Toon posts:

Proxy probleem met gamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste iedereen,

Ik zit met een probleem en ik weet niet wat ik moet doen... ik zie mijzelf als een redelijk ervaren computergebruiker, iedereen komt met zijn computerproblemen naar mij toe. Nu is het best frustrerend als ik zelf een probleem heb die ik niet kan oplossen omdat ik helemaal niemand ken die er meer vanaf weet dan ik zelf.... daarom heb ik al mijn hoop op jullie gezet.... Ik dacht "die grote jongens van Tweakers weten wel raad".

De situatieschets:
Ik heb thuis een klein netwerkje lopen. Het is heel simpel. Beneden in de kelder staat een computer (Dual P2 400Mhz) die als Server fungeert die 24-7 met het internet staat verbonden. Er staat Windows XP Pro. op met Internet-Connection-Sharing. Verder heb ik aan aantal computers die aan het netwerk staan verbonden waarop ik internet, werk en spellen speel. De Server verdeelt automatisch de IP-adressen dus op de client computers valt weinig te configureren.

Het probleem:
Ik wil Gamen op internet! Maar niet zomaar een game. Het gaat om C&C Generals. Het wil maar niet lukken... en ik denk dat ik weet waarom... Generals gebruikt bepaalde poorten om op internet te komen en mijn computer te verbinden met de server van Generals-online. Maar nou wil Mijn thuis-server niet automatisch die poorten door-routen (als dat een woord is) naar mijn client computer. Ik heb Internet Connection Sharing aan staan maar die werkt blijkbaar niet goed met dat spel.... het vage is dat het wel gewoon werkt met alle andere internet toepassingen en spellen (Apache webserver, Counter-Strike, MSN, Outlook, kazaa)..Deze toepassingen vinden automatisch hun weg naar buiten..... Ik heb op internet gezocht naar de poorten die C&C Generals gebruikt om online te kunnen spelen. Nu kan je bij de instellingen van ICS in WinXP poorten door-routen maar dat heb ik geprobeerd en dat heeft geen enkel effect gehad op het Spel..... Ik heb ook WinGate, WinProxy, Sygate en nog een aantal proxy-servers op de server geinstalleerd en volledig geconfigureerd (waar ik alles bij elkaar toch wel een aantal dagen mee bezig ben geweest) maar het wil niet lukken.... Ik sta bijna op het punt een hardware router te kopen maar NIET tot ik zeker weet dat het nut heeft omdat ik WEL zeker weet dat het mogelijk moet zijn met een software router....

Het rare is ook nog dat het spel 1:100 keer WEL werkt.... dus ik denk dat het spel een range poorten gebruikt en soms een poort gebruikt die de server wel kan doorsturen... en nadat ik de poorten heb gevonden die het spel gebruikt om naar buiten (het internet) gebruikt om te verbinden weet ik niet of dat de zelfde poorten zijn die de server intern gebruikt om de informatie weer terug te sturen... zo nee welke zijn dat dan....

Ik ben helemaal radeloos en hoop echt dat jullie me kunnen helpen....

Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt.

Groeten

Louis

Verwijderd

was dat niet poort 139 om binnen komend verkeer binnen te laten.
anders kan je in de dos promt eens "netstat -an" om te kijken welke poorten er in finished mode staan misschien kan je dan zien welke poort je spel gebruikt, maar denk dat dat poort 80 is zoals met meeste internet connecties, denk ik toch, en al eens een andere versie van het spel geprobeerd.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Ik ken de precieze instelling voor generals niet, maar er is een aardig stukje literatuur met betrekking tot je probleem: Het Grote Poortmappingsverhaal. Misschien dat je hierin de inspiratie tot de oplossing kan vinden?

Localhost is where the heart is

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:26

job

kijk eens even in het c&c generals topic.
in geloof ik deel 4 staat nog een linkje om achter een router online generals te spelen.
je moet dan gebruik maken van vpn.

aah al gevonden: uit [rml][ C&C] Generals - Deel 4[/rml]
http://www.xs4all.nl/~eavdmeer/generals-faq/
http://members.lycos.nl/twisterr/vpn/

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 11:49

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Verwijderd schreef op 16 april 2003 @ 06:56:
was dat niet poort 139 om binnen komend verkeer binnen te laten.
anders kan je in de dos promt eens "netstat -an" om te kijken welke poorten er in finished mode staan misschien kan je dan zien welke poort je spel gebruikt, maar denk dat dat poort 80 is zoals met meeste internet connecties, denk ik toch, en al eens een andere versie van het spel geprobeerd.
Een vlugge check deed mijn vermoeden bevestigen.
code:
1
2
3
4
C:\WINNT\system32\drivers\etc>type SERVICES |grep 139
netbios-ssn       139/tcp    nbsession              #NETBIOS Session Service

C:\WINNT\system32\drivers\etc>

Dat zijn dus poorten die jet NIET van buitenaf open wilt zetten. Sterker nog, die poorten heb je helemaal niet nodig voor dat soort toepassingen. |:(

Poort 80 (tcp) is de poort die open moet staan van buiten af als je een website wilt hosten. Connecties naar buiten (naar een andere website) zullen als detination poort ook de http poort hebben (tcp 80) maar de originator poort is meestal een poort ver boven de 1024.

Het spel C&C Generals gebruikt zeer waarschijnlijk een range van poorten die ook ver boven de 1024 zitten. Welke poorten dat zijn, weet ik niet. Die zou de TS even moeten opzoeken. Het feit dat het 1 keer op de 100 wel werkt verteld mij dat de TS waarschijnlijk gebruik maakt van een al bekend serienummer van C&C. Of dat zijn zelf gekochte serienummer door anderen gebruikt wordt.