Verwijderd

Topicstarter
Ik ken GoT nog niet zo lang, maar het grappige is dat ik veel de zelfde tweakers bij dezelfde onderwerpen op zie duiken.

Het grappige is dat mensen in het algemeen een bepaalde herkenning zoeken bij de ander.

Hoe vaak hoor je wel niet van "oh ja, dat had ik ook". En het is typerend hoe vaak mensen een bepaalde gelijkenis zoeken bij de ander...

Ook bij het zoeken naar een partner is men altijd heftig bezig met het opsporen van overeenkomsten.

Wat maakt het delen van interesses/ ervaringen of smaak toch zo aantrekkelijk??
In de kleutertijd en pubertijd ervaren we allemaal een vorm van tegendradigheid >:), maar toch overheerst altijd het blije gevoel van herkenning/ bevestiging...:)

Of ben ik nou de enige die dat zo ervaart?? :?

• Infinithlon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-01 19:01

Infinithlon

i was there!

Dat is zeker zo....

Mijn beste vrienden zijn toch die mensen die redelijk dezelfde muziek/film smaak hebben (en over computers kunnen lullen ;))

Met die mensen heb je altijd dingen te bespreken (GoT is gewoon een resultaat van die feit), en dat is voor jezelf ook leuker.

Als jij op je werk komt en je zegt tegen iedereen trots; Ik heb een Thunderbird gekocht en iedereen heeft zoiets van: wat een nerd, maarruh heb je de nieuwe Andre Hazes al gehoord dan is d'r ook weinig aan voor jou denk ik

when i wake up people take up mostly all of my time!

Verwijderd

Topicstarter
mee eens.. maar het is toch grappig dat als iemand je iets verteld je meteen in je eigen memory gaat graven of je dat niet herkent uit je eigen avonturen

• Virgol
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
Natuurlijk ga je veel om met mensen die ongeveer dezelfde intereses hebben. Maar het leuken van GoT vind ik juist dat er zeer veel verschillende mesen rondlopen. Van jehova getuigen, atheisten en systeembeheerders tot gelovers. Als dat niet zo zou zijn dan zouden er niet zulke hevige discussie gaande zijn. Natuurlijk zijn de mesten hier wel rond de 20 en zijn de vrouwen in de minderheid maar het blijkt wel dat niet iedereen die achter een computer zit dezelfde mening heeft.

En volgens mij zijn de mensen op het wetenschap en geloof forum de mensen die het minste tweaken. Zoals bv Lord Daemon die gaat gewoon meteen naat GoT en komt nooit op tweakers zelf.

En natuurlijk is het leuk als je het eens bent met anderen. En bovendien wat moet je anders posten als die ander net gepost heeft wat jij ook zou posten.

Virgol

Verwijderd

ik_zei_de_gek:
Gem. aantal posts/dag: 11

daar blijkt wel uit dat je het wel naar je zin hebt :)
-nou ga ik niet checken of het allemaal posts zijn waar ook over na gedacht is :P-

wie van van de mensen (die regelmatig in dit forum post) heeft verder niet of nauwelijks affiniteit met hardware stuff?
en als iemand zich toch deze categorie rekend; hoe ben je dan op dit forum gekomen?

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb het er wel naar mijn zin :)

maar inderdaad, bemoei me weinig met de harde waren, heb nog maar een pc sinds maart dit jaar...

heb wel veel interesse in alles over pc's en als ik bedenk dat ik in maart nog niet eens wist hoe ik een email moest versturen en nu inmiddels als helpdesk fungeer voor menig vriend en vriendin dan valt het allemaal nog wel mee....*D

windows heeft niet zoveel geheimen meer voor mij (huhum) en hardware dacht ik veel van te weten totdat ik hier belandde (slik) :o :'(

ik ben op tweakers beland via mijn neef, die dat wel wat vond voor mij, en inderdaad...
ik leer er een hoop, weet ongeveer :? waar men het over heeft, dus blijf er voorlopig nog wel ff hangen

Verwijderd

dwarf_

AYE!

Ik ben hierheen gesleept door Diadem om Xetar (ver voor jouw tijd vrees ik)te woord te staan. en ik vond de rest ook wel leuk...

Verwijderd

Heb wel enige interesse in hardware (anders koop je geen videokaart van een rug :)

Maar om nou te zeggen dat ik een tweaker ben. Heb ooit mijn oude Celeron 300 overgeklokt naar 308 MHz !!! Dat durf ik op het mobo/overclocking forum niet eens te vertellen.

