TV-Out zwart/wit of onscherp

Pagina: 1
Acties:

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-08 18:26
Ik heb problemen met de TV-out van mijn laptop.
Dit is mijn configuratie.

SIS650 + TV-Out grafische kaart met alleen Svideo aansluiting.
Televisie met SCART aansluiting.
SCART connector met Svideo aansluiting en een rode, witte en gele Tulp aansluiting.
Svideo kabel (Met 4 pinnetjes)

Dit heb ik zo op elkaar aangesloten.
De laptop in de BIOS op PAL gezet (in de software van de grafischekaart kan dit niet).
Het werkt wel, maar het beeld is verre van scherp.
Er komen zwarte balken voorbij en de kleuren zijn niet scherp.
Nu weet ik wel dat je nooit zo'n scherp beeld kan krijgen als op het beeldscherm van de laptop, maar dit is echt slecht.

Als ik op de uitgang van de laptop een Svideo naar Composiet kabel aansluit en deze in de SCART connector doe, krijg ik zwart/wit beeld.
Terwijl dit wel werkt op mijn PC (GForce II 64MB).

Ik heb het met laatst genoemde opstelling ook geprobeerd in een televisie waar tulp stekkers in kunnen (dus zonder SCART connector), maar hier krijg ik ook zwart/wit.

Het tooltje "TV Tool" heb ik ook geprobeerd, maar dit werkt niet omdat deze tool geen SIS650 chipset ondersteund. (Zijn er nog andere tooltjes die deze chipset wel ondersteunen?)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!!!

Verwijderd

Misschien handig om een picje te uppen met het (kleuren-) resultaat op je tv ? En over dat zwart-wit via de s-video kabel --> SCART; je laptop zal toch s-video signaal uitsturen waarschijnlijk, en bij je GFII is het signaal instelbaar/ wordt automatisch goedgezet. :)

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:07
Gooi die S video naar composiet kabel maar weg, en ga een goede s-video verleng kabel kopen. Dan is je probleem opgelost

Engineering

• Kitser
Tupolev,

Ik heb een Svideo kabel.
Deze doe ik in een SCART connector.

Wat bedoel je met een goede Svideo verleng kabel?
Moet hij 7 pinnetjes ipv van 4 hebben??

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:07
Je zegt zelf dat je een s-video naar composiet kabel gebruikt.
En dat moet je dus niet doen.

Tenminste ik maak hieruit op dat je een hele lange composiet kabel hebt, en dat je video kaart een s-video uitgang heeft. En dat je daartussen een kabeltje hebt gezet die van s-video naar composiet gaat. En dat kabeltje zorgt waarschijnlijk voor de problemen.

Engineering

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Hij gaf aan dat hij beiede geprobeerd heeft, kleurenbeeld had hij met de s-video kabel.

Wat ik laatst tot mijn stomme verbazing merkte is dat als ik mijn laptop laten klonen tussen tft & TV, de tv blijft flikkeren / onscherp is. Als ik enkel beeld op de TV heb is dat opgelost, misschien kun je dat eens proberen, als test?

Verwijderd

Ik heb het bij mopgelost door zo'n S-VHS naar Composietsiet stekkertje te kopen en die tussen me svhs aansluiting op me videokaart en de composiet ingang van me tv.
Het kan zijn dat je tv geen svhs ondersteund.waardoor je dit soort dingen krijgt

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:08

MBV

je zou eens een echte converter van svideo naar composiet kunnen proberen, die zet het signaal echt om ipv maar half.
Is het z/w scherm wel scherp? Als dat zo is, dan zou een converter kunnen helpen. Anders...

• Kitser
Tupolev,

Die s-video naar composiet kabel gebruik ik alleen omdat ik geen composiet uitgang op mijn laptop heb. Die kabel is maar 15 cm. Maar dat werkt zowieso niet.
Waarschijnlijk heeft Courage gelijk:

En over dat zwart-wit via de s-video kabel --> SCART; je laptop zal toch s-video signaal uitsturen waarschijnlijk, en bij je GFII is het signaal instelbaar/ wordt automatisch goedgezet.

Kippenijzer, ik laat het beeld alleen via de tv gaan, maar dan is het nog slecht.
Het ziet er een beetje uit als dit: http://faq.tweakers.net/vb/exts.jpg

• Kitser
MBV,

Het zwart wit beeld is inderdaad scherp.
Waar kan ik zo'n echte converter kopen?
En heet dat een converter van svideo naar composiet?
Anders sta ik daar in een winkel een beetje uit m'n nek te lullen ;)

Verwijderd

Zet je refresh van je beeldscherm / video kaart eens op een veelvoud van 25. Dus 75 of 100.
50 is gewoon te slecht. Dan wordt het beeld meteen een heel stuk beter.
Pagina: 1