Toon posts:

Laptop upgraden wel of niet doen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb al een jaar een Compaq presario 1201EA,
Het probleem is nu dat me scherm een tijd terug af en toe knipperde en nu niet meer.

mijn accu gaat onwijs snel leeg.
er zit maar 128mb ram in.
en 10gb sachijf.
en me toetsenbord werkt half

nu wil ik een nieuwe accu gaan halen,
meer geheugen
grotere schijf en een nieuw toetsenbord.

nu zit er een Intel (P3) Celeron 800Mhz in.
via de search van GoT heb ik gelezen dat P3's wel gewoon te vervangen zijn en andere zeggen van niet.

is het mogelijk om hier een echte P3 ipv Celeron 866+ in te doen? en hoe zit het dan pricies met de koeling?

thx iig

Verwijderd

ik zou gewoon je laptop vervangen, zoveel zal het niet meer kosten, en je oude gewoon verkopen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 april 2003 @ 00:33:
ik zou gewoon je laptop vervangen, zoveel zal het niet meer kosten, en je oude gewoon verkopen
ja, maar het probleem is dat ik deze qua uiterlijk, typen, enz gewoon onwijs fijn vind tegenover andere laptops

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 00:35:
[...]
ja, maar het probleem is dat ik deze qua uiterlijk, typen, enz gewoon onwijs fijn vind tegenover andere laptops
als je alles gaat vervangen ben je volgens mij duurder uit dan een compleet nieuwe laptop kopen, dan heb je meteen de nieuwste chipset, usb2 e.d.

qua design zijn er mooie dingen te koop hoor, niet eens zo duur....bijv. de Asus M2400E

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Laptops upgraden kan heel duur zijn. Meestal krijg je het ook niet voor mekaar om je nieuwe spulletjes er zelf in te zetten. Mijn advies zoals hierboven genoemd:

Koop gewoon een nieuwe :)

Verwijderd

Topicstarter
het gaat niet om een mooie qua design, deze is totaal niet mooi maar wel onwijs fijn.
over het niet zelf er in kunnen zetten, lukt me wel omdat ik ook in een computer zaak dat moes doen als werk
verder is een nieuwe laptop al ruim 1000 euro en dat vind ik best veel

aan upgrade zou ik rond de 400 komen exc cpu en extra koeling

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Het probleem bij een aantal compaq modellen is dat de processor volledig ingebed zit in het mainboard->gesoldeerd en soms verzonken verlijmd aan de randen...deze modellen zijn niet te upgraden, wees er zeker van dat jouw model de upgrade aan kan zonder een nieuw mainboard te hoeven plaatsen...uit ervaring weet ik dat die van IBM in elk geval 1,5 jaar na aanschaf van de laptop duurder zijn dan het aanschaffen van een nieuw apparaat.

En bij Compaq is het nog veel complexer aangezien ze binnen 1 serie vaak meerdere varianten produceren qua binnenwerk...schroefgaatjes, hoekjes etc willen nog welleens afwijken. Als voorbeeld de E500...verschenen in in elk geval 12 varianten als het er niet meer zijn...basisdingen als schijven, accu's en knopjes gaat nog wel, maar QuickAccess buttons etc zitten maar op een aantal modellen, audiokabeltjes die niet even lang zijn waardoor mobo transplantaties niet helemaal lekker gaan...soms USB aan de achterkant, soms aan de zijkant etc...
Pagina: 1