Hellow folks,
Ik ben nu al een tijdje bezig met hetzelfde stukje code en kom er maar niet uit.
Dit stukje zit in de topiclist van mijn forum. Ik wil nl de pagina's achter de topics weergeven.
Wat deze code doet als je alles achter elkaar zou zetten zou er bijv zoiets uitkomen:
Dit vind ik niet zo spannend. Alleen mijn template engine wil dat ik ze een "naam" geef. Ik wil dus tot bijvoorbeeld de volgende input komen:
Ik heb al het eea geprobeerd. Hoe kan ik nu die "=>" aangeven in de array als ik ze pas later samenvoeg en niet in een keer alvast "klaar" zet tijdens het declareren van de array();?
Thnx in advance
Ik ben nu al een tijdje bezig met hetzelfde stukje code en kom er maar niet uit.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| $i = 0; $pages = array(); $pagenr = array(); while loop van topiclist { $pages[] = $i; $c = 0; if($topiclist["replies"] / $offset > 1) { while($topiclist["replies"] / $offset > $c) { $pagenr[] = $c; $c++; } $pages[] = $pagenr; } else { $pages[] = array(); } $i++; } |
Dit stukje zit in de topiclist van mijn forum. Ik wil nl de pagina's achter de topics weergeven.
Wat deze code doet als je alles achter elkaar zou zetten zou er bijv zoiets uitkomen:
PHP:
1
2
3
| $pages = array("0", array("0","1","2","3"), "1", array("1","2") ); |
Dit vind ik niet zo spannend. Alleen mijn template engine wil dat ik ze een "naam" geef. Ik wil dus tot bijvoorbeeld de volgende input komen:
PHP:
1
2
3
| $pages = array("0" => array("0","1","2","3"), "1" => array("1","2") ); |
Ik heb al het eea geprobeerd. Hoe kan ik nu die "=>" aangeven in de array als ik ze pas later samenvoeg en niet in een keer alvast "klaar" zet tijdens het declareren van de array();?
Thnx in advance
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.