Ik ga volgende maand naar Berlijn, en nou zat ik vast te kijken hoe ik met tele2 in het buitenland moet bellen. Volgens hun website moet ik in Duitsland mijn telefoon aanzetten en voor mijn pincode een 0 zetten. (b.v. mijn pincode is 1234, dan moet ik 01234 invoeren). Dit lijkt mij eerlijk gezegd nogal vreemd, iemand hier ervaring mee?
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Je Pin code staat op je SIM kaart. Het lijkt me sterk dat die gewijzigd wordt omdat je via een ander netwerk belt 
Anyway, ik denk dat ze het hebben over het invoeren van een telefoonnummer zelf. Toen ik in Belgie zat moest ik ook een vage code invoeren, iets met #31 nummer *, weet niet meer precies
Edit: ik heb KPN
Anyway, ik denk dat ze het hebben over het invoeren van een telefoonnummer zelf. Toen ik in Belgie zat moest ik ook een vage code invoeren, iets met #31 nummer *, weet niet meer precies
Edit: ik heb KPN
[ Voor 4% gewijzigd door Glashelder op 15-04-2003 22:54 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Nou jeroentje dat word beter lezen.
Hoe kan ik bellen met Tele2 Mobiel in het buitenland?
Wanneer u in het buitenland bent stelt u uw telefoon als volgt in:
Zet uw mobiele telefoon uit en vervolgens weer aan;
Toets een "1" en daarna uw pincode (bijvoorbeeld als uw pincode 3033 is, toets dan 13033).
Nu kunt u in het buitenland bellenen gebeld worden
Terug in Nederland
Toets uw normale 4 cijferige pincode (dus zonder vooraf een "1" te toetsen)
Gesprekkosten in het buitenland
Let op de tarieven in het buitenland wijken af Klik hier om de tarieven te bekijken
Indien u in het buitenland belt of gebeld wordt, worden de gesprekskosten niet van uw beltegoed afgehaald. Deze worden rechtstreeks verwerkt op uw rekening voor vaste telefonie van Tele2.
Bron: www.tele2.nl
Hoe kan ik bellen met Tele2 Mobiel in het buitenland?
Wanneer u in het buitenland bent stelt u uw telefoon als volgt in:
Toets een "1" en daarna uw pincode (bijvoorbeeld als uw pincode 3033 is, toets dan 13033).
Nu kunt u in het buitenland bellenen gebeld worden
Terug in Nederland
Toets uw normale 4 cijferige pincode (dus zonder vooraf een "1" te toetsen)
Gesprekkosten in het buitenland
Let op de tarieven in het buitenland wijken af Klik hier om de tarieven te bekijken
Indien u in het buitenland belt of gebeld wordt, worden de gesprekskosten niet van uw beltegoed afgehaald. Deze worden rechtstreeks verwerkt op uw rekening voor vaste telefonie van Tele2.
Bron: www.tele2.nl
ik denk dat ze je persoonlijk code bedoelen(die je ook nodig hebt als je je beltegoed opwaardeerd)
You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.
Het lijkt erop dat je dus een soort van snelkiesnummer moet bellen. Net als bijv. bij Vodafone je kunt doen om je voicemail aan te zetten (1210 bellen).
Het in- en uitschakelen is om je telefoon met zekerheid op het netwerk aan te melden, het automatisch overspringen van en naar een roaming-netwerk gaat niet altijd goed.
Je belt dus in bovenstaand voorbeeld 13033, klikt op telefoontoets 'bellen' en ziet in je display iets van 'aanvragen' en eventueel 'bevestigd' verschijnen.
Het in- en uitschakelen is om je telefoon met zekerheid op het netwerk aan te melden, het automatisch overspringen van en naar een roaming-netwerk gaat niet altijd goed.
Je belt dus in bovenstaand voorbeeld 13033, klikt op telefoontoets 'bellen' en ziet in je display iets van 'aanvragen' en eventueel 'bevestigd' verschijnen.
edit:
Zie onderstaande reacties
Zie onderstaande reacties
[ Voor 10% gewijzigd door Korakal op 17-04-2003 09:40 ]
nee nee nee nee!
tele2 site is helemaal correct. het lijkt idd vreemd maar het is echt zo. ik heb ook tele2 mobiel hier. in buitenaldn gwoon ff opstarten met 1 voor je pincode en je kan in het buitenland bellen. zonder die 1 ervoor werkt het soms ook. Als je die 1 ervoor doet dan start die ander gedeelte van de sim ofzo op
weet ook niet precies maar gewoon die 1 ervoor en daarna gwoon +3120123456 ofzo bellen
tele2 site is helemaal correct. het lijkt idd vreemd maar het is echt zo. ik heb ook tele2 mobiel hier. in buitenaldn gwoon ff opstarten met 1 voor je pincode en je kan in het buitenland bellen. zonder die 1 ervoor werkt het soms ook. Als je die 1 ervoor doet dan start die ander gedeelte van de sim ofzo op
weet ook niet precies maar gewoon die 1 ervoor en daarna gwoon +3120123456 ofzo bellen
CISSP! Drop your encryption keys!
Klopt helemaal, ik heb ook in het buitenland proberen te bellen en dacht, ik zal 't ff uittesten!
Ik mijn tel uit (in buitenland), weer aan gezet, en mijn gewone pin ingevoerd --> Geen ontvangst.
Daarna tel uit, tel aan, een 1 en daarna mijn PIN --> En ja hoor, ik kon bellen en gebeld worden!!!
Het klinkt inderdaad vreemt, maar het is echt zo!
Ik mijn tel uit (in buitenland), weer aan gezet, en mijn gewone pin ingevoerd --> Geen ontvangst.
Daarna tel uit, tel aan, een 1 en daarna mijn PIN --> En ja hoor, ik kon bellen en gebeld worden!!!
Het klinkt inderdaad vreemt, maar het is echt zo!
Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!
Pagina: 1