Hercules Radeon 9500PRO apparaatstoring

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tweakers,

ik zit de laatst weken met een paar probleempjes.

Ik heb dus regelmatig bij het booten of re-booten van het systeem last van het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fredkroket/tweakers/BEELD_PROB.JPG

Nu is dit naar mijn mening niet zeer ernstig daar het alleen bij dit scherm van de post voorkomt. Bij het initialiseren van RAID en het booten van Windows XP heb ik dus nergens last van.

Als ik dan in Windows zit kan ik meestal normaal werken. Meestal is er niets aan de hand, maar soms dan lijkt de pc te hangen. Gedurende 15 seconden gebeurd er dan niets, maar dan verschijnt de melding:
[melding]
Windows heeft een apparaat storing aangetroffen en dit verholpen, herstart om de volledige functionaliteit terug te krijgen.
[/melding]
Als die melding er staat dan is mijn beeld terug gezet op 640*480 bij 8(?) bit. Als ik dan ga rebooten, dan is het probleem weg. Soms komt het probleem nog is een keer terug, andere keren blijft het weg.

Als ik daarna in de Event Log ga kijken staat er de volgende melding:
[melding]
Het stuurprogramma ati2dvag voor het displayapparaat \Device\Video0 is in een oneindige lus terechtgekomen. Dit wijst doorgaans op een probleem met het apparaat zelf of op een verkeerde programmering van het apparaat door het stuurprogramma. Neem contact met de leverancier van het apparaat op voor eventuele updates van het stuurprogramma.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
[/melding]

Als ik op die link klik krijg ik deze melding:
[melding]
We're sorry
There is no additional information about this issue in the Error and Event Log Messages or Knowledge Base databases at this time. You can use the links in the Support area to determine whether any additional information might be available elsewhere.
[/melding]

Weet iemand wat het kan zijn? Dit zijn de systeemspecs.

Ik had het probleem ook al met een niet overclockte XP 2000+ Cpu, dus aan die processor ligt het niet.
Ik heb echt spijt van die ATI kaart, niks dan problemen tot nu toe....

EDIT

Ik heb de ATI catalyst driver gedeinstalleerd (versie 3.1 van Hercules) en heb hierna 3.2 van ATI geinstalleerd. Ik weet niet of het probleem nu niet meer voor gaat komen, maar na het uninstallen was dit op beeld te zien:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fredkroket/tweakers/BEELD_LARA.JPG

En mijn beeldscherm zit vaker vol met dit soort streepjes / stipjes! Ik baal toch zo he!

EDIT 2

Nou ik dus ff aan het 3Dmarken gebeurd bij de Nature Test iets geks, kom een blauw scherm, trillend als de ziekte, zonder enige nuttige info (filmpje)

Filmpje

En daarna bij de reboot volgt dit coole effect weer:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fredkroket/tweakers/BEELD_PRB2.JPG

EDIT 3

En zo ziet dus dat storingsscherm er uit, AAAARRRGGGGGHHH!!
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fredkroket/tweakers/VAAG.JPG

[ Voor 24% gewijzigd door fredkroket op 16-04-2003 07:37 . Reden: URL foutje + layout verneukertje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moederbord ondersteund geen AGP fastwrites en dan krijg je die leuke 4 bits geintjes. Kun je uitvinken in Smartgart. De catalist drivers pikken de AGP ondersteuning niet zo lekker op en enabelen daar door features die je mobo niet ondersteund. Lukt dat niet probeer het eens met nieuwe AGP drivers voor je mobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 22:46
Verwijderd schreef op 16 april 2003 @ 09:19:
Je moederbord ondersteund geen AGP fastwrites en dan krijg je die leuke 4 bits geintjes.
Nou ik weet het wel zeker dat dat moederbordje wel AGP fastwrites ondersteund. Want dat doet mijn VIA333 ook. En zo te zien heeft hij VIA400 chipset.

MAar als jij al puntjes in het beeld krijgt bij het opstarten zou ik er eerst mee naasr de pcboer gaan waarvan je hebt gekocht. Want het is niet normaal.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_moi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-08 17:36
Even oude berichten uit andere topic

Door GroteSmurph - Tuesday 15 April 2003 23:14

Hallo...