Ben hier terechtgekomen via: DE STARTPAGINA! (is dat toch nog ergens goed voor)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 november 2000 01:18 schreef Apoc2 het volgende:

Maar om nou te zeggen dat ik een tweaker ben. Heb ooit mijn oude Celeron 300 overgeklokt naar 308 MHz !!! Dat durf ik op het mobo/overclocking forum niet eens te vertellen.
Het is nu wel erg off topic, maar ok, heb ook wel eens een pc in elkaar gefreubeld (een pentium 2) met oude onderdelen die ik bij elkaar had geschraapt, maar dat ding is nu nog slomer dan een 3/86 haha :'(:D... is ook niet echt iets waar ik bij de harde waren over ga opscheppen... Haha, durf er nog niet ens een vraag over te gaan stellen, zoek het zelf eerst wel uit ;)

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:53

Elvhenk

Madam Mikmak

Herkenning is gewoon lekker, ik vind het nog steeds een feest om een verwante geest te ontdekken aan de andere kant van de wereld. Daarvoor vind ik internet ook geweldig!

(nb, ik ben hierheen gesleept door Morgoth, n.a.v. een reli-discussie)

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-01 13:57
Uh ik was hier al een tijdje voordat de reli discussies hier op gang kwamen. Naar mijn mening begon de 'ellende' door een topic van Patrique (die ik helaas nooit meer zie hier :( ) en die heten 'de uitdaging voor openminded tweakers'. Wat er uit kwam was niet helemaal de bedoeling van patrique maar dat was wel de oorzaak van het ontstaan van het wetenschap&levensbeschouwings forum. Sindsdien is er ellenlang gediscussieerd over alles wat er maar valt te discussieren over deze onderwerpen.

Overigens vind ik dat het w&l forum zich op dit moment in een dipje bevind, maar dat zal wel aan mij liggen.
(nb, ik ben hierheen gesleept door Morgoth, n.a.v. een reli-discussie)
Ik ben me van geen kwaad bewust :P

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

WELLUNS!

Verwijderd

Op woensdag 22 november 2000 15:49 schreef morgoth het volgende:
Overigens vind ik dat het w&l forum zich op dit moment in een dipje bevind, maar dat zal wel aan mij liggen.
-om maar weer door te gaan met offtopic posts-

wrom dan precies? niet technisch genoeg? worden de topics steeds herhaald? geen goede argumentatie?

ik doe ook pas sinds een tijdje mee, dus vandaar.

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Niet in Morrie's smaak (denk ik). Kortom, hij mist een stukje herkenning... *D Ik vermaak me best en vind er niks mis mee.

Verwijderd

Ben het wel eens met Morgoth... niet dat het niveau nu weg is, maar vroeger waren er gewoon minder discussies, maar met meer deelnemers. Ook hadden we toen niet alle argumenten al 5 keer gehad...
Een paar van de langlopende discussies zoals evolutie fof en bestaan van god waren toen toch interessanter.

in verband daarmee, jammer ook dat Xetar weg is.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-01 13:57
WELLUNS!
Nietust :P
wrom dan precies? niet technisch genoeg? worden de topics steeds herhaald? geen goede argumentatie?
De topics van de laatste tijd zijn niet meer van het niveau als vroeger. En de huidige topics hier zijn allemaal een beetje quasi-serieus bedoeld. Wel toch nog een net serieus genoeg om ze niet te sluiten maar verder weinig aan te beleven.
Niet in Morrie's smaak (denk ik). Kortom, hij mist een stukje herkenning...
Zoiets ja :) De huidige onderwerpen boeien me hier niet zo. Maar zo'n dipje heb ik wel is meer gehad :)
Eerst vond ik het geweldig hier, toen kreeg ik of het forum een dipje, toen vond ik het weer geweldig en nu krijg ik of het forum (of beide) weer een dipje. Misschien moet ik weer is iets verzinnen ;)
Ook hadden we toen niet alle argumenten al 5 keer gehad...
Dat is inderdaad erg naar :(
in verband daarmee, jammer ook dat Xetar weg is.
Jups, alle creationisten zijn op (op een paar na zoals ik ;) ), en sowieso alle christenen zijn op....
Ik noem verder geen namen, maar ik vond dat toen laatst toen van die topic van 'zonder jezus is er geen leven mogelijk' ofzoiets, daar werd die gast wel erg bruut afgeflamed meteen... dat was jammer, en hij is niet de enige die daarom weg is gegaan. Oke, soms lag het ook aan hunzelf maar toch.....

[EDIT]
Waar is diadem de laatste tijd? Ik zie hem ook nooit meer op icq?

[EDIT2]
Een goede reden waarom ik hem daar niet zie zal waarschijnlijk liggen aan het feit dat ie niet op m'n lijst staat :) :o

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Tsja, ik ben het eigenlijk wel met jullie eens. Het forum is minder leuk als vroeger. :'(

Maar ik kan er weinig aan doen. Ik ben hier niet de baas. Mijn verantwoordelijkheid is zorgen dat hier geen dingen staan die offtopic zijn, of flames, of illigale dingen. Mijn taak hier is niet het beoordelen van het niveau. Ik ben geen rechter die beoordeelt wat waardevol is en wat niet.

