computer naar computerboer en kapot daarna

Pagina: 1
Acties:

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 17:04

snoei

kabels... :D

Topicstarter
ik zit met het volgende probleem.

mijn pjoeter deed al een tijd raar, spontaan uitvallen enz. Op advies van een kennis, die dacht dat de voeding kapot was, heb ik hem bij de lokale pcboer afgegeven met de melding dat de voeding waarschijnlijk defect zou zijn.

dag erop kreeg ik telefoontje --> het zou inderdaad de voeding zijn, vervangen kostte 25 pleuro (ofzo) --> ok doe maar.

ff daarna weer telefoontje, nieuwe voeding geplaatst, maar het geheugen en het modem begonnen te roken zei hij.

Mijn vraag is dan ook, moet ik hem geloven of is het een lul verhaal en moet ik er niet mee akkoord gaan.
Voor die tijd werkte de pc volledig, op het af en toe uitvallen na dan.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:21

Sick Nick

Drop the top!

gewoon onkunde van die gasten, zij slopen de boel door hun nieuwe voeding of gewoon kortsluiting met schroevendraaier of wat dan ook. Valt onder hun verantwoordelijkheid en dus mogen zijn alles wat kapot is ook gewoon vervangen lijkt me.
Is toch hetzelfde als je met je auto door de wasstraat gaat omdat ie vies is maar je spiegels breken af omdat zij hem te klein hebben gemaakt. Hij is dan wel schoon ja (nieuwe voeding doet het prima) maar de rest is kapot gegaan.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Onzin als zij dat slopen zijn zij verantwoordelijk. Daarnaast een voeding dat 25 pleuo kost :? ook erg onwaarschijnlijk

• polo1987
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 15:23
zo werkt dat helaas niet met een wasstraat, dat is altijd op eigen risico.
maar verder over die PC
de extra kapotte onderdelen moet de locale computerboer gewoon vervangen, op ZIJN kosten

• snoei

snoei

Topicstarter
n00bs schreef op 15 April 2003 @ 23:45:
Onzin als zij dat slopen zijn zij verantwoordelijk. Daarnaast een voeding dat 25 pleuo kost :? ook erg onwaarschijnlijk
die 25 pleuro weet ik ook nie of ie dat zei, maar hij zei een bedrag wa ik me nie helemaal meer kan herinneren.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Heeft die "boer" jou een contract/overeenkomst/reperatiegeval meegegeven waar voorwaarden opstaan? Anders kan je best de lul zijn.

En het kan ook best zijn dat jouw oude voeding volop brak geweest is, en dat je modem en het geheugen al stuk waren toen je hem daarheen bracht.

Voedingen zijn overigens maar 25 Euro ja (kijk maar in de pricewatch)
Gewoon goedkoop Q-Tec 300 watt voedinkje oid

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

polo1987 schreef op 15 april 2003 @ 23:46:
zo werkt dat helaas niet met een wasstraat, dat is altijd op eigen risico.
Dat zeggen ze, maar reken maar dat je ze kunt aanklagen en zelfs kunt winnen. :)

Ontopic:
Modem EN geheugen roken? Beetje vreemd verhaal als je het mij vraagt. Ik zou het dus echt niet vertrouwen.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Nouwja om je een voorbeeld te geven (ik ben namelijk de "computerboer")

Ik kreeg pas geleden een computer aangeboden, met als klacht dat hij niet meer aan wilde. De man had hem opgestart zei hij, hij begon te tikken en daarna wilde die niet meer aan.

Het bleek dus dat de voeding stuk was, en die had zo'n beetje alle andere hardware behalve de CDRW en de floppydrive ook stuk gemaakt.

Nou had het natuurljik best kunnen zijn dat ik hem eerst had gebeld en had gezegd "uw voeding is kapot" (die was immers ook kapot).
Dan bel ik daarna op en zeg dat zijn hele zooitje kapot is, krijg je dezelfde situatie als waar jij nu in zit.
Terwijl ik dan toch geen onzin praat ...
Die meneer geloofde me trouwens wel en heeft allemaal nieuwe spullen moeten kopen. Maargoed hij heeft dan ook eigenlijk weinig keus.

• snoei

snoei

Topicstarter
ja ok, dat zou ik ook hebben, maar de pjoeter die heeft het tot op het laatste moment gewoon gedaan, hij viel alleen met enige regelmaat uit.

Verwijderd

en daarom kan je beter zelf ff checken wat er kapot is. of laat het door een kennis/maat doen waar je bij bent.

scheelt je tevens een hoop arbeidskosten.

