Toon posts:

[car audio] speaker compo set defect ---> vervangen.

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn standaard lage tonen speaker van mijn opel vectra (model 1998) is defect :'( :'( :'( Deze maakt een schurend geluid bij bepaalde geluidsterkte. Deze lage tonen speaker maakt deel uit van een compo set.

Nou is mijn de vraag. Kan ik deze lage tonen speaker vervangen door een 3-weg speaker van pioneer type TSE 1695. http://www.castle-e.nl/es.../index.asp?product_id=770
Of kan ik meteen beter gaan voor een compleet nieuwe compo set? (Ik wil niet meer als 175 euro uitgeven voor een nieuwe set speaker)
Heeft iemand een idee wat een leuke compo set is en voor een leuke prijs.

Moet een compo set altijd bestaan uit een lage tonen, hoge tonen ENNN een filter??????

Ik kan echter de filter van mijn opel compo speaker set niet terug vinden in de portieren??? Heeft mijn opel wel filter???

Wie kan mij helpen?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

www.rondevries.nl

Goedkope composets onder handbereik. Kies de groots mogelijk toepasbare woofer, liefst 16cm. De complete set vervangen voor een nieuwe set is geluidstechnisch beter dan een enkel element vervangen met een 'vreemd' element.

Verwijderd

Dat filter kan ook aan de speakers zitten, er zit dan een condensator over de + en - van de woofer en een wat lichtere condensator in de + leiding van de tweeter. Dan heb je dus niet zo'n los kastje, maar 1 met een kastje is meestal wel beter denk ik, want dat "zonder" systeem is niet echt een wereld filter.

Edit: Ik zou ook vervangen. Kijk naar de maat en neem zo groot als kan en let op de inbouwdiepte die mogelijk is!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 23:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 23:50:
Dat filter kan ook aan de speakers zitten, er zit dan een condensator over de + en - van de woofer en een wat lichtere condensator in de + leiding van de tweeter. Dan heb je dus niet zo'n los kastje, maar 1 met een kastje is meestal wel beter denk ik, want dat "zonder" systeem is niet echt een wereld filter.

Edit: Ik zou ook vervangen. Kijk naar de maat en neem zo groot als kan en let op de inbouwdiepte die mogelijk is!
Inderdaad, er zit alleen op de tweeter een condensator. Dit enkel condensator zal wel --- DE --- filter zijn!!

De defecte woofer is 5 cm hoog, maar achter de woofer is zeker nog 3 cm vrij ruimte. De diameter van de defecte woofer is 16,5 cm.

Welke compo set heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding?

Is dit wat:
JVC CS-HS551 http://www.carhifi.nl/prodinfo.html?prodID=759
Phase Linear PC 165-20 http://www.rondevries.nl/...len&pid=294&hid=39&sid=55

Weet iemand nog een leuke 16,5 cm compo set?? Links (Liefst in Nederland verkrijgbaar)

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 12:07
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 23:50:

Klopt als een bus, dit is namelijk ook het geval bij de Astra.

Ik zou zeker gaan voor een compo set met een los cross-over filter. Je zou eens kunnen kijken naar een Caliber CSC 6 compo set. Erg leuke set voor wat dat kost (ik geloof iets van 160 euro). Maar als jer er niet veel ervaring mee hebt ga dan gewoon naar een fatsoenlijke caraudio zaak, die weten namelijk meestal uit hun hoofd wat er maximaal in een bepaalde auto past.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

bij ron de vries hebben ze ook de phase lineair PC 165-20 voor €119, is ook erg mooi spul...

als je echt iets heel moois wilt, zou ik voor Boston Acoustics gaan...
maarja, dat zeg ik tegen iedereen ;)

¯\_(ツ)_/¯

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 12:07
beschuitfluiter schreef op 16 April 2003 @ 13:32:
als je echt iets heel moois wilt, zou ik voor Boston Acoustics gaan...
maarja, dat zeg ik tegen iedereen ;)
Eens, maar ja dan moet je wel een flinke zak met pegels meenemen voor Boston. Zeker als je voor de pro serie gaat. Maar ja Boston Pro 3 weg kost meer dan 1000 euro :(

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Mijn aanbeveling voor een topset gaat altijd naar een Infinity setje :)

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 13:22

Skef

Ik scheer.me

Wekkel, waar blijft nou ons Axton-advies?

Axton CAC2.16

Te koop bij een van de vele ACR-dealers in Nederland, voor € 120,- oid. En dat klinkt echt super!

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

Ikheb zelf JBL maar die vind ik heel schrel klinken :/, dus als je die tegenkomt zou ik het niet doen tenzij je alleen trance en house ed. luisterd. (dit was even wat negatieve info, nu naar de vraag...)

Ik denk dat die Phase Linear wel aardig is, de woofers er van zijn wel oké iig (die heeft een maat van me). Maar ervaring heb ik er niet mee. Ook heeft Rockford Forsgate wel mooi spul, Kicker, MTX doen het ook goed en ja... Boston acoustics, daar noem je me wat. De laatste zou ik nemen als je erg veel om gluid geeft en wijnig om $$$$ :p
Pagina: 1