• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-02 09:48
ok, ik heb een wat vage vraag maar ik vertel het hele verhaal wel.

Ik en een vriend gingen naar de buren van die vriend want die wouden excel en dat hadden ze niet. Toen ik aan het installeren was vertelde ze dat ze al een paar maanden adsl had maar dat niet kon gebruiken omdat het op een of andere manier niet deed. Dat vond ik nogal zonde omdat ze dus nu gewoon via de gewone telefoon internetten. Ik heb dus daarna geprobeert adsl te installeren maar dat was me niet gelukt dus ik dacht, laat ik de gewone telefoon maar weer installeren. Ik alles weer klaar maken en weer ff testen, maar hij deed het niet. Na een uur !! geprobeert in te bellen op verschillende mogelijkheden heb ik nog een nieuw zonnet acount gemaakt en dat geprobeert. Hij belt elke keer wel in maar aan het eind zegt hij dat hij geen verbinding kan maken met de server. Hij zegt niet dat het wachtwoord of wat dan ook verkeert is. Ik heb alles geprobeert dus nou was mijn vraag:

Hoe kan je via een telefoonlijn internetten die door een splitter word gescheiden mbv bijvoorbeeld zonnet.

en de 2e vraag:

moet je voor adsl externe toegang deinstalleren of hoe moet je gewone adsl installeren (ja alle handleidingen geprobeert)

Alvast bedankt :) ( wat een verhaal niet :D )

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-03 00:52

Korakal

Up up up!

1e vraag: je kan NIET analoog inbellen via een lijn na de splitter waar ADSL signaal uitkomt. Het telefoonsignaal wordt daar namelijk uitgesplit, daarvoor is het een splitter :)

2e vraag: ligt eraan wat voor modem je hebt. USB modem gaat meestal dmv een bijgeleverde driver als een 'gewoon extern' modem functioneren. UTP/Ethernet modem werkt iets anders, maar ook weer dmv bijgeleverde drivers. Dan heb je nog een standalone UTP/Ethernet modem, daar hoef je helemaal niks met externe toegang te doen. In ieder geval hoef je het nooit te UNinstalleren.

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
installeer ook je spelling controle eens.
Zeg dan niks...

[ Voor 41% gewijzigd door intoxicated op 15-04-2003 22:07 ]

• Possstema
Korakal schreef op 15 april 2003 @ 21:59:
1e vraag: je kan NIET analoog inbellen via een lijn na de splitter waar ADSL signaal uitkomt. Het telefoonsignaal wordt daar namelijk uitgesplit, daarvoor is het een splitter :)
ja ok maar de lijn die dan naar de telefoonlijn gaat kan je daarover internetten
Korakal schreef op 15 april 2003 @ 21:59:
2e vraag: ligt eraan wat voor modem je hebt. USB modem gaat meestal dmv een bijgeleverde driver als een 'gewoon extern' modem functioneren. UTP/Ethernet modem werkt iets anders, maar ook weer dmv bijgeleverde drivers. Dan heb je nog een standalone UTP/Ethernet modem, daar hoef je helemaal niks met externe toegang te doen. In ieder geval hoef je het nooit te UNinstalleren.
Ik zal wat extra info geven. het is zo'n alcatel usb modem op windows 98. Heeft het misschien ook zin ok externe toegang te uninstallen en weer opnieuw installeren?

• Possstema
xantos schreef op 15 April 2003 @ 22:02:
installeer ook je spelling controle eens.
anders doe je eens wat nuttigs in plaats van mensen op spellingfouten te wijzen. ik heb het nagelezen en geen fouten meer gezien.

(als je wil vragen of ik dyslecties ben: ja :| )

• Korakal

Korakal

Up up up!

Over de lijn waar POTS bij staat op de splitter kun je inderdaad gewoon analoog inbellen.
Het alcatel USB modem (SpeedTouch 330 neem ik aan) installeer je heel simpel dmv de bijgeleverde CD. Als dat niet ineens werkt moet je kijken waar de fout zit. Afhankelijk van wat er mis gaat kan het inderdaad evt. zin hebben om externe toegang opnieuw te installeren, maar dat lijkt me niet hetgeen waar je mee moet beginnen. Beschrijf eens wat er fout gaat?

