Toon posts:

Fruity loops> mensen die het gebruiken??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey hallo iedereen!

Zijn er mensen die toevallig fruity loops gebruiken en me er meer over kunnen vertellen? Fruity loops is btw een heel leuk muziek creator proggie, wat zoveel opties en mogelijkheden heeft dat je er weinig mee kan na weken klooten.
Anyway, zijn er mensen die meer weten over dit programma of toevallig manuals weten te vinden die goed te begrijpen zijn.
Alle info over dit programma is heel erg welkom!

Mensen bedankt, Peace!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 04:50
Fruity is één van die programma's die ik zes keer herhaaldelijk geïnstalleerd en verwijderd heb omdat ik er steeds niet uit kwam.
Het is nogal een overgang als je de ouderwetse wijze om muziek te maken met de PC gewend bent (trackers). Na lang kloten en veel experimenteren leer je steeds meer van het programma. Ik gebruik het nu sinds september schat ik ongeveer en weet nog lang niet alle functies maar al wel de meeste. Ikzelf heb geen één manual gebruikt maar ben gewoon gaan uitproberen dat is dan ook mijn advies..

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Topicstarter
Je heb gelijk dat dit prog vernieuwend is.
Heb je toevallig ook de beatpacks e.d. geprobeerd?
Want ik weet niet waar ik die moet plaatsen.
Dank voor je reactie.

• ScuL
Nee die heb ik niet. Aangezien ik al sinds tijden (93) muziek maak had ik zelf al een vrij grote collectie aan wav-bestanden en deze zijn gewoon met fruity te gebruiken. Heb dus verder geen plug-in packs geïnstalleerd.

Verwijderd

check dit maar is ;)

http://www.fruityloops.co...ps.com/documents/335.html

ff wat beter zoeken he, staat gewoon op de site van fruity loops

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 22:46 ]

• jellebelle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ook handig is deze

Verwijderd

Topicstarter
-ScuL- schreef op 15 April 2003 @ 22:45:
Nee die heb ik niet. Aangezien ik al sinds tijden (93) muziek maak had ik zelf al een vrij grote collectie aan wav-bestanden en deze zijn gewoon met fruity te gebruiken. Heb dus verder geen plug-in packs geïnstalleerd.
Is het ook mogelijk muziek van een cd te halen, en dan de samples apart zetten voor een goeie remix?

• ScuL
Gewoon de CD-afspelen in mediaplayer en dan op de achtergrond met CoolEdit of een soortgelijk programma een fragment opnemen en opslaan in .WAV formaat.
Eventueel nog bijwerken en ja dan kun je het als sample gebruiken.

Je zou eventueel ook nog de audiotracks kunnen rippen met een programma als WinDAC of Audiograbber en dat .WAV bestand dan openen met CoolEdit.

Let wel erop dat je niet zomaar een vocal uit een stukje kunt halen waar een synthesizer op de achtergrond hoorbaar is want die hoor je dan vanzelfsprekend ook in je fragment en dat klinkt best storend en amateuristisch als je dat onbewerkt in het uiteindelijke nummer gebruikt. :)

[ Voor 13% gewijzigd door ScuL op 15-04-2003 23:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde idd dat je bijv. de bass onder een song weghaald en die vervangd met een andere. Dat is dus niet mogelijk. Maakt niet uit, het programma is nog steeds super volgens mij. Scul wat voor sound card draai jij? Maakt dit nog veel uit voor de beginnende gebruiker?
Pagina: 1