Toon posts:

Maxtor 40G wil niet van PIO af...

Pagina: 1
Acties:
  • 347 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
mja, heb dus een maxtor 40/7200 die het altijd lekker deed, maar nu niet meer dus. Ding is zooo traag, blijkt dus dattie PIO draait 8)7. Hij wil niet naar DMA toe.
Heb al geprobeerd om die IDE channel te deinstallen, wat onder XP nogal eens schijnt te helpen, bij mij niet dus.
In andere pc gehangen, ook daar PIO...
In BIOS kan ik ook niks vinden wat anders zou moeten...

Wat jullie denk? HD kapot? of?

Verwijderd

Topicstarter
bedoelde eigenlijk maxtor 60G... mja, beetje suf...

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Had laatst een Maxtor D740X 80 GB die dat ook deed, terwijl alle andere schijven het wel op UDMA deden.
Schijf maar gewoon omgeruild voor een goede :P

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Schijf is defect, aangezien andere PC ook al exact hetzelfde doet.
Kan gebeuren helaas

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Tja, of je zet je HDD gewoon ff op DMA 4/5 met behulp van de "VIA IDE Busmaster Divers" gewoon onder windows.., heb ik ook een keer moetten doen met m'n 60Gig.

Er zijn een aantal topics over te vinden.., zoek bv. eens op mijn nick....

Deze bedoel ik dus... Maxtor 60Gig. alleen PIO...?

[ Voor 28% gewijzigd door digital8 op 15-04-2003 23:01 ]

Verwijderd

digital8 schreef op 15 April 2003 @ 22:58:
Tja, of je zet je HDD gewoon ff op DMA 4/5 met behulp van de "VIA IDE Busmaster Divers" gewoon onder windows.., heb ik ook een keer moetten doen met m'n 60Gig.

Er zijn een aantal topics over te vinden.., zoek bv. eens op mijn nick....

Deze bedoel ik dus... Maxtor 60Gig. alleen PIO...?
Ga er maar vanuit dat Windows dan niet meer opstart als je die tool installeert, dat overkwam me met een systeem die hetzelfde euvel had, de statusbalk van Windows XP bleef maar doorlopen..

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:14
Denk dat het beste is je schijf te ruilen.. evt dat tooltje proberen, het kan helpen, maar het wordt er nooit BETER van. maar misschien werkt het voor backuppen gegevens :D

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• digital8
Verwijderd schreef op 15 april 2003 @ 23:35:
[...]

Ga er maar vanuit dat Windows dan niet meer opstart als je die tool installeert, dat overkwam me met een systeem die hetzelfde euvel had, de statusbalk van Windows XP bleef maar doorlopen..
Niet meer opstart...?

Ik heb dat tooltje 2 keer moetten gebruiken 1x onder 2000 en 1x onder XP en het heeft nooit problemen gegeven...., opstarten, instellingen wijzigen, PC rebooten en klaar....

Had jij wel een mobo met een VIA chipset...? of heb je nog meer met dat tooltje gedaan dan alleen de DMA aanpassen...?

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik krijg vanavond weer een nieuwe terug, ik had hetzelfde probleem. Geen DMA meer en SUPERTRAAG alles.

Was een Maxtor 60GB, wat een kutdingen blijkbaar. Krijg weer dezelfde terug :|

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 21:38

Dennahz

Life feels like hell should.

Heb ik ook @ 2k gehad, maar nadat ik SP2 (Toendertijd) geinstalleerd had ging hij @ DMA modus :)

Ik heb btw ook een Maxtor 60 gb en die werkt perfect.. ook @ XP.

Als je een VIA chipset hebt kun je idd proberen dat bus master tooltje te installeren.. werkt perfect!

[ Voor 48% gewijzigd door Dennahz op 16-04-2003 13:12 ]

Twitter

Verwijderd

Topicstarter
mja, heb zelf een gigabyte ga-7ixe4 mobo met amd 750 AGPset (duron 750mhz)
dus géén via chipset
iemand enig idee of er ook zo'n proggie te vinden is voor deze mobo???

ik krijg verder het idee dat dit wel de laatste optie is, anders maar nieuwe HD kopen :'(

• digital8
Tja, als je geen proggie kan vinden voor een AMDchipset mobo..,
misschien moet je dan ff bij iemand langs die een VIA mobo heeft, collega op 't werk ofzo......

