Toon posts:

onverklaarbaar muis probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
ik heb een nogal vreemd probleem met mijn muis.
het zit namelijk zo, als fervent quake 3 speler heb ik mijn beide muisknoppen gebind en dus regelmatig tegelijk ingedrukt. als ik echter in dit spel (of in een ander spel, b.v. gta3 of soldier of fortune) probeer ze tegelijk in te drukken (wat bij quake 3 dan een zgn rocketjump betekent, die bij rocketarena nogal onmisbaar is) maar dan gebeurt er niets; beide inputs worden genegeerd. eerst dacht ik dat het gewoon aan mijn muis lag (vieze knoppen ofzo) omdat hij na zo'n spelletje ook in windows veel slechter reageert (right-button-drag werkt niet meer bijv, hij laat dan vroegtijdig los) maar na een paar minuten wachten, of na een reboot werkt alles weer vlekkeloos. het moet dus een software probleem zijn. ik heb al verschillende drivers geprobeerd, maakt niets uit (het is trouwens een gewone cheap-ass logitech scrollmuis met bal, geen optical ofzo). ik heb al een tijdje directx 9 draaien, kan het daaraan liggen? het vreemde van het probleem is dat het zich zo onduidelijk manifesteert, het lijkt wel alsof na een spelletje q3 de buffer vol zit ofzo. ik heb ook al gespeeld met de sample rate en input buffer in device manager. deze zijn trouwens al jaren hetzelfde, dus dat zou niets uit moeten maken.