[HTML/iframes]How to control da scroll?

Pagina: 1
Acties:

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 09:13

delorean7

Let's take the Aston toni

Topicstarter
http://www.delorean.kikke...ts/Tape_Storage/index.htm

Ik heb een suf probleem, ik ben een pagina aan het maken voor een eigen bedrijfje en loop tegen een probleem aan dat ik eigenlijk het beste duidelijk kan maken a/d hand van illustratie.

Als de bovenstaande link volgt en het product 'magnum20' aanklikt in de linker iframe dan komt in de linker iframe de product informatie te voorschijn... tot zover alles koek en ei. Maar scroll binnen deze product informatie eens iets naar beneden en dan zie je het al: het plaatje van het product 'botst' met mijn mooie omlijsting :(

Een oplossing die ik zo zie is om van het middelste iframe er twee te maken: 1tje met de omlijsting en een kleinere die erin past met een transparante background, dit zodat het plaatje nooit in de buurt van de omlijsting kan komen. Deze oplossing lijkt me wat prutsig... misschien dat iemand me aan een leukere oplossing kan/wil helpen?

Bij voorbaat dank!

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
omlijsting in stukken hakken en BUITEN het frame zetten

• delorean7

delorean7

Topicstarter
Mmm... jep zou werken, dan zou ik alleen het watermerk in het iframe houden en de omlijsting (met een stukkie wit er nog bij) statisch op de pagina houden als een image (in een layer? Of is dat niet noodzakelijk).
Thanks... is denk ik een oplossing die mogelijk is, op een schaal van prutsig naar slim is deze al heel wat meer naar de laatstgenoemde opgeschoven.

Biedt iemand nog een slimmere oplossing? (ik zoek eigenlijk iets in de trend van: <scroll overal behalve over deze regel>)

[ Voor 2% gewijzigd door delorean7 op 16-04-2003 00:35 . Reden: Nooit goed geweest in spelling ;) ]

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
maak je een 2e achtergrond file met het plaatje magnum geintergreerd, begrijp je wat ik bedoel? whoei ik begreep jou denk verkeerd... :X

[ Voor 21% gewijzigd door donderdraak op 16-04-2003 00:22 ]

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 21:44

MBV

waarom zet je het plaatje niet in een tabel? cellspacing of cellpadding op 2px oid, en je vloekt niet meer met randen ed :)

[edit]
Het is al weer laat, en ik ga zo naar bed :Z
Dat van die frame in stukken hakken zou kunnen werken. Verder weet ik ook niks zinnigs meer

[ Voor 39% gewijzigd door MBV op 16-04-2003 00:17 ]

• delorean7

delorean7

Topicstarter
Nja frame in stukken gehakt dan maar... een lijst en een body gedeelte. En dat werkt, alhoewel het er tijdens het opboiuwen van de pagina wat vreemd uitziet.

Verwijderd

ik snap je probleem nog niet helemaal, je wilt dat die omlijsting "strak" om je content zit (zodat je geen witte randjes hebt binnenin), maar dat lukt niet vanwege die ronde hoekjes?

als je er dan gewoon een layer compleet overheen zet, met je hoekjes als transparante gif, dan vallen die wel een stukje over de pijltjes van je scrollbar heen, maar da's misschien wel leuk, die hoekjes snijden dan een stukje van je content af als het ware

• delorean7

delorean7

Topicstarter
Oh doh, nee maar nu het probleem optisch is weggewerkt kan je op mijn dev server het probleem natuurlijk niet meer zien ;)

omlijsting met afgeronde hoekjes is niet het probleem. Maar wel de jpg'jes van de producten (kan er gifs van maken, maar dat lost niets op). In dat iframe kan je scrollen maar als het jpgje dan botst met de bovenkant van de omlijsting dan wordt de zwarte rand onderbroken -> erg lelijk. Dit heb ik nu opgelost door de omlijsting uit te knippen en het niet langer omlijstte gedeelte als achtergrond voor het iframe te gebruiken.
Vervolgens de omlijsting in een layer met z-index -1 om het iframe heengebouwd en nu is het probleem dus opgelost.
Pagina: 1