Zolang mensen geen intelligente threads beginnen worden er geen intelligente discussies gevoerd. Zo simpel is het.

helaas :(

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

hmmz, k
ik snap ut.

ik neem aan dat de 3 mensen hier boven er dus al vanaf het begin bij waren?
er komt natuurlijk een moment dat alle onderwerpen behandeld zijn en dan is het idd niet meer boeiend.
Daar naast heb ik ook de indruk dat die mensen hier boven ook universiteire opleidingen doen en dan vooral op het gebiedt van wetenschap. dan kan ik me best voorstellen dat sommige posts niet boeiend zijn.
Daarnaast is er over een heleboel zaken als je ze puur vanuit de wetenschap bekijkt niet of nauwelijks discussiemogelijk.
om die reden loopt die discussie over "bestaat er een god" al zo lang; er zijn geen definitieve bewijzen dat er wel of niet zoiets is.
Mischien worden er idd de echte filosofen en golovigen gemist ja.

Als ik mensen zou kennen waarvan ik zou denken dat ze een nuttige bijdragen aan dit forum zouden kunnen brengen dan had ik ze wel hier heen gestuurd maar helaas :(
misschien weten andere mensen nog personen?!

-misschien is een stille troost dat ik het wel naar mijn zin heb? :P-

Verwijderd

Ik vind het hier best leuk hoor, het is wel voor te stellen dat het minder wordt als je er langer bent, immers, een discussie is de eerste keer toch het leukste. En van die best interesante onderwerpen zijn al zo ontzettend lang en intensief bediscusieert, dat je daar als nieuweling niet meer tussenkomt (ik noem een evolutie feit of fictie thread waar ik nu in deel 2 ben blijven steken)...

volgens mij ben ik nu compleet offtopic bezig...

Verwijderd

Pubers tegendraderig? Geen grotere kuddedieren dan pubers!

Herkenning is natuurlijk onderdeel van zelfbevestiging. Ik bijv. vindt het prettig om wat ik denk en voel ahw bevestigd te zien door anderen, of juist ontkend. Het toetsen van idee en gevoel is belangrijk, en het is prettig om zulks samen met gelijkgestemden te doen. En dan is er nog 'bonding', en het behaviorisme. Rangordes (zoals het alphamannetje dat een roedel wolven regeert), etc enz.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 23 november 2000 13:17 schreef solidsurfer het volgende:
Pubers tegendraderig? Geen grotere kuddedieren dan pubers!
Is waar maar aan de andere kant zijn pubers net zo opstandig als mijn dochtertjes van 3 en 4 jaar oud...
Maar qua herkenning bij anderen zitten pubers wel op hun top ja, ok

• Sebastian
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mijn taak hier is niet het beoordelen van het niveau. Ik ben geen rechter die beoordeelt wat waardevol is en wat niet.
En gelukkig maar. Iedereen is anders en heeft dus ook andere interesses. Mocht jij wel die bevoegdheid krijgen, dan zou je dus alles aanpassen aan wat jij waardevol vindt. Dan zouden er dus helemaal geen echte discussies meer plaats vinden.

Bovendien heeft niet iedereen dezelfde kennis. Wat voor iemand als jou en mij vanzelfsprekend is, hoeft dat niet voor een ander te zijn.
Zolang mensen geen intelligente threads beginnen worden er geen intelligente discussies gevoerd. Zo simpel is het.
Wat let jou om er zelf een te beginnen? Het enige probleem is dat de mensen die hier al een tijdje komen zo ongeveer alle interessante onderwerpen al voorbij hebben zien komen en daarover al uitvoerig hebben gediscussieerd.

Ja, zo ben je slachtoffer van je eigen kennis :)

Alhoewel, ik ben nooit uitgeleerd. Over dingen als geesten, het ontstaan van de aarde en voornamelijk filosofie heb ik in de loop der tijd een mening gevormd. Maar dat wil niet zeggen dat ik daarvan overtuigd ben.

Het enige waar ik wel van overtuigd ben is dat 1+1 altijd 2 zal zijn :)

Sebastian

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 11:57

freddifish

schnappi !

Op woensdag 22 november 2000 01:18 schreef Apoc2 het volgende:
Heb wel enige interesse in hardware (anders koop je geen videokaart van een rug :)

Ben hier terechtgekomen via: DE STARTPAGINA! (is dat toch nog ergens goed voor)
is voor mij weer een feest van herkenning! Heb mijn PIII450 nu in de turbo mode op 463megahertzen daaien, en dat merk je (niet dus;))

Het niveau van de discussies over buitenlanders in het onzin en general forum valt me wel tegen, zo veel geschreeuw en weinig argumenten.

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Pagina: 1