• Possstema
Korakal schreef op 15 April 2003 @ 22:06:
Over de lijn waar POTS bij staat op de splitter kun je inderdaad gewoon analoog inbellen.
Het alcatel USB modem (SpeedTouch 330 neem ik aan) installeer je heel simpel dmv de bijgeleverde CD. Als dat niet ineens werkt moet je kijken waar de fout zit. Afhankelijk van wat er mis gaat kan het inderdaad evt. zin hebben om externe toegang opnieuw te installeren, maar dat lijkt me niet hetgeen waar je mee moet beginnen. Beschrijf eens wat er fout gaat?
het lampje blijft knipperen van adsl op het modem en doet verder niets. en bij inbellen tja hij zegt niet meer dan dat hij geen verbinding kan maken met de server

• Korakal

Korakal

Up up up!

Dan heb je geen ADSL signaal op die lijn. Kan 2 dingen zijn: óf je lijn is stuk (check het door een telefoon aan te sluiten en de draad bij de splitter in POTS te stoppen), óf je splitter is stuk.
En dan klopt het ook wel dat je geen verbinding kunt maken.

• Temraakle
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Welk lampje blijft knipperen?
De linker of de rechter en wat voor kleur hebben ze?
Wordt alles goed vergeven in apparaatbeheer?
De linker is om te kijken of de modem goed is aangesloten op de usb en de tweede op de telefoonlijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Temraakle op 15-04-2003 22:19 . Reden: Foutke. ]

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

Verwijderd

als het lampje blijft knipperen heb je geen line sync dus zit het adsl signaal er niet op wat ook nog kan is dat je eerst het modem aangesloten hebt en toen pas de software geinstalleerd hebt. deinstalleer alles. dan software opnieuw installeren dan modem aansluiten. Blijft het lampje nog steeds knipperen helpdesk bellen. en de lijn laten meten

• Possstema
Korakal schreef op 15 April 2003 @ 22:13:
Dan heb je geen ADSL signaal op die lijn. Kan 2 dingen zijn: óf je lijn is stuk (check het door een telefoon aan te sluiten en de draad bij de splitter in POTS te stoppen), óf je splitter is stuk.
En dan klopt het ook wel dat je geen verbinding kunt maken.
dat dacht ik ook al maar het vreemde is dat het gewone modem wel gewoon belt en niet zecht dat er geen kiestoon is

• Korakal

Korakal

Up up up!

Possstema schreef op 15 april 2003 @ 22:18:
[...]

dat dacht ik ook al maar het vreemde is dat het gewone modem wel gewoon belt en niet zecht dat er geen kiestoon is
dus heb je geen signaal op je lijn... ik kan uit jouw 'test' geen conclusie halen dat ie WEL goed zou kunnen zijn :?

• gridfox
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09-2023
Possstema schreef op 15 April 2003 @ 22:05:
[...]

anders doe je eens wat nuttigs in plaats van mensen op spellingfouten te wijzen. ik heb het nagelezen en geen fouten meer gezien.

(als je wil vragen of ik dyslecties ben: ja :| )
Zie dit dan als een hulp:
wouden = wilden
kon = konden
geprobeert = geprobeerd
geprobeert = geprobeerd
geprobeert = geprobeerd
verkeert = verkeerd
geprobeert = geprobeerd
word = wordt
geprobeert = geprobeerd

Hey, it compiles . . . . Ship it !

Verwijderd

offtopic:
alles is gewoon medttd dttd ;)

Possstema
gooi die splitter er eens tussenuit en sluit dan es je adsl of die "normale" modem aan. dan weet je direct of de splitter gammol is.
bel tevens eens naar kpn, die kunnen jou vertellen of de lijn al klaar is voor gebruik(als hun het niet kunnen vertellen dan ff helpdesk van je provider bellen)

Verwijderd

via adsl op inet "lijkt op" inbellen ... login & wachtwoord...

meestal
Login@PROVIDER (hiere in belgie toch)
paswoord

Verwijderd

adsl signaal heeft niks met het signaal van een analoog modem te maken

• Possstema
gridfox schreef op 15 April 2003 @ 22:21:
[...]

Zie dit dan als een hulp:
...
zo vind ik het dus niet erg als mensen mij op spellingsfouten wijzen want dan kan ik er nog wat van leren ;)
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 22:26:
via adsl op inet "lijkt op" inbellen ... login & wachtwoord...

meestal
Login@PROVIDER (hiere in belgie toch)
paswoord
Ja klopt hier ook (stiens (gat in friesland)) maar dan blijft het adsl lampje knipperen op het modem nog steed knipperen als ik dat heb ingevuld.
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 22:26:
adsl signaal heeft niks met het signaal van een analoog modem te maken
ohw dat wist ik niet. naja ik ga het vanmiddag weer even opnieuw proberen en als het niet lukt horen jullie het wel.

[ Voor 58% gewijzigd door Possstema op 16-04-2003 07:25 ]

Pagina: 1