Ik denk dat je weinig op die computerboer kan verhalen. hij heeft immers zijn conclusie getrokken dat de spullen kapot zijn door de voeding.

bewijs jij maar dat dat niet zo is.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

wederom een BEWIJS-probleem.
Zoals dreeke al meldt, je oude voeding kan de boel al gemold hebben, en anders jouw instellingen (overclocked ?) v.w.b. het geheugen.
Dan: de voeding is het eerste controlepunt; heb je de PC zelf gebouwd/verbouwd ?
Kortsluiting is dan niet onmogelijk.
Als enige 'redmiddel': het kan zijn dat de nieuwe voeding niet kosher was. Maar hoe wou je dit bewijzen ?

Tenslotte: wat was je opdracht ?
Kijk 'm na ? Kosten daarvan zijn meestal al gauw 35 euro. Of zei je eerder :'" t is de voeding" (bij onregelmatigheden is dat het eerste waar je als echte tweaker naar kijkt), "vervang die maar "?

Alle waar is naar zijn geld; dat geldt ook bij onderzoeks- en reparatie-opdrachten.

[ Voor 31% gewijzigd door Brothar op 16-04-2003 00:07 ]

eagle

• dreeke

dreeke

outdated icon

Dat is wel zo Da_Dragon, maar eigenlijk had de compuboer eerst even moeten kijken wat er allemaal wel en niet stuk was. (dat doen wij ook 9 van de 10x omdat je anders zulke dingen als dit krijgt)

Het lullige is dat die boer er best een of andere brakke testvoeding in gehangen kan hebben, en dat toen zijn RAM en modem zijn doorgefikt.
Maar dat weet je dan dus niet....

• snoei

snoei

Topicstarter
Brothar schreef op 16 april 2003 @ 00:04:
wederom een BEWIJS-probleem.
Zoals dreeke al meldt, je oude voeding kan de boel al gemold hebben, en anders jouw instellingen (overclocked ?) v.w.b. het geheugen.
Dan: de voeding is het eerste controlepunt; heb je de PC zelf gebouwd/verbouwd ?
Kortsluiting is dan niet onmogelijk.
Als enige 'redmiddel': het kan zijn dat de nieuwe voeding niet kosher was. Maar hoe wou je dit bewijzen ?

Tenslotte: wat was je opdracht ?
Kijk 'm na ? Kosten daarvan zijn meestal al gauw 35 euro. Of zei je eerder :'" t is de voeding" (bij onregelmatigheden is dat het eerste waar je als echte tweaker naar kijkt), "vervang die maar "?

Alle waar is naar zijn geld; dat geldt ook bij onderzoeks- en reparatie-opdrachten.
pc was 0.0 overgeklokt, maar nog orgineel zoals ie ooit van pc-prive project is gekomen.

• dreeke

dreeke

outdated icon

snoei schreef op 16 april 2003 @ 00:11:
[...]

pc was 0.0 overgeklokt, maar nog orgineel zoals ie ooit van pc-prive project is gekomen.
Zat er geen verzegeling op? Die nog dicht was toen je hem wegbracht? :)

Verwijderd

dreeke schreef op 16 April 2003 @ 00:05:
Dat is wel zo Da_Dragon, maar eigenlijk had de compuboer eerst even moeten kijken wat er allemaal wel en niet stuk was. (dat doen wij ook 9 van de 10x omdat je anders zulke dingen als dit krijgt)

Het lullige is dat die boer er best een of andere brakke testvoeding in gehangen kan hebben, en dat toen zijn RAM en modem zijn doorgefikt.
Maar dat weet je dan dus niet....
De boer heeft eerst aangezet op te kijken wat het euvel was. De voeding.....
Toen heeft hij gebeld......

De voeding vervangen.... misschien verkeerd aangesloten ofzo.
Toen aangezet. de andere zooi ook verbrand.
weer andere voeding erin en toen de klant gebeld dat de rest ook defect is.

Zo gaat het meestal als er iets verkeerd gaat.

Verwijderd

Als die eikels nou moeilijk gaan doen meteen dreigen met je rechtsbijstand (als je daar een verzekering voor hebt) of de consumentenbond.
Vaak is dat al genoeg om ze dusdanig nerveus te maken dat ze akkoord gaan met jouw eisen (ze moeten natuurlijk wel redelijk zijn).

Kortom, laat je niet omver lullen/over je heen lopen.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

een voeding verkeerd aansluiten ?
Kan dat nog bij ATX ?

Bunny_feet, je kunt nog zo dreigen met je rechtsbijstand-verzekering, maar heb je dáár de kleine lettertjes al van gelezen ?
Het moet een haalbare zaak zijn, en dat is het hier niet.
Athans, niet naar mijn mening. Zie boven.

Da_Dragon, zoals jji beschrijft, kán het zijn gegaan, maar dat hoeft niet. En hoe wil je dit bewijzen ?

