[USB FLASH] EXPERT: Hoe corrupte USB stick herstellen?

Pagina: 1
Acties:
  • 817 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31421

Topicstarter
Een paar maanden geleden heb ik me een 64MB USB stick gekocht van het merk Transcend.
Afbeeldingslocatie: http://www.transcendusa.com/FlashCard/images/model/UFD.jpg

Probleem:
- Nu lukt het me niet meer om de inhoud van de drive te bekijken.
Zodra ik de inhoud wil bekijken, krijg ik een foutmelding:

'Plaats een schijf in station F:'

- De grootte v/d schijf wordt niet correct weergegeven: grootte volgens windows XP is 0 bytes

- De statusLED op de flashdrive knippert telkens een actie wordt uitgevoerd op de flashdrive.

Wat ik al geprobeerd heb:
-search ;) en dit leverde ECHT NIETS op

- chkdsk: dit geeft een foutmelding:
code:
1
2
The type of the file system is RAW.
CHKDSK is not available for RAW drives.

- DiskProbe van de windowsXP cd. Volgens MS Support site kon je, door de foutmelding RAW, met diskprobe een backup terugzetten v/d FAT. Dit lukte niet, Diskprobe gaf een foutmelding

- Zelfs Partition Magic, maar blijkbaar kan dit prachtprogramma niet overweg met flashdrives.

Weten jullie hoe ik mijn USB flashdrive kan redden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-07 22:32

SmartDoDo

Woeptiedoe

Als de stick nog wel herkend wordt als drive dan zou je eventuele reguliere restoresoftware kunnen gebruiken? Even in de OM faq duiken daarvoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Staat idd in de OM FAQ :P Kijk eens onder "hoe krijg ik verloren gaande data terug?". Daar staat ook een tipje mbt flashkaarten :)

Overigens laat ik dit topic open voor meer ervaringen/suggesties .. Deze specifieke onderwerp is namelijk nog niet zo heel uitgebreid behandeld, zoals je vast wel in de search hebt kunnen opmerken B) Het zou bijvoorbeeld interessant zijn om uit te zoeken of HDD-recoveryprogseltjes (getdataback, r-studio, testdisk, etc..) ook met flashkaarten werken ;)

[ Voor 58% gewijzigd door BalusC op 16-04-2003 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
voorlopig is er nog niets die werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-07 22:32

SmartDoDo

Woeptiedoe

Welke programma's en eventuele andere stappen heb je geprobeerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:18
Ik gebruik Badcopy Pro om foto's enzo terug te halen van me digicam die ik (of mijn vriendin) per ongeluk heb verwijderd.

Dit progje vind ik erg goed werken en werkt ook met USB sticks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
na uren gezocht te hebben en verschillende dos-tools geprobeerd te hebben, bleek er maar 1 krachtig en schitterend programma de oplossing te bieden:

Windows XP zelf !!!

Onder schijfbeheer bleek dat er geen filesystem (bestandssysteem) aanwezig was. Dus heb een NTFS partitie aangemaakt op de stick en alles werkt nu terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dus .. Je had gewoon even een NTFS partitie op de stick gemaakt en daarna kreeg je de data terug :? Da's wel erg paradoxaal, to be honest 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:24
BalusC schreef op 17 April 2003 @ 06:44:
Dus .. Je had gewoon even een NTFS partitie op de stick gemaakt en daarna kreeg je de data terug :? Da's wel erg paradoxaal, to be honest 8)7
Wel lezen ... Het ging hem er alleen om om z'n stick weer aan de praat te krijgen ... 8)7

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-04 22:01
Men pa had hetzelfde probleem. De oplossing was toen om met een tooltje dat erbij zat op de CD bij de stick, een "low level format" van dat ding te doen. Daarna werkte hij weer als behoren. Echter, de data die erop staat ben je kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Juicy schreef op 17 April 2003 @ 07:01:
Wel lezen ... Het ging hem er alleen om om z'n stick weer aan de praat te krijgen ... 8)7
Hmm .. nu je het zegt .. De startpost/titel kwam namelijk nogal over alsof hij weer bij de data op zijn stick wil komen 8)7

Tnx 4 opmerking :)

* BalusC needs coffee :z

[ Voor 41% gewijzigd door BalusC op 17-04-2003 07:07 . Reden: quote added ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51220

had eerst ook zo'n soort probleem dit wist ik op te lossen door de driver van met pendrive te verwijderen en vervolgens usb pen te verwijderen... pc opnieuw starten en weer me pen aan te sluiten. Toen werd ie ineens wel weer goed herkent en werkte het ook weer.

Ook op andere pc's wilde me pendrive niet werken, kon heb ook niet openen. Hij werd wel herkent door xp als pendrive.. maar openen kon ik hem niet. Hij kwam ook niet bij 'deze computer' te staan. Echt vreemd, maar gelukkig deed ie het weer.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 51220 op 17-04-2003 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
om alle verwarring te voorkomen:

Ik ben mijn data kwijt ;)
Pagina: 1