Toon posts:

[XP]MEGA schokkerige windows na format/re-install

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb dus ge-format/re-installed nadat ik mn ACPI settings had veranderd naar standaart PC settings (zodat ik mn eigen IRQs kon toewijzen) maargoed, er waren nog wat andere kleine irritaties en dus besloot ik te formatten etc.

Ik had al eerder geprobeert om de standaart PC settings te veranderen terug naar APCI maar dan ging de hele PC (beel, geluid, muis, Win zelf etc.) extreem stotteren.... en nu dus hetzelfde :( :( :(
maar ik snap niet hoe dit nou gekomen kan zijn ... maar belangrijker: hoe fix ik dit want na 3 keer formatten en installen ben ik een beetje panisch aan het worden.
Ik gebruik nu alleen nog maar het toetstenborde (tab en alt) want ik denk dat als ik 10 minuten bezig ben met mn muis ik heb strax door de kamer slinger ... ik heb niet zoveel geduld met dat soort dingen.

Maargoed wat meer achtergrond info:
ik heb de C partitie helemaal apart gehouden voor windows, met uitzondering van de "my documents" etc en wat program files waarbij ik niet de keuze had om ze ergens anders te instaleren. de C is 5 gig groot dus dat moet voldoende zijn, maargoed. BIOS heb ik ook terug naar default gezet, na een format en voor een format maar het maakt allemaal niets uit.
Iemand die me hier mee kan helpen want ik ben behoorlijk wanhopig aan het worden ? :(

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
is er geen process dat alle cpu tijd inbeslag neemt ?
Of misschien een driver probleem..

Verwijderd

HD verrot?
Te weinig geheugen/verrot geheugen?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
schuif nog eens met wat pci kaarten, en probeer inderdaad eens wat andere drivers.

ook eerst windows instaleren op een kale machine, dus even netwerk en geluid etc eruit , alleen vga en ram en proc en 1 schijf, en dan spullen toevoegen.

(ACPI is gewoon een goed iets wat je rustig aan kan laten, irq sharing is ook heel normaal. Kaarten die niet goed werken met acpi voldoen gewoon niet aan de standaard.)

specs

Verwijderd

Topicstarter
geen processen die resources trekken, alleen idle processes op 99 ...
Ik vind het toch vreemd want ik heb deze PC al een keer eerder zoals hij nu is (exact) ge format en een clean install ... maargoed, ik zal eens proberen er zoveel mogelijk uit te trekken dan ....

• Minotic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-12-2022

Minotic

Mimimi

Wat voor een hardware heb je?

Intel Core 2 Duo E8500 | Asus P5Q-E | 4GB PC8500 OCZ Platinum | Club3D Radeon 4870 1GB OC | Samsung SyncMaster 225B

Verwijderd

Topicstarter
goed, even vanaf mn broertjes PC :
nog een keer of 3 ge-format, alles eruitgehaald behalve VGA en mem.
toen zat er dus nog in:
ASUS A7M266 mobo
2x dane-elec 256 MB DDR PC2100
Athlon XP 2100 (standaart)
Watercooling (danger_den maze 3) levert geen problemen, dat weet ik zeker.
verder een GForce4 Ti4200 PoV 128 MB
verder miets geloof ik ....
maargoed, nogsteeds dezelfde crap.
heb geprobeert drivers opnieuw te installen maar toen werd de PC gewoon nog trager.
hij had wel een probleempje met het herkennen van de vid. kaart maar nadat ik detonators en de orginele drivers heb geprobeert geef ik het op wat dat betreft.
ik heb geprobeert de C: eerst naar Fat32 te formatten met een milennium bootflop, en daarna converten en installen op NTFS (waarop het dus eerder draaide)
all came up empty ....
nu ga ik proberen al mn info van de HD waar de C onderdeel van is, te kopieren naar mn andere HD, en dan de hele HD waar C onhderdeel van is te formatten, kijken of dat helpt ....

iemand ondertussen nog advies ?

Verwijderd

Topicstarter
kleine update:
als een soort van last-ditch effort heb ik na de laatste install maar es geprobeert hoe hij zou reageren als hij weer op standaart PC instellingen stond .... en zie hier, alles weer normaal |:(
wat me eigenlijk gewoon weer terug bij af brengt, maar dan 2maal knallende koppijn verder en 2 dagen lang kutten met het hele gebeuren.

de vraag is nu dus eigenlijk: Hoe krijg ik deze boel in godsnaam weer terug naar ACPI systeem als een format niet eens werk !?!?!

ok het was dan wel geen complete alle-HD-format, maar wel heel windows ....

I'm kinda lost here :?
Pagina: 1