[ Voor 84% gewijzigd door Brothar op 16-04-2003 00:22 ]

eagle

• dreeke

dreeke

outdated icon

De consumentenbond maakt bij een beetje computerboer niet zo gek veel indruk... en de consumentenbond draait zijn nek niet om als er 1 klacht binnenkomt over een computerwinkeltje en een een kapotte modem en geheugen.

Da_Dragon ... een goede TD'er maakt bij zulke vage klachten altijd eerst de pc open en controleert de kabels ;)

Verwijderd

jep, gewoon sterke pa of buurman meenemen die beetje goed van zich afkan bekken en er beetje groot en sterk uit ziet, en voila je hebt zo je spul terug

Verwijderd

Brothar schreef op 16 April 2003 @ 00:18:
een voeding verkeerd aansluiten ?
Kan dat nog bij ATX ?
Nee, vrijwel onmogelijk.
Bewijslast ligt toch meer bij de consument, niet bij de PC-boer

Verwijderd

Ik zeg:

SLOPEN = KOPEN
NIET MOKKEN DIE FARMER MOET DOKKEN!

• snoei

snoei

Topicstarter
domme vraag, maar kan het niet zijn dat ie achterop op 110v gestaan zou hebben? ik ken iemand die dat ooit eens heeft uitgeprobeerd, en da heeft ook nie alles leuk gevonden, waaronder zijn videokaart.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 00:19:
jep, gewoon sterke pa of buurman meenemen die beetje goed van zich afkan bekken en er beetje groot en sterk uit ziet, en voila je hebt zo je spul terug
niet slecht bedoeld, maar dat zijn de klanten waar ik persoonlijk het hardst om lach.
Pak dan je spulletje maar en neem het maar mee.

Als jij namelijk mij of mijn collega's onderhanden neemt, of de winkel, ben jij de lul ....
Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 00:20:
Ik zeg:

SLOPEN = KOPEN
NIET MOKKEN DIE FARMER MOET DOKKEN!
Hou je capslock en nutteloze replies aub de volgende keer bij je.

[ Voor 21% gewijzigd door dreeke op 16-04-2003 00:22 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 april 2003 @ 00:20:
[...]

Nee, vrijwel onmogelijk.
Bewijslast ligt toch meer bij de consument, niet bij de PC-boer
misschien kortsluiting gemaakt door een kabel niet goed aan te drukken.
dat is de enige mogelijkheid.....of foute voeding ofcourse

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
het valt me op dat er hier bij voorbaat al uitgegaan wordt van onkunde / niet integer gedrag van de computerzaak. dat valt me een beetje tegen.

mij lijkt het meest waarschijnlijk dat de kapotte voeding wat onderdeeltjes in zijn ondergang meegenomen heeft. dat heb je weleens met goedkope voedingen. je zal pas merken dat deze onderdelen kapot zijn als je er een nieuwe voeding in duwt, omdat dat de 1e keer is dat je die onderdelen weer in gebruik gaat nemen.

dus ja, ik zou die man geloven.

zowieso ben ik niet zo achterdochtig, ik ga er vanuit dat iemand mij gewoon op een eerlijke manier helpt, tenzij er duidelijke aanwijzingen zijn dat dat niet zo is. en in dit geval is er geen reden om hier aan te twijfelen denk ik.

(ik spreek hier als een deskundige, ik heb al een paar keer moeten uitleggen aan iemand dat de hele pc geploft was. maar meestal schroef ik waar de klant bij is de voeding er in en dan kan die het zelf zien als het fout gaat)

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:53

n00bs

Het is weer Zomer!

snoei schreef op 16 April 2003 @ 00:21:
domme vraag, maar kan het niet zijn dat ie achterop op 110v gestaan zou hebben? ik ken iemand die dat ooit eens heeft uitgeprobeerd, en da heeft ook nie alles leuk gevonden, waaronder zijn videokaart.
Dat zou het op zekers kunnen zijn...

Anyway als die AF en TOE kuren had, was die dus niet al kapot... die boeren hebben hem ook aangehad met je oude voeding... en tot de conclusie gekomen dat je voeding niet lekker was. Al genoeg reden dat zij ALLES moeten vergoeden.

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:10
ik werk zelf ook bij een compuzaak en heb een soortgelijk probleem ook weleens gehad. het probleem is dat waarschijnlijk ook de compuboer niet zeker weet of het zijn schuld is of niet. blijft lastig in dit soort gevallen. Hier is het zo dat bij dit soort twijfel, wij de kosten voor rekening nemen...stukje service misschien.
En ik wil gewoon niet liegen tegen klanten dus bij twijfel hebben wij pech, moeten wij ons werk maar beter doen, heel simpel

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heej Snoei, toevallig dat ding naar Xarmac gebracht? :P

Maarre, als je de PC via 'n PC-prive project hebt gekocht zit er toch ook wel garantie op? Waarom daar geen gebruik van maken?
Pagina: 1