Artefacts zijn dus van die vage rooie streepjes die je ziet in een 2D omgeving? Als dat het geval is, heb ik tot nu toe TWEE keer daar last van gehad. En dat zonder dat ik heb 'geklooid' met de videokaart (Hercules 3D prophet 9500 pro, dus een ATI Radeon 9500 PRO).
Na de assemblage van mijn systeem heel veel dingen geinstalleerd (win xp, office, drivers, updates etc.), op een zeer willekeurig moment had ik die rooie streepjes. Kon met geen mogelijkheid wegkrijgen (drivers gedeinstalleerd, en opnieuw geinstalleerd -> werkt niet). Dan via Repair Console van XP XP opnieuw geinstalleerd -> rooie streepjes weg.
Maar afgelopen weekend WEER die K*T rooie streepjes . Repair Console, streepjes weer weg.
Weet iemand wat er aan de hand is?? De kaart is nog geen 3 weken in gebruik. Ik kan dus nog terug naar de winkel.. of ligt het aan de drivers (gebruik Catalyst 3.2 van ATI itself, DX9a)? Of is er echt iets mis met de kaart?

Gr. GroteSmurph

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>

Door Houston3 - Tuesday 15 April 2003 23:44

kijk eens of ze bij hercules misschien eigen drivers hebben , probeer de meegeleverde drivers op de cd.
het kan ook ( kleine kans) dat je net als ik eeen moederbord heb ( kt400 van msi ) met 8x agp, bij mij wordt de kaart standaard op 8x gezet en dan levert problemen op ( bij mij vastlopers in games maar ook artifacts ) als je dus zon mobo heb dan zou ik ff een bios update doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_moi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-08 17:36
Hallo,

Heb een Asus A7N8X deluxe mobo, met nForce2 chipset. En idd AGP 8X. Eergisteren bios geupdated naar 1.003. En draai nu op Catalyst 3.2 van ATI, tot heden nog geen vage rooie streepjes. Maar blijkbaar ben ik niet de enige met het probleem met een hercules 9500 pro. Het vervelende is dat ik het probleem niet kan 'oproepen', waardoor ik niet kan checken of het disablen van 8X baat heeft.
Weet iemand dan hoe ik die rooie streepjes kan toveren zonder te oc'en?

<EDIT>
En 3dmark'01 en '03 verlopen zonder problemen. Games ook (MOHAA, RCTW, NFSHP2). Die rooie streepjes zijn pas bij het 'Welcome' screen van WinXP te zien, niet eerder.
</EDIT>
Gr. GroteSmurph

[ Voor 18% gewijzigd door me_moi op 16-04-2003 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen problemen. Echter komt het voor dat om het even welke catalyst driver je gebruikt, je AGP settings en driver caps niet goed worden gedetecteerd en je settings dus om zeep helpt. Waardoor je dus problemen kunt krijgen zoals edit 3 van fredkroket. Dit is niet het geval bij elk moederbord, maar bij een groot deel van de ASUS en MSI AMD mobo's is dat wel het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Heren, ik kwam dus vandaag thuis, na het werk, en ja hoor;

het 8bit scherm was er weer. Ik ga nu APG 8 op 4 zetten, maar ik vrees dat het een ander probleem gaat zijn. Opeens geeft de videokaart vage beelden door (weet je wel: zo van; zie ik die letter nou niet duidelijk of wat).

You hear!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kaart terugsturen lijkt me wel een goeie oplossing, want olgens mij is t geheugen van dat ding nie goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 10:09

Houston3

ole

zoals hierboven staat heb ik dus ook enorme problemen gekregen met de radeon / kt400 combi, met mn epox liep alles echt helemaal perfect maar nu heb ik gewoon last van vastlopers etc. bios update helpt niet en ik kan in bios niet eens agp instelling veranderen naar 4x :/ ( ik heb dus een msi KT4 ultra SR )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met http://www.rage3d.com/tech/?page=9700 kom je bij R300/mobo combinaties terecht die eventueel problemen kunnen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3

Houston3

ole

mja vreemd dat de radeon en kt4ultra bij msi als een goeie combi wordt aangegeven want er zijn meer nietwerkende dan werkende met die combi :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 april 2003 @ 20:19:
Met http://www.rage3d.com/tech/?page=9700 kom je bij R300/mobo combinaties terecht die eventueel problemen kunnen opleveren.
Bedankt!

