tussen 1 v/d 3 frames. Vermits alle 3 de frames dezelfde functies gebruiken, heb ik 1 menu- en werkbalk op de MDI parent gemaakt.
De bedoeling is nu dat ik via de tabs naar het gewenste frame ga, waar automatisch het eerste record te zien is, waarna ik bv nieuwe invoer/gedane wijzigingen,... wil opslaan door op de knop opslaan van de werkbalk in het MDI parent te klikken. Ieder frame maakt ook gebruik van een andere recordset.
De vraag is nu: hoe zet ik de code achter die knoppen zodat dit in elk tabblad werkt en is het bv mogelijk om 1 opslaan-procedure te schrijven, als er verschillende velden zijn op elk frame? Ik kan wel alle tekstvakken vullen en bladeren tussen de verschillende records. Is er iemand die mij op weg kan helpen? Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest.
Alvast bedankt.

Verwijderd

Iets in de trant van:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
SELECT CASE strFrame ' (waarbij je strFrame vult bij het wijzigen van je frame)
    CASE "Eerste frame"
         ' opslaan eerste frame
    CASE "Tweede frame"
         ' opslaan tweede frame
    CASE "Derde Frame"
         ' opslaan derde frame
END SELECT

Of denk ik nu te simpel?

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:11
functie schrijven waaraan je kan meegegeven welke tekstvakken van welk frame wil opslaan.

--------------------------------------------------------------------------------
SELECT CASE strFrame ' (waarbij je strFrame vult bij het wijzigen van je frame)
CASE "Eerste frame"
Save(1)
CASE "Tweede frame"
Save(2)
CASE "Derde Frame"
Save(3)
END SELECT

function Save(Optional frame as Byte) as Boolean
..
...
end function

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met nog een vraagje. Hoe kan je een bepaald frame op een child formulier selecteren in je parentwindow? Ik heb al geprobeerd met de index en key, maar dit wilt maar niet lukken.

BTW bedankt voor de reacties

Verwijderd

Frame1.Visible = False
Frame2.Visible = Fale
Frame3.Visible = True

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga mijn vraag eens herformuleren, want ik ben niet echt duidelijk geweest: als ik een menu item in mijn parent formulier aanklik, moet die uitgevoerd worden op het op dat moment actieve tabblad (alle controls staan in dat tabblad in een frame) van het child formulier. De menucode heb ik in het parent window gezet.
Als men bv wijzigen klikt in het menu, wil ik dat het actieve tabblad (met het aanwezige frame erop) enabled=true wordt gezet. Ik dacht dit te doen met:
tabblad.frame(selectedtab - 1).enabled=true maar dit werkt niet. De frames vormen een matrix.
De code Frame1.Visible = False gebruik ik om het juiste frame te selecteren en staat dus in de procedure Tabstrip_click().
Pagina: 1