Specifieke poorten blokkeren

Pagina: 1
Acties:

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-06 15:33

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Topicstarter
Misschien is dit een vraag die helemaal nergens op slaat, want ik ben op netwerkgebied nog maar een beginneling, maar ik had voor mezelf het volgende idee :*)

Ik heb op dit moment 2 pc's in een Windows XP ICS netwerkje staan. Alles voor zover nodig doet het, inclusief MSN (in ieder geval bestanden ontvangen werkt).

Nu gaat mijn probleem over het webcam/chatprogramma ISPQ, maar het zou over elk willekeurig programma kunnen gaan volgens mij.
Nu heb ik voor de poorten 2000-2003 (die 4 poorten gebruikt ISPQ) een mapping aangemaakt op PC1 zodat de ontvangen chatberichten van ISPQ op PC2 binnenkomen (via de gedeelde internetverbinding op PC1, eigenschappen, geavanceerde instellingen en dan services).

Als ik nu op beide PC's ISPQ tegelijkertijd gebruik, dan kan ik dus op beide pc's berichten versturen, echter alle berichten worden ontvangen op PC2 (logisch door de portmappings).

Nu was mijn idee om bijvoorbeeld 2 poorten (2000 en 2001) te forwarden naar PC1 en 2 poorten (2002 en 2003) naar PC2. Mijn gevoel zegt dat de berichten dan willekeurig op PC1 en PC2 binnen gaan komen. (dit zou volgens mij zo al kunnen werken op Windows XP ICS)

Is het nu zo dat als een gegeven via bv poort 2001 naar buiten gaat, een reactie hierop ook altijd weer via poort 2001 binnenkomt? Of is dit willekeurig 1 van de 4 poorten?
En bestaat er een mogelijkheid om dan per pc maar 2 van de 4 beschikbare poorten te gebruiken en de andere 2 te blokkeren naar buiten toe?
- Dus op PC1 zijn beschikbaar 2000 en 2001; 2002 en 2003 zijn geblokkeerd en zullen nooit worden gebruikt om te verzenden.
- En op PC2 zijn beschikbaar 2002 en 2003; 2000 en 2001 zijn geblokkeerd en zullen nooit worden gebruikt om te verzenden.

Hierdoor zal dus PC1 altijd zowel verzenden als ontvangen op port 2000 en 2001, en zal PC2 dit doen op 2002 en 2003....

Ik zal waarschijnlijk wel iets onmogelijks hebben bedacht hierboven 8)7 maar ja als ik het niet vraag weet ik het zowiezo niet.......

Verwijderd

Ik denk dat je even op de site van dat programmaatje moet kijken om te kijken welke poorten precies gebruikt worden voor verzenden en welke voor ontvangen. Dan zou je inderdaad kunnen experimenteren door een ontvangst-zend paar op de ene computer open te zetten en t andere paar op de andere...

Kwestie van proberen dus! (eerst wel ff info zoeken bij maker van prog!)

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik kon het zo snel niet vinden of je de poorten kunt wijzigen.
ik denk het niet, want ze hebben het er ook over dat als je isp ze blocked dat het niet gaat werken. als je de poorten kon veranderen hadden ze dat wel geschreven :?

maar plaats eens een bericht hier: http://nanocom.custhelp.c...TEzMSZwX3BhZ2U9MQ**&p_li=

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• hars73

hars73

Topicstarter
Okee.. dat zal ik zowiezo eens gaan informeren, kijken of ik daar achter kan komen.
Echter hoe ik dan de ontvangstpoorten instel is me wel duidelijk: via de portmappings. Maar hoe kan ik forceren dat op 1 pc specifiek via die ene poort verzonden wordt?? Want zoals ik in de FAQ heb gelezen, betreffen portmappings altijd gegevens die van buitenaf het netwerk inkomen en dan naar een specifieke netwerk PC worden verzonden.

• hars73

hars73

Topicstarter
Ik had al een vraag gesteld aan de Nederlandse vertegenwoordiging van ISPQ maar dat is al weer 3 dagen geleden dat ik dat gedaan heb.. zonder antwoord tot nu toe.. :|

Ik heb nu een specifiekere vraag gesteld op de internationale site... ben benieuwd of ze iets kunnen vertellen.. Vind ze zo af en toe nogal vaag met uitleg op hun site.