Maar helaas mijne staat er niet bij! Morgen lekker RMA aanvragen, want het beeld wordt steeds slechter! Af en toe... dan wens ik mezelf... een Herules 3D Prophet 2 GTS toe! (tja goeie ouwe tijd :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3

Houston3

ole

whiee ik heb het net opgelost
download de nieuwste catalist en drivers en control panel etc. uninstall alle andere drivers van je videokaart haal de via hyperion drivers en uninstall daarmee de agp drivers van via, install nu de nieuwe drivers van je radeon en het probleem is weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik al zei, die problemen kunnen geven. Er zijn hele volksstammen mensen met een KT4 zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Bij mij begint het probleem al op een stuk, waar nog helemaal geen drivers aan te pas zijn gekomen, namelijk in de post! En de vage plekken op mijn monitor, dat zijn hoogst waarschijnlijk kuren in mijn iiyama monitor, aangezien ik hier op meerdere pc's last van heb.

EDIT

Ehm de vreemde vlekken en het trillen van mijn monitor is inmiddels opgelost. Het was nogal }:O maar je moet nooit de adapter van je Sony Discman naast de monitor in het contact stoppen 8)7 !

[ Voor 29% gewijzigd door fredkroket op 17-04-2003 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch is je edit 3 niet veroorzaakt door je scherm. Dat ligt vrijwel zeker aan je AGP settings of AGP drivers c.q. bios van je mobo en aan een bug in de catalyst drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Da's niet nodig ;) Zie de [FAQ]FAQ[/FAQ] B)

Lees de FAQ wel helemaal door ..
Daarin staan veel meer tips en suggesties die je weleens hard nodig zou kunnen hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3

Houston3

ole

fredkroket schreef op 17 April 2003 @ 10:28:
Bij mij begint het probleem al op een stuk, waar nog helemaal geen drivers aan te pas zijn gekomen, namelijk in de post! En de vage plekken op mijn monitor, dat zijn hoogst waarschijnlijk kuren in mijn iiyama monitor, aangezien ik hier op meerdere pc's last van heb.

EDIT

Ehm de vreemde vlekken en het trillen van mijn monitor is inmiddels opgelost. Het was nogal }:O maar je moet nooit de adapter van je Sony Discman naast de monitor in het contact stoppen 8)7 !
die vage dingen bij opstarten leiden niet tot performance verlies, en bios kan je normaal bekijken lijkt me, lijkt me dan niet echt interessant om voor die 2 tellen dat je ide detection etc. langs ziet komen moeilijk te doen toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Ik krijg nu, met mijn Hercules 9500 PRO, mijn systeem niet meer geboot in mijn bestaande Windows installatie! Dus ik opnieuw installeren en ik krijg error na error. Dus ik een "ouderwetse" AGP 4x kaart erin, met alle AGP functies op de beste setting en lopen maar (dus niks geen vastlopers!)

Windows XP geeft Hard errors (blauw scherm, en zo heet die error ook echt). Dus ik ga vandaag nog wat testen, maar veel zin gaat het niet hebben denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
ff met je oude video kaartje win xp installen, tìs algemeen bekend dat die nieuwe radeon kaartjes problemen geven bij win xp install.
Daarna je radeon kaartje erin, catalysts installen, daarna via hyperion drivers, en dan moet die het goed doen.
Als die nog van die artifacts geeft in je bureaublad, moet het ram haast wel stuk zijn, maar wel typisch dat die in games geen artifacts geeft ofzoiets.
Mischien IRQ conflict ? Ik kreeg met mn hele oude pentium 100 door een USB kaartje conflicten, en ging Norton Antivirus flippen en kon ik niet eens in windows komen.
Tìs ook over het algemeen bekend dat AGP 8x op sommige Radeon kaartjes niet goed werkt.
Mischien heb je hier wat aan.

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Ik heb nu iid geinstalleerd zoals je zei. Maar het vreemde is die artifacts die steeds vaker steeds willekeuriger gaan opduiken. Ik leen deze week een Club 3d 9700 van iemand, daarmee ga ik ook is testen / installeren, en dan hoop ik dat het daarmee niet is, want dan is mijn kaart gewoon stuk.

Nu moet ik zeggen dat bij deze frisse installatie nog geen errors zijn opgedoken met apparaatstoringen!

EDIT

Het vreemde is alleen dat ik er pas bij deze keer reinstallen last van heb dat het apparaat vast loopt!

[ Voor 13% gewijzigd door fredkroket op 21-04-2003 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
UPDATE:

Het ligt niet aan mijn Hercules 9500PRO. Ik heb nu een andere Club 3d 9700 erin hangen, en die heeft exact hetzelfde probleem. Het probleem treedt steeds op met ATI kaarten en GeForces doen het allen goed. Een ander moederbord gaat helpen, maar ik ga het oplossen door de grafische kaart te verkopen, want ik game toch nooit (ja serieus, echt nooit! :) ).
Pagina: 1