Verwijderd

digital8 schreef op 16 april 2003 @ 10:20:
[...]

Niet meer opstart...?

Ik heb dat tooltje 2 keer moetten gebruiken 1x onder 2000 en 1x onder XP en het heeft nooit problemen gegeven...., opstarten, instellingen wijzigen, PC rebooten en klaar....

Had jij wel een mobo met een VIA chipset...? of heb je nog meer met dat tooltje gedaan dan alleen de DMA aanpassen...?
In het geval dus van een defecte schijf die niet meer op DMA wilt, niet als er een alleen een DMA probleempje van mobo

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Heb je wel een goede IDE kabel?

de betaler vervuilt

Verwijderd

Mogelijkheden:
- op geen enkele PC is een (U)DMA BusMasterDriver geinstalleerd
- geen enkele PC heeft een 80 polige IDE/ATA kabel
- de drive is lowlevel in PIO mode gezet
- de drive interface heeft hardwarefouten
- de HDD kabels zijn allemaal brak
- Bios staat geforceerd in PIO modus
- Windows staat op PIO-only.

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
M0rpheus schreef op 16 april 2003 @ 13:09:
Ik krijg vanavond weer een nieuwe terug, ik had hetzelfde probleem. Geen DMA meer en SUPERTRAAG alles.

Was een Maxtor 60GB, wat een kutdingen blijkbaar. Krijg weer dezelfde terug :|
Ik had mijn Maxtor getest met dit PowerMax van Maxtor.
http://www.maxtor.com/en/support/downloads/powermax.htm

Effe een bootdiskje maken en opnieuw opstarten. Daarbij gaf hij bij mij dus aan dat er wat mis was en dat ik zsm moest backuppen.

Run dat tooltje eens zou ik zeggen.

• digital8
Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 01:24:
[...]

In het geval dus van een defecte schijf die niet meer op DMA wilt, niet als er een alleen een DMA probleempje van mobo
Euh.., wat.... :? * digital8 snapt de zin niet helemaal.... :?

Verwijderd

Ik weet de oplossing!

Ik had hetzelfde met een d740x, je hebt de connector er een keer verkeerd om op gedaan. Daarbij een pin door gedrukt en is de pin gebroken. Ik heb de schijf toen heel eenvoudig gefixt: printplaat eraf geschroeft, pin terug geduwd en het uiteinde van de pin gebogen zodat ie tegen het andere eindje drukt. (zie je vanzelf)
Schijf werkte weer prima.

Later is een andere d740x van me overleden en heb ik de print even omgewisseld voordat ie naar ierland ging, niets van gehoord, gewoon een nieuwe schijf gekregen. :)

Verwijderd

Topicstarter
jahaaaaa!
het verlossende antwoord _/-\o_
al dat geouwehoer... en wat was het? een kapot pinnetje....
naja die van mij was verder niet gebroken alleen compleet erin geduwd... dus ff teruggeduwt en wat voorzichtiger zijn in het vervolg...
merci!

> Later is een andere d740x van me overleden en heb ik de print even
> omgewisseld
> voordat ie naar ierland ging, niets van gehoord, gewoon een nieuwe schijf
> gekregen.

das wel fijn natuurlijk!

Verwijderd

Mooi werk! :) Die pin van mij was een paar mm boven de print gebroken doordat ie naar achteren is gedrukt, was compleet naar binnen verdwenen. Maar terugschuiven en met een beetje buigen weer een prima contact gehad, want ik heb er nog een tijd probleemloos mee gedraaid. Toch is die hele print een beter gevoel. :)

Verwijderd

Topicstarter
dan heb ik verder nog mazzel gehad dattie niet is afgebroken, alleen terugbuigen is een stuk simpeler. Misschien dat ik hem ook ooit nog eens omruil als ik een andere dooie maxtor tegenkom. Alhoewel hij het nu ook prima doet ...

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Toch raar allemaal.. Nu heb ik hier hetzelfde.. kan ff naar die pin kijken enzo.. maar warom heb ik dat nou nooit met andere schijven?
Pagina: 1