Ik heb een MAXTOR 6L060J3 7200 RPM 60GB, sinds vendaag maakt hij vreemde geluiden. Hij laat regelmatig een vreemd zoem/kraak/knetter achtig kort vrij hard geluid horen, alsof de schijf tijdens de rotatie ergens tegenaan zit (onwaarschijnlijk, maar zo klinkt het). Verder werkt alles nog normaal, alleen hoor ik dat geluid regelmatig. Wat zou dat kunnen zijn?
Het doodgaan van je disk... zou maar snel je data backuppen en hem opsturen voor RMA
data is net gebackupped, maar wat belachelijk, heb dat ding nog geen jaar! FF leverancier bellen dan. Weet iemand voor zover of ik met deze klacht een nieuwe zou kunnen krijgen of is dat totaal afhankelijk van leverancier?
als het goed is krijg je een gloedniewe HD,
als hij binnen een jaar stuk is altijd, daarna hangt het van de leverancier af.
dus wees blij
dat hij binnen een jaar stuk gaat en net niet daarna
als hij binnen een jaar stuk is altijd, daarna hangt het van de leverancier af.
dus wees blij
op die ouwes zit geloof ik nog een jaar of 3 garantie
Als je hdd vage geluiden maakt kun je hem vaak terugsturen (IBM, Western Digital en Seagate doen het in elk geval wel kan ik je uit ervaring vertellen).Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 23:46:
data is net gebackupped, maar wat belachelijk, heb dat ding nog geen jaar! FF leverancier bellen dan. Weet iemand voor zover of ik met deze klacht een nieuwe zou kunnen krijgen of is dat totaal afhankelijk van leverancier?
Je kunt hem het beste gewoon naar Maxtor sturen, is het snelste, en je krijgt dan een mooie refurbished disc terug (als je geluk hebt zijn de 60s op en krijg je een 80 terug, ook vaak meegemaakt
Maar als ik hem opstuur, dan kan ik dus een tijd gaan wachten op een nieuwe? Wordt dat behelpen offe... een andere drin pleuren zolang?
je kan ook eerst een schijf op laten sturen (alleen als je een credit card hebt)
en dan later je ouwe naar hun sturen
hier staat hoe het werkt
http://www.maxtor.com/en/support/service/warranty_ata.htm
en dan later je ouwe naar hun sturen
hier staat hoe het werkt
http://www.maxtor.com/en/support/service/warranty_ata.htm
[ Voor 27% gewijzigd door polo1987 op 15-04-2003 23:58 ]
En dat is dan kiezen voor Advanched RMA toch? en met standard (waar je geen credit card voor nodig hebt) werkt niet op die manier?
standard duurt bij maxtor 3 tot 4 weken is mijn ervaring.Verwijderd schreef op 16 april 2003 @ 00:30:
En dat is dan kiezen voor Advanched RMA toch? en met standard (waar je geen credit card voor nodig hebt) werkt niet op die manier?
overigens worden d740x-en van 80 gig nu zowieso vervangen voor dm9+-en. de laatste 60 gig d740x die ik opstuurde was wel gewoon een refurbished d740x als retour.
Komt er geen lichtje bij je op dat je hier éérst de FAQ's moet doornemen eer je een topic opent..??
Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?
/faq